با کونیگزگ Gemera آشنا شوید؛ اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه وار

به گزارش ورزش من و تو، اگر چه نمایشگاه خودروی ژنو امسال به خاطر پیشگیری از گسترش ویروس کرونا کنسل شد، اما شرکت کونیگزگ از غرفه خود در همین نمایشگاه یک محصول بسیار خاص را به صورت ویدیویی برای جهانیان معرفی کرد. این ابرخودرو یا به تعبیر مدیرعامل کمپانی مگا-جی تی، Gemera نام داشته و اولین اتومبیل چهار نفره ای است که توسط شرکت کونیگزگ ساخته می شود. آقای کریستین فن کونیگزگ Gemera را بنیانگذار یک دسته جدید می داند، دسته ای که در آن ابرخودروهایی با کابینی جادار و دوستدار محیط زیست قرار می گیرند.

با کونیگزگ Gemera آشنا شوید؛ اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه وار

با توجه به فاصله محوری 3 متری، کونیگزگ Gemera کابین بزرگی داشته و سرنشینان آن با فضای زیادی روبرو هستند. برخلاف خودروهای سدان این مگا-جی تی دارای دو در است؛ این درها تا نزدیکی های صندلی عقب امتداد پیدا کرده و با باز شدن آنها دسترسی به کابین راحت می شود. همانند دیگر محصولات کونیگزگ، درهای این خودرو نیز رو به بالا باز می شوند.

در ابرخودروها معمولا تجهیزات رفاهی جزو اولویت اصلی محسوب نشده و بیشتر بر توانایی های حرکتی تمرکز می شود، اما کونیگزگ Gemera از این قاعده مستثنی بوده و از امکاناتی چون سیستم اینفوتینمنت اختصاصی برای جلو و عقب، شارژر وایرلس در جلو و عقب، سیستم صوتی مجهز به 11 بلندگو، اینترنت همراه و وای فای، سیستم تهویه سه منطقه ای، چند دوربین داخلی و خارجی و دو جالیوانی برای هر سرنشین سود می برد.

جدیدترین آورده کونیگزگ به یک پیشرانه هیبریدی خارق العاده مجهز شده؛ این پیشرانه قابل شارژ بوده و از سه موتور الکتریکی به اضافه یک موتور احتراق داخلی تشکیل یافته است. به گفته خودروساز سوئدی این پیشرانه 1700 اسب بخار قدرت و 3500 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شاید فکر کنید که موتور احتراق داخلی Gemera نمونه ای V8 بوده و حجم بالایی دارد، ولی وقتی بدانید که این موتور علی رغم تولید 600 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تنها 2 لیتر حجم و فقط سه سیلندر دارد، مسلما مثل ما تعجب خواهید کرد.

یکی از دلایلی که باعث شده کونیگزگ به چنین راندمان بالایی دست پیدا کند، بهره گیری از دو توربوشارژر در کنار تکنولوژی نوین Freevalve (بدون میل بادامک) است. جالب اینکه سوئدی ها لقب هیولای کوچک را به این موتور کم حجم داده اند! این موتور علاوه بر بنزین معمولی با سوخت های دیگری چون اتانول، متانول دی اکسیدکربن خنثی و E85 سازگاری دارد. کونیگزگ هر کدام از چرخ های عقب را به یک موتور الکتریکی متصل کرده است؛ موتور سوم هم به میل لنگ هیولای کوچک متصل شده و به نوعی با آن همکاری می کند.

مگا-جی تی کونیگزگ به لطف پیشرانه استثنایی خود شتابی استثنایی هم داشته و می تواند در عرض تنها 1.9 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. درباره حداکثر سرعت حرفی به میان نیامده، ولی می دانیم که این ابرخودرو توانایی دستیابی به سرعت حداقل 400 کیلومتر در ساعت را دارد، زیرا کونیگزگ قول رکوردی جدید برای شتاب صفر تا 400 را داده است.

مثل سایر خودروهای هیبریدی شارژی، کونیگزگ Gemera هم می تواند بدون نیاز به روشن شدن موتور احتراق داخلی و با اتکا بر موتورهای الکتریکی حرکت کند. در این حالت باتری Gemera تا 31 مایل (50 کیلومتر) دوام آورده و امکان حرکت با حداکثر سرعت 186 مایل (300 کیلومتر) در ساعت وجود دارد.

شرکت کونیگزگ ابرخودروی جدید خود را بر اساس یک شاسی مونوکوک فیبرکربنی تولید خواهد کرد. این شاسی اجازه داده چرخ های عقب فرمانپذیر طراحی شده و هر چهار چرخ به فناوری تورک وکتورینگ (توزیع هوشمند گشتاور) مجهز شوند. به همین جهت کونیگزگ حساب ویژه ای روی پایداری Gemera در مسیرهای مستقیم یا پیچ ها باز کرده است.

علاقه مندان به کونیگزگ Gemera که اولین ابرخودروی چهارنفره دنیا به شمار می رود، باید حداقل 1.7 میلیون دلار برای آن کنار بگذارند. از این اتومبیل شگفت انگیز تنها 300 دستگاه تولید خواهد شد.

منبع: carscoops

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 820

به "با کونیگزگ Gemera آشنا شوید؛ اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه وار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کونیگزگ Gemera آشنا شوید؛ اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه وار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید