6 سوال رایج که قبل از چاپ دیجیتال بسته بندی باید بپرسیم !

به گزارش ورزش من و تو، اگر بگوییم که چاپ دیجیتال تحولی را در صنعت بسته بندی ایجاد نموده است، بی فایده نگفته ایم. چاپ دیجیتال دیگر یک فرایند رو به رشد نیست، بلکه محصولات چاپ دیجیتال ثابت نموده اند که یک رقیب ارزشمند برای دیگر روش های چاپ مانند چاپ افست و فلکسوگرافی هستند.

6 سوال رایج که قبل از چاپ دیجیتال بسته بندی باید بپرسیم !

جهت دریافت مشاوره خدمات اندازه کاتالوگ در فتوشاپ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

چاپ دیجیتال، کیفیت بالا، چاپ تمام رنگ و گردش کار سریع را ارائه می دهد. همچنین چاپ دیجیتال برای زنجیره تامین، از جمله کاهش ضایعات چاپ، سرعت بخشی به زمان واکنش و توانایی فراوری بسته بندی بنابر احتیاجها و تغییرات بازاریابی، بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید : 10 مرکز بهترین چاپ دیجیتال تهران سال 99

6 سوال رایج که قبل از چاپ دیجیتال بسته بندی باید بپرسیم !

با تمام صحبت هایی که این روزها در خصوص چاپ دیجیتال می گردد، وجود اطلاعات نادرست و سردرگمی ها اجتناب ناپذیر است، چرا که هر روزه برندهای بیشتری در صنعت چاپ دیجیتال برای بسته بندی ها معرفی می گردد.

اما هراسی نداشته باشید چرا که ما اینجا هستیم تا شما را از گمراهی رها نموده و اصول اساسی چاپ دیجیتال را بیان کنیم. در اینجا، به شش سوال متداول در خصوص چاپ دیجیتال می پردازیم:

1. چاپ دیجیتال چیست و چگونه کار می نماید؟

چاپ دیجیتال برای چاپ جعبه های مقوایی موج دار، تبلیغات، چاپ برچسب و کارتن های تاشونده همانند یک چاپگر خانگی عمل می نماید اما از نوع عظیمتر آن.

در چاپ دیجیتال، فایل طرح به صورت الکترونیکی از کامپیوتر به دستگاه انتقال داده می گردد و سپس طرح بر روی لایه مورد نظر چاپ می گردد. دستگاه های چاپ دیجیتال، 4 رنگ جوهر (آبی فیروزه ای، سرخ، زرد و مسئله ای) را به طور همزمان منتقل می نمایند و چاپ تمام رنگ را به آسانی انجام می دهند.

تفاوت اصلی بین چاپ دیجیتال با چاپ افست و فلکسو در چیست ؟

تفاوت اصلی بین چاپ دیجیتال با چاپ افست و فلکسو در این است که این نوع چاپ احتیاجی به پلیت چاپ ندارد که هم در زمان و هم در سرمایه صرفه جویی می نماید. با استفاده از تکنولوژی مدرن، چاپ دیجیتال احتیاج به ابزارهای و نیروی کار اضافی را کنار می گذارد که اساسا در روشهای چاپ آنالوگ مورد احتیاج هستند.

بیشتر بخوانید : چگونه با چاپ دیجیتال سرعت بازاریابی چند برابر شده است!؟

2. مزایای چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال نسبت به دیگر روشهای قدیمی چاپ، مزایای متعددی را برای برندها ارائه می نماید، از جمله:

قابلیت های چاپ با تعداد پایین: چاپ دیجیتال برای پروژه های کاری با حجم پایین، یک راه چاره عالی می باشد. از جمله این کارها می توان به نمونه سازی، چاپ نسخه های محدود و فعالیت های بازاریابی کوتاه مدت اشاره نمود.

سرعت بالا: زمان اهمیت دارد و رقابت در خرده فروشی ها و فروشگاه های الکترونیکی هرگز به این شدت نبوده است. چاپ دیجیتال، زمان انتظار مورد احتیاج برای چاپ آنالوگ (دستی) و ساخت پلیت های چاپ سفارشی را از بین برده و تعداد دستورالعمل های پیش از چاپ را تا حد زیادی کاهش داده است. اما این کار چه نتیجه ای را دربر داشته است؟ این کار باعث یک زمان بندی سریع تر برای آغاز فراوری در پروژه کاری شده است.

سفارشی سازی بسته بندی ها: با قابلیت استفاده از داده های متغیر، برندها می توانند تجربه بسته بندی خود را براساس مخاطبان خاص خود طراحی نمایند. انعطاف پذیری چاپ دیجیتال به برندها این امکان را میدهد تا با کمترین کوشش ممکن، چاپ های خود را سفارشی نمایند. هر چاپ، میتواند به طور کامل در یک پروژه منحصر به فرد انجام گیرد.

تجربه و امنیت برندها: آخرین تکنولوژی های چاپ دیجیتال، مانند یکپارچه سازی پیگیری ها، می تواند به افزایش کارایی در زنجیره تامین یاری کند تا هزینه ها کاهش یابد، از سرقت جلوگیری گردد و امنیت محصول نیز تضمین گردد. بسته بندی متصل که به وسیله چاپ دیجیتال انجام می گیرد، تجربه مشتری را با ارائه یک تجربه همه جانبه و گسترده افزایش می دهد که فراتر از یک بسته بندی فیزیکی است.

تاثیرات زیست محیطی: با چاپ دیجیتال می توانید چیزی را که می خواهید، در زمان مورد نظر و همانگونه که میخواهید، چاپ کنید. این بدان معناست که تعداد دقیق سفارشات می تواند فورا تقاضا گردد و می توان از سفارشات حدبیشتری و بیشتر از حد احتیاج و یا عدم استفاده از موجودی انبار جلوگیری گیرد. در طول زمان، با تطبیق دادن زنجیره تامین بسته بندی با احتیاجها، می توان از مقدار زیادی ضایعات در فرآیند جلوگیری کرد.

با تکامل چاپ دیجیتال، تکنولوژی های جدیدی در جوهرها نیز ارائه شد که برای بسته بندی های مقوایی موج دار از جمله بسته بندی مواد غذایی، بسیار ایمن می باشد.

3. حداقل میزان سفارش برای چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال در اوایل کار بسته بندی و تبلیغات، تنها برای نمونه سازی و تعداد سفارشات بسیار پایین مناسب بود. امروزه، تکنولوژی دیجیتال تکامل یافته می تواند حجم سفارشات را از 1 تا صدها یا هزاران عدد افزایش دهد.

هر چاپی که از دستگاه خارج می گردد، از اول تا به آخر یکسان است و تنظیمات و کالیبراسیون مورد احتیاج در روشهای آنالوگ (دستی) را حذف می نماید. چاپ دیجیتال از چاپ ساده و سریع گرفته تا چاپ های سفارشی که به میلیون ها عدد می رسد، می تواند برای هر تعداد سفارشی کارساز باشد.

ضروری است توجه داشته باشید که سیاست های حداقل حجم سفارش، در هر تامین نماینده ای متفاوت است.

بیشتر بخوانید : رقابت شدید چاپ دیجیتال و چاپ فلکسو برای تصاحب بازار چاپ لیبل!!

4. آیا یک دستگاه چاپ دیجیتال میتواند رنگ جوهر دقیق و مورد احتیاج را فراوری کند؟

چاپگرهای HP می توانند تا 97 درصد طیف رنگ پانتون را دقیقا چاپ نمایند. اگرچه چاپ CMYK نتایج و کیفیت بالایی را فراوری می نماید اما احتمال تغییر رنگ در چاپگرها یا پروژه ها وجود دارد.

اگر نگران ایجاد یک سایه خاص برای بسته بندی خود هستید و می خواهید در طی چاپ پروژه، نتایج یکسان و دقیق را داشته باشید، بنابراین مطمئن شوید که با یک عرضه نماینده بسته بندی کار می کنید که دارای گواهی G7 می باشد.

چاپگرهایی که برنامه صلاحیت G7 را گذرانده اند، برای چاپ G7 Neutral Print Density Curves آموزش دیده اند. این بدان معناست که دستگاه های چاپگر ما، برای دستیابی به خروجی های رنگ استاندارد G7 از نظر کیفیت رنگ، کالیبره شده اند.

بیشتر بخوانید : 5 مزیت چاپ دیجیتال برای بسته بندی

5. چه نوع جوهری و رنگی را می توان با چاپ دیجیتال استفاده کرد؟

وقتی صحبت از برچسب های چاپ دیجیتال می گردد، طیف وسیعی از جوهرهای تخصصی برای انجام این کار وجود دارد. شرکت HP اخیرا مجموعه از جوهرهای فلورسنت را برای خط فراوری دستگاه چاپگر HP Indigo ارائه کرد و همچنین انتشار ElectroInk Silver را در سال 2018 اظهار داشت (که می تواند برای دستیابی به طیف کامل رنگی از اثرات فلزی استفاده گردد).

بسیاری از تامین نمایندگان ذخایر و موجودی برچسب، محصولات خاص دیجیتالی را عرضه نموده اند و به افزودن لایه های جدید و منحصر به فرد برای برچسب ها ادامه میدهند. از جمله این لایه ها میتوان به لایه های مخمل، چوبی و بسیاری از چیزهای دیگر اشاره نمود.

برای بسته بندی های مقوایی موج دار عظیم، تکنولوژی های اخیر چاپ دیجیتال افزایش یافته و فراتر از جوهرهای مبتنی بر آب که برای انسان ایمن هستند را استفاده می نمایند. این جوهرهای ساخته شده برای بسته بندی مواد غذایی، توسط چاپگر HP PageWide C500 مورد استفاده قرار می گیرد که مطابق با قوانین و دستورالعمل های ایمنی غذایی جهانی است که یک حوزه جدید از امکانات کشاورزی و صنایع غذایی و نوشیدنی را برای بسته بندی مطرح می نماید.

درنهایت، آنچه که چاپ دیجیتال می تواند برای شما انجام دهد، به ارائه نماینده یا عرضه نماینده بسته بندی بستگی دارد. به همین دلیل، مهم است که با یک عرضه نماینده ای که متعد به نوآوری بوده و با تکنولوژی آشنا است، کار کنید.

6. چه زمانی باید چاپ دیجیتال را به روشهای چاپی قدیمی ترجیح داد؟

انتخاب بین چاپ دیجیتال در برابر روشهای چاپی قدیمی، به عوامل مختلفی از جمله احتیاجهای کسب وکار و بودجه بسته بندی بستگی دارد. قیمت هر بسته بندی یا برچسب می تواند بسته به حجم سفارش بسیار متفاوت باشد. با استفاده از چاپ دیجیتال، هزینه هر قلم کالا اساسا در طول پروژه یکسان باقی می ماند. اما با چاپ افست یا فلکسو، بیشتر هزینه ها پیش از زمان راه اندازی و فراوری پلیت های چاپ مصرف می شوند.

در نتیجه، هر چه بیشتر سفارش بگیرید، هزینه کمتری را خواهید داشت چرا که هزینه در حجم بالای سفارش تقسیم و توزیع می گردد. بنابراین، برای سفارشات با حجم بسیار بالا (ده هزار یا بیشتر)، روشهای چاپ قدیمی ممکن است ارزان تر باشد.

با این حال، اگر پروژه شما یک ویژگی منحصر به فرد مانند پیام های شخصی و سفارشی و یا برچسب های پیگیری نامحسوس دارد که تنها چاپ دیجیتال می تواند آنرا انجام دهد، بنابراین چاپ دیجیتال صرف نظر از میزان حجم کار، بهترین گزینه می باشد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1371

به "6 سوال رایج که قبل از چاپ دیجیتال بسته بندی باید بپرسیم !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 سوال رایج که قبل از چاپ دیجیتال بسته بندی باید بپرسیم !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید