بازگشت 5 هکتار از اراضی تغییرکاربری شهرستان تبریز به عرصه کشاورزی

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: در ادامه فرایند اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، پنج هکتار از اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری شهرستان تبریز به عرصه کشاورزی بازگشت.

بازگشت 5 هکتار از اراضی تغییرکاربری شهرستان تبریز به عرصه کشاورزی

فرامرز افشانی ضمن بیان این مطلب اضافه نمود: با تخریب 21 مورد تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی سردرود و خلجان به موجب تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، پنج هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد.

وی گفت: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، خط قرمز جهادکشاورزی است و این نهاد با همکاری مرجع قضایی با متخلفان برخورد می نماید.

وی با اشاره به ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ادامه داد: مطابق این ماده قانونی هرگونه تغییر غیرمجاز کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقدامات به تشخیص وزارت جهادکشاورزی جرم است.

افشانی اضافه نمود: طبق تبصره دو این ماده قانونی نیز ماموران جهادکشاورزی موظف هستند با حضور نماینده دادسرا یا دادگاه، نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و شرایط زمین را به حالت اولیه بازگردانند.

وی توضیح داد: اراضی زراعی و باغ ها به عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور از سرمایه های ملی جامعه است و بر اساس آموزه های دینی، فرهنگ ایرانی- اسلامی و قوانین کشوری، حفاظت از این عرصه ها وظیفه ای همگانی و تخریب و نابودی زمین های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است.

وی با بیان این که اراضی کشاورزی بستر فراوری غذای شهفرایندان است، تاکید نمود: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این فرایند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت فراوری و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با آزاد سازی این پنج هکتار، میزان اراضی آزاد شده کشاورزی شهرستان تبریز، در سالجاری به 25 هکتار ارتقاء یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1398

به "بازگشت 5 هکتار از اراضی تغییرکاربری شهرستان تبریز به عرصه کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 5 هکتار از اراضی تغییرکاربری شهرستان تبریز به عرصه کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید