با شکوه ترین ماراتون های دنیا (قسمت دوم)

به گزارش ورزش من و تو، دو ماراتون یکی از بزرگ ترین مسابقات دو در جهان است که ریشه این مسابقه بر اساس نوشته های مورخان به شکست ایران در زمان هخامنشیان در مقابل یونان در منطقه ای به نام ماراتون برمی شود.

با شکوه ترین ماراتون های دنیا (قسمت دوم)

اگرچه دو ماراتون هر ساله در بیشتر نقاط جهان به عنوان یک مسابقه مهم برگزار می شود، ولی برخی معتقد هستند که بر اساس مدارک تاریخی، در واقع برای یادبود شکست ایرانیان در نبرد ماراتون در برابر غرب بنا نهاده شده است. در ادامه با برخی از ماراتون های مهم جهان آشنا می شوید.

15. ماراتون پنج بزرگ Big Five

این ماراتون که در آفریقا برگزار می شود، یکی از ماجراجویانه ترین ها در جهان است که یک ماراتون حماسی را با یک گردش سنتی آفریقایی پیوند داده است. در طی این ماراتون دونده ها به سختی از صحراهای آفریقا عبور می نمایند و شاهد چشم انداز ها زیبا و حیات وحش شامل گورخر، زرافه، بزکوهی و حتی شیر هستید.

16. ماراتون بوستون

ماراتون بوستون اولین بار پس از المپیک سال 1986 در و زیر نظر جامعه ورزشی بوستون برگزار گردید و هم اکنون یکی از شش ماراتون مهم در جهان است. این ماراتون به خاطر ترس عبور از تپه ای به نام Heartbreak Hill مشهور شده است، چون در آن قسمت ذخیره گلیکوژن ماهیچه ها به سرانجام می رسد و اتمام جهت را رنج آور می نماید.

17. ماراتون Inca Trail به Machu Picchu

این ماراتون رسما وجود ندارد، چون در داخل یک پارک ملی برگزار می شود. ولی هنوز هم برگزارنمایندگان از سال 1996 با گروه محدودی از دونده ها آن را برگزار می نمایند. این مسابقه به آرامی، بی سروصدا، بدون وجود تعداد زیاد بیننده و تشویق نمایندگان برگزار می شود؛ اما اگر علاقه مند هستید که در این منطقه بدوید، می توانید شانس خود را امتحان کنید.

18. ماراتون Sparathlon در یونان

این مسابقه به معنی واقعی کلمه ماراتون برمی شود. این فوق ماراتون جهت قدم های دونده باستانی Pheidippides را دنبال می نماید و یکی از سخت ترین ماراتون های جهان است.

19. ماراتون ریو

ماراتون شهر ریو دو ژانیرو یکی از زیباترین ماراتون های جهان در نظر گرفته می شود. در هنگام دویدن این ماراتون سواحل شن های سفید و کوه های Serra do Mar را در کنار خود دارید و در حالی به سمت خط سرانجام می دوید که بهشت را در اطراف خود دارید.

20. ماراتون Grand to Grand Ultra

این جهت ماورایی در Grand Canyon، مسافتی حدود 273 کیلومتر را پوشش می دهد و قسمت های مختلفی از عوارض زمینی از خاکریزهای شنی گرفته تا تپه های صخره ای و همه چیزهای بین آن ها را پوشش می دهد. این ماراتون در 6 مرحله و طی 7 روز انجام می شود. در خط سرانجام، چشم انداز بی نظیری از Grand Canyon دیده می شود که این سفر را برای شما ارزشمند می نماید.

21. ماراتون یخ های قطب جنوب

هیچ چیز شبیه دویدن در برف در دمای زیر صفر درجه سانتی گراد نیست. برای این فوق ماراتون، بزرگ ترین دونده های جهان دور هم جمع می شوند تا بادهای بسیار سرد و غبارهای برف را در قطب جنوب تجربه نمایند.

22. ماراتون دیوار بزرگ

باوجود اینکه این ماراتون یکی از چالش برانگیزترین ماراتون های جهان است، یک دویدن بزرگ محسوب می شود که هر ساله هزاران نفر را از سراسر جهان به خود جلب می نماید؛ با جهتهای باریک، پیچ ها و البته بالا و پایین ها، این ماراتون اصلا ساده نیست و فقط مخصوص دونده های بزرگ است.

23. ماراتون des Sables، مراکش

این ماراتون برای افراد بی تجربه یا افراد دارای قلب ضعیف مناسب نیست. ماراتون des Sables که نام فرانسوی ماراتون صحرا است، سفری پرزحمت است و شما را به صحراهای شنی می برد؛ اما فقط این نیست، این ماراتون فوق العاده مشکل که 6 روز طول می کشد از نظر مسافت برابر ترکیب 6 ماراتون است. این ماراتون به عنوان سخت ترین مسابقه دو جهان معروف شده و دلیلش هم کاملا تعیین است.

24. ماراتون جنگل

هیچ یک از ماراتون ها آسان نیستند؛ اما انجام برخی از آن ها مثل ماراتون جنگل به نظر غیرممکن می رسد. در این حالت، ماراتون یک پله سخت تر می شود و به یک فوق ماراتون در دل جنگل های بارانی آمازون تبدیل می شود؛ زیرا دونده ها باید وسایل مخصوص شخصی برای خود آماده نمایند و خودشان به تنهایی در جنگل گرم و خطرناک جهتیابی نمایند.

25. ماراتون Pikes Peak

شرکت نمایندگان در این ماراتون، جهتی بسیار طولانی، سخت و صعب العبور به سمت قله Pikes Peak در کلرادو را در پیش دارند. شما در ارتفاع حدود 1920 متری سفر را شروع می کنید و به سمت قله در ارتفاع 4300 متری می روید. بیشتر مسافت این ماراتون سربالایی است. پس برای یک تمرین ورزشی کامل آماده باشید.

منبع: کجارو / list25.com
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2022

به "با شکوه ترین ماراتون های دنیا (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شکوه ترین ماراتون های دنیا (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید