آموزش رژ لب زدن حرفه ای

به گزارش ورزش من و تو، رژ لب جزء محبوب ترین و پرکاربردترین لوازم آرایشی خانم هاست. اما آیا می دانید چطور باید حرفه ای و زیبا رژ لب بزنید؟

آموزش رژ لب زدن حرفه ای

رژ لب محبوب ترین لوازم آرایش در میان خانم هاست که اگر به درستی زده گردد، می تواند بر جذابیت ظاهری شان بیفزاید. اما زدن رژ لب به همین راحتی هم نیست و قوانینی دارد که باید رعایت کنیم. در این مطلب خبرنگاران نکاتی را برایتان آورده ایم که بهتر است هنگام رژ لب زدن به آن ها پایبند باشید. با توجه به این نکات رژ لب زدن حرفه ای را یاد می گیرید.

وسایل مورد احتیاج

  • بالم لب
  • خط لب
  • کانسیلر
  • کرم پودر
  • رژ لب

از بالم لب بهره ببرید

اولین قدمی که شما باید برای رژ لب زدن حرفه ای بردارید، آماده کردن لب هایتان است. اگر نمی خواهید که لب هایتان خشک و ترک خورده به نظر آید، باید قبل از زدن رژ لب، از بالم لب بهره ببرید. با زدن بالم لب، لب های شما هیدراته شده، چین و چروک های آن از بین می رود و آماده زدن رژ لب می گردد.

کانسیلر بزنید

برای این که رژ لب به خوبی روی لب هایتان بنشیند، باید از یک پایه برای لب هایتان بهره ببرید. کانسیلر گزینه خوبی برای این کار است. یک کانسیلر به رنگ لب هایتان را بردارید و کمی از آن را با یک شت تخت به لب های خود بزنید. برای این که کانسیلر روی لب هایتان ثابت بماند، کمی کرم پودر روی آن بمالید تا تثبیت گردد. این کار باعث می گردد که رژ لب مدت بیش تری روی لب هایتان دوام داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با کانسیلر، کانسیلر چیست؟ را مطالعه کنید.

خط لب را از قلم نیاندازید

برای این که رژ لب از لب بیرون نزند و رژ لب زدن حرفه ای انجام بگیرد، بهتر است از خط لب بهره ببرید. در واقع خط لب به لب های شما وضوح بیش تری می دهد.

هنگام کشیدن خط لب، سعی کنید که خط را دقیقا از روی خط طبیعی لب خود بکشید، نه بالاتر یا پایین تر از آن. از یک گوشه لب خود شروع کنید و به سمت دیگر بروید. رنگ خط لب نباید خیلی با رنگ رژ فرق داشته باشد. پیشنهاد ما این است که همرنگ رژتان باشد؛ اما می توانید تا یک یا دو درجه از آن تیره تر هم انتخاب کنید.

نکته دیگری که در خصوص خط لب باید دقت کنید، جنس خط لب است. هر چه جنس آن نرم تر باشد، بهتر و کشیدنش راحت تر است. پس هنگام خرید دقت بیشتری به خرج دهید.

رژ لب بزنید

زمانی که تمام مراحل بالا را اجرا کردید، حال نوبت به رژ لب می رسد. کافیست رژ لب مورد علاقه خود را بردارید و آن را داخل خط لبی که کشیده اید، بمالید. اگر لب های خشکی دارید، از رژ لب های مات دوری کنید؛ زیرا بر خشکی لب تان می افزاید. رژ لب هایی که حاوی مرطوب کننده هستند، بهترین انتخاب برایتان خواهند بود. همچنین اگر لب های باریکی دارید، از زدن رژ لب های تیره خودداری کنید؛ زیرا باریکی لب های شما را بیش تر نشان می دهند.

از برق لب بهره ببرید

آخرین قدم برای رژ لب زدن حرفه ای این است که یک رژ لب مایع یا برق لب بردارید و به لب هایتان بزنید تا با برقی که به لب هایتان می دهد، بر جذابیت شما بیفزاید.

برای پاک کردن رژ لب چه کنیم؟

مواد بسیاری وجود دارند که شما به یاری آن ها می توانید رژ لب خود را پاک کنید. ما در این جا بهترین روش ها را به شما معرفی می کنیم.

وازلین

کمی وازلین بردارید و آن را به لب هایتان بزنید. 2 دقیقه صبر کنید و سپس با یک دستمال مرطوب لب های خود را پاک کنید.

روغن نارگیل/زیتون

شما نه تنها از روغن هایی مانند نارگیل و زیتون می توانید برای پاک کردن رژ لب خود بهره ببرید؛ بلکه می توانید به عنوان مرطوب کننده لب نیز آن ها را به کار ببرید.

لوسیون صورت/ بدن

اگر هیچ کدام از مواد بالا در دسترس شما نبود، می توانید از لوسیون صورت یا بدن بهره ببرید. مقداری از لوسیون را بردارید و آن را روی لب های خود بمالید. پس از گذشت 2 دقیقه، با دستمالی لب هایتان را پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای انتخاب رژ لب مناسب، نکاتی درباره انتخاب رنگ رژ لب را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 888

به "آموزش رژ لب زدن حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رژ لب زدن حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید