آذربایجان و ایران به بسط همکاری در حوزه ارتباطات علاقه مند هستند

به گزارش ورزش من و تو، باکو - خبرنگاران - معاون وزیر راه، ارتباطات و فن آوری پیشرفته جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران برای بسط همکاری های دو جانبه در حوزه های ارتباطات و فن آوری اطلاعات علاقه مند هستند.

آذربایجان و ایران به بسط همکاری در حوزه ارتباطات علاقه مند هستند

المیر ولی زاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان از ظرفیت ها و تجربیات زیادی در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات برخوردار هستند، اضافه کرد: استفاده متقابل از این ظرفیت و تجربیات به توسعه حوزه ارتباطات دو کشور کمک می کند.

وی هدف از برگزاری دومین کارگروه کارشناسی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو را بررسی راهکارهای توسعه همکاری دو کشور در این حوزه اقتصادی عنوان کرد.

دومین کارگروه کارشناسی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه جاری به سرپرستی حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران و المیر ولی زاده معاون وزیر راه، ارتباطات و فن آوری پیشرفته جمهوری آذربایجان برگزار گشت.

ولی زاده با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان از پیوندهای دیرینه و مسترکات زیادی برخوردار هستند و روابط دو کشور اکنون در حوزه های مختلف در سطح بالا قرار می گیرد، گفت: روسای جمهوری هر دو کشور دستورات لازم را برای تقویت روابط مشترک صادر کرد ه اند و ما نیز در حوزه مربوطه خود برای تقویت این روابط تلاش می کنیم.

وی همچنین با اشاره به برقراری روابط خوب میان وزیران ارتباطات جمهوری آذربایجان و ایران اضافه کرد: حضور متقابل مسوولان و کارشناسان دو کشور در برنامه های مختلف از جمله نمایشگاه های که در ایران و جمهوری آذربایجان برگزار می شود و نیز به اشتراک گذاشتن تجربیات خود برای یک دیگر، نشان از عزم ما برای توسعه کشورهایمان در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات است.

ولی زاده همچنین عزم جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه اجرای طرح های مشترک در حوزه های استارتاپ ها و خطوط مخابراتی را مورد اشارره قرار داد و اضافه کرد: علاوه بر روابط دوجانبه در راستای گسترش همکاری در این زمینه ها در سطح منطقه ای نیز با مشارکت کشورهای منطقه از جمله روسیه و ترکیه تلاش می کنیم.

وی اضافه کرد: مذاکرات و همکاری های منطقه ای ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه در حوزه استارتاپ ها ادامه دارد و بنا بر این با تقویت روابط دو جانبه، گام های مشترک در زمینه ورود به بازارهای دیگر برمی داریم.

خاورم ** 337 ** 1071

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 208

به "آذربایجان و ایران به بسط همکاری در حوزه ارتباطات علاقه مند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان و ایران به بسط همکاری در حوزه ارتباطات علاقه مند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید