8 ترفند ساده و کاربردی که ساعات کاری را برایمان قابل تحمل تر می نمایند

به گزارش ورزش من و تو، زندگی مدرن بیشتر ما را میخکوب صفحه کامپیوتر و مجبور به دست کم 8 ساعت نشستن نموده است، امری که می تواند مشکلاتی جدی برای سلامت ما ایجاد کند.

8 ترفند ساده و کاربردی که ساعات کاری را برایمان قابل تحمل تر می نمایند

به گزارش روزیاتو، تحقیقات نشان داده میان داشتن یک سبک زندگی بدون تحرک و بروز مسائل پزشکی متعددی همانند چاقی و افزایش قند و فشار خون ارتباط وجود دارد. به همین علت، باید تا حد ممکن هنگام کار احساس راحتی داشته باشید. ترفند های زیر می توانند به شما یاری نمایند در ساعات کاری خود بیشتر احساس راحتی کنید.

1- برای جلوگیری از ورم پا ها آن ها را بالا ببرید

اگر شغل تان به گونه ای است که ساعات کاری خود را نشسته سپری می کنید، ممکن است دچار ورم پا شوید. این حالت که به آن ادم وابسته (Dependent Edema) گفته می گردد، زمانی رخ می دهد که مایع اضافی در بافت های بدن انباشته می گردد. از آنجایی که این اتفاق زمانی رخ می دهد که پا ها به مدت طولانی به سمت پایین آویزان می مانند، برترین کار این است که پا های خود را طوری بالا ببرید که بالاتر از قلب تان قرار گیرند. با این کار، نیروی جاذبه مایع انباشته شده را در جهت عکس خواهد کشید.

2- از پد کیبورد بهره ببرید

خستگی و درد مچ دست ها که بر اثر تایپ زیاد با کیبورد به وجود می آید را شاید بتوان با استفاده از پد های استراحت مچ دست که مخصوص کیبورد هستند، کاهش داد. این پد ها انواع مختلفی دارند و کار آن ها صاف نگه داشتن مچ دست ها هنگام تایپ با کیبورد است. با این کار، فشار کمتری به ماهیچه های ساعد دست وارد می گردد که در نتیجه آن فشار به کل دست کاهش می یابد.

3- از زمان استراحت خود هوشمندانه بهره ببرید

داشتن استراحت به طور منظم در حین کار برای افزایش خلاقیت و تمرکز لازم است. با این حال، نحوه استفاده از این زمان های استراحت هم مهم است. به جای خیره شدن به تلفن همراه خود، سعی کنید فعالیتی انجام دهید که فکرتان را از کار دور کند. کار هایی مانند قدم زدن یا انجام مدیتیشن به شما یاری می نماید تجدید قوا کنید و آرام بگیرید.

4- قبل از هر چیزی، کاری که از آن فراری هستید را انجام دهید

برترین راه برای مقابله با پشت گوش انداختن کار ها این است که کار خود را با همان چیزی آغاز کنید که از انجامش طفره می روید. وقتی احساس موفقیت کنید، بقیه روز کاری تان کمتر اضطراب آور خواهد بود و انرژی بیشتری برای انجام باقی وظایف تان خواهید داشت.

5- برای جلوگیری از عواقب نشستن طولانی مدت، به طور مرتب ورزش کنید

سندرم باسن مرده (Dead Butt Syndrome) در میان کسانی که ساعت های طولانی ای از روز را نشسته سپری می نمایند، شایع است. این حالت زمانی رخ می دهد که ماهیچه های باسن دیگر نمی توانند تکیه گاه لگن باشند و بدن را در حالت مناسب نگه دارند. برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید در روتین ورزشی خود تحرک بیشتری داشته باشید و ورزش های مربوط پا را نیز در آن بگنجانید. ورزش هایی که تمرکز آن ها بر پایین تنه قرار گرفته است، پا ها و ماهیچه های باسن را تقویت و به حفظ حالت مناسب بدن یاری می نمایند.

6- از صندلی ای بهره ببرید که تکیه گاه ستون فقرات تان باشد

نشستن پشت میز ممکن است به پشت آسیب بزند. از آنجایی که پشت درد تمرکز بر روی کار را سخت می نماید، باید از صندلی ای بهره ببرید که تکیه گاه حالت طبیعی بدن تان باشد. با این حال، اگر صندلی مناسبی ندارید، می توانید از پشتی های طبی مخصوص صندلی های اداری بهره ببرید. این پشتی ها یاری می نمایند فشار کمتری به کمر وارد گردد و بدن در حالت مناسبی باقی بماند.

7- برای جلوگیری از درد باسن از زیرنشیمنی بهره ببرید

نشستن طولانی مدت ممکن است باعث احساس درد در ناحیه باسن و بر هم خوردن حالت طبیعی بدن گردد. زیر نشیمنی های طبی ابزاری برای یاری به جلوگیری از بروز این مسائل هستند. این زیر نشیمنی های دوناتی شکل از فشار وارده به دنبالچه می کاهند و فرم طبیعی بدن را بهبود می بخشند. با این زیر نشیمنی ها نه تنها احساس راحتی بیشتری خواهید داشت، بلکه با از میان رفتن درد، احتمالاً بازدهی بیشتری نیز در کار خواهید داشت.

8- محیط کار خود را پر از گل و گیاه کنید

حضور گل و گیاه در محیط کار می تواند فضا را دلپذیرتر کند، اما آن ها تنها کاربرد دکوراتیو ندارند. در حقیقت، پژوهش ها نشان داده حضور گیاهان در محیط کار می تواند باعث افزایش 20 تا 45 درصدی بازدهی گردد. گیاهان نه تنها کیفیت هوا را بهبود می بخشند، بلکه از اضطراب هم می کاهند و خلاقیت را افزایش می دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2227

به "8 ترفند ساده و کاربردی که ساعات کاری را برایمان قابل تحمل تر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ترفند ساده و کاربردی که ساعات کاری را برایمان قابل تحمل تر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید