5 راز نورپردازی دکوراسیون داخلی

به گزارش ورزش من و تو، نور از عناصر مهم در طراحی داخلی است.

5 راز نورپردازی دکوراسیون داخلی

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام استودیو قاف، مهم نیست در حال طراحی دکوراسیون داخلی یک اداره، رستوران یا یک اتاق خواب هستید، عدم توجه به نورپردازی می تواند باعث افت کیفی شدیدی در طراحی داخلی تان گردد.

اما با کمی دقت می توانید از این عنصر بیشترین بهره را ببرید. در این متن کوتاه مهم ترین اصول و مفاهیم مورد احتیاج در نورپردازی دکوراسیون داخلی را با هم مرور می کنیم.

1. نور طبیعی، موهبتی برای نورپردازی دکوراسیون داخلی

استفاده از نور طبیعی در مواقعی که امکان آن وجود دارد امری بسیار مهم و حیاتی است. یکی از مزایای مهم استفاده از نور طبیعی عظیم نشان دادن اتاق است. برای بهره مندی از این نور می توانید از پنجره های عظیم تر و یا نورگیر در سقف بهره ببرید.

اما اگر به هر دلیل دسترسی به نور طبیعی کم است می توانید با استفاده از انواع چراغ های رومیزی، دیواری و سقفی این کمبود را جبران کنید.

2. نورپردازی دکوراسیون داخلی و تاثیر بر روحیه افراد

آیا این موضوع هنوز احتیاج به اثبات دارد؟ کافی است حال و هوای خودتان را در دو روز مختلف، یعنی یک روز ابری و یک روز آفتابی مقایسه کنید. این مسئله در فضای داخلی ساختمان نیز صادق است.

وارد شدن با فضایی مملو از نورهای استاندارد و به اندازه کافی می تواند شما را سر حال بیاورد و عکس این موضوع نیز ممکن است. با رعایت اصول نورپردازی فضای اتاق را برای حضور افراد ایده آل کنید.

(پژوهش ها نشان داده است تاثیر نور بر غدد درون ریز و سیستم عصبی باعث ایجاد احساساتی نظیر خوشبختی و یا غم در افراد می گردد. برای آگاهی بیشتر از این مسئله می توانید در مورد ترشح ملاتونین در بدن تحقیق کنید.)

3. نورپردازی داخلی با توجه به مبلمان و دکوراسیون

برای طراحی ویلا و طراحی فضای داخلی باغ یکی از پارامترهای شما در طراحی نورپردازی باید هماهنگی این عنصر با مبلمان و چیدمان فضا باشد. برای مثال در صورت استفاده از مبلمان چرمی تیره و یا مبلمان چوبی فضای اتاق معمولاً کوچک تر به نظر می رسد.

در این موارد می تواند با پر کردن سایه ها به یاری چراغ های رومیزی یا استفاده از لوستر توازن نور را در بخش های مختلف اتاق برقرار کنید.

4. توجه به اندازه اتاق نورپردازی دکوراسیون داخلی

در اتاق های کوچک معمولاً به دلیل حجم زیاد المان های مختلف در دکوراسیون و اثاثیه موجود در اتاق، نوعی آشفتگی احساس می گردد. برای برطرف این مسئله می توانید با یاری به پخش شدن مساوی نور با استفاده از چراغ های سقفی و به ویژه چراغ های دیواری فضایی یک دست ایجاد کنید.

این مسئله در اتاق های عظیم کمی متفاوت است. به خصوص زمانی که شما به دنبال ایجاد یک فضای دنج و گرم در اتاق های عظیم هستید نورپردازی متمرکز نظیر استفاده از چراغ رومیزی می تواند یاری کننده باشد.

5. تاثیر رنگ اتاق در نورپردازی

شاید رنگ را بتوان یکی از تاثیرگذارترین عوامل در انتخاب نوع نورپردازی دانست. هر چه رنگ دیوارها و کف اتاق تیره تر باشد، اتاق تنگ تر و کوچک تر به نظر خواهد آمد و ایجاد تعادل در این موضوع بر عهده نور است. در چنین اتاق هایی بهتر است از چراغ های سقفی عظیم تر که به همه جهات نور می تابانند بهره ببرید.

در اتاق های با رنگ روشن نیز چراغ های تو کار و یا چراغ های دیواری با نور ملایم تر و در اندازه ظریف تر انتخاب هایی مناسب هستند.

جمع بندی (نورپردازی را دست کم نگیرید)

شما برای دکوراسیون داخلی تان هزینه و انرژی صرف نموده اید. اما بد نیست بدانید که عدم توجه به نورپردازی و رعایت نکردن استانداردهایتان می تواند شما را از نمایش این زیبایی و لذت از آن محروم کند.

تاثیر نورپردازی بر روحیه افراد یکی از عوامل تاثیرگذاری این المان بر نحوه عملکرد کارکنان سازمان های مختلف است. لذا با نورپردازی صحیح اداره و محل کار محیطی سالم و شاد را برای کار فراهم کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1252

به "5 راز نورپردازی دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راز نورپردازی دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید