16 ایده مقرون به صرفه و آسان برای دکوراسیون یک اتاق خواب رویایی

به گزارش ورزش من و تو، اغلب افراد به تغییر دکوراسیون فضاهایی که مهمانان می بینند و در آن ها رفت وآمد می نمایند، اهمیت می دهند و فضاهای خصوصی نظیر اتاق خواب ها نادیده گرفته می شوند. اما به هر حال، شما تقریبا یک سوم از کل زندگی خود را در اتاق خواب خود می گذرانید، بنابراین مهم است که اتاق خواب خود را دنج، آرام و دل پذیر کنید و به آن سبک و طرحی که دوست دارید، دکور کنید. اما به این علت که می خواهید فضای خود را شخصی سازی کنید یا تغییرات مثبتی در دکوراسیون و چیدمان آن به وجود آورید، به این معنی نیست که باید مبالغ زیادی را برای این کار خرج کنید.

16 ایده مقرون به صرفه و آسان برای دکوراسیون یک اتاق خواب رویایی

در ادامه این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید تا نکاتی را درباره روش های ارزان و آسان برای تزئین اتاق خواب به شما بگوییم.

1. بدون ترک خانه، به خرید بروید

نه، منظور ما خرید آنلاین نیست! در میان لوازم خانه خود، به خوبی جست و جو کنید. همه ما ممکن است لوازم فراموش شده ای در گوشه و کنار یا حتی انباری خانه خود داشته باشیم که به همان شکل یا با کمی تغییر، برای دکوراسیون اتاق ما بی نظیر خواهند بود. بنابراین شاید بهتر باشد کمی در میان لوازمی که در سایر فضاهای خانه خود دارید یا بلااستفاده مانده اند، کمی با دقت بیشتری آنالیز کنید. شاید وسیله ای را پیدا کنید که برای چیدمان اتاق شما بسیار مناسب باشد.

2. آینه ای اضافه کنید

اتاق خواب شما کوچک است؟ وجود یک آینه، موجب می گردد که فضای شما روشن تر و بزرگ تر به نظر برسد. البته توجه داشته باشید که آینه را در جایی آویزان کنید که قسمت های خلوت تری از اتاق شما را منعکس کند زیرا انعکاس بخش های شلوغ فضا، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. آویزان کردن آینه در پشت تخت یا روی دراور، می تواند به شما یاری کند تا نور طبیعی بیشتری را وارد اتاق خود نموده و دیوارهای خالی را بدون صرف هزینه زیاد، پر کنید.

یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم: در پی آینه های دست دوم در فروشگاه های آنتیک فروشی و بازارهای دستفروشی بگردید. یک آینه قدیمی با یک لایه رنگ و کمی شیشه پاک کن بسیار زیبا و نو خواهد شد. از طرفی، اگر هوادار سبک های وینتج هستید، آینه های رنگ و رو رفته و قدیمی، برای اتاق خواب شما انتخاب بسیار مجذوب کنندهی خواهند بود.

3. از هنر غافل نشوید

ممکن است تهیه یک تابلوی نقاشی هزینه ی بالایی داشته باشد و از طرفی، تمایلی به استفاده از نقاشی های چاپ شده نداشته باشید. در این شرایط می توانید از کاردستی (DIY) بهره ببرید که می تواند شامل اثر هنری یا نقاشی هرچند مبتدی خودتان باشد یا حتی می تواند شامل عکس هایی باشد که خودتان عکاسی نموده اید و به آن ها علاقه دارید.

4. هوشمندانه هزینه کنید

برای خرید تشک، روبالشی، ملافه ها و هرچیزی که مربوط به بهداشت خواب شما می گردد، هزینه کنید و حتی اگر هزینه های زیادی را صرف دکوراسیون اتاق خواب خود نمی کنید، حتما سعی کنید میزان بیشتری پول را برای تهیه یک تشک راحت و ملافه های نرم و پنبه ای صرف کنید و لوازم باکیفیتی را تهیه کنید.

یک خواب خوب شبانه ارزش صرف میزانی هزینه اضافی را دارد. اگر نمی توانید به صورت یک باره هزینه های زیادی را برای تهیه یک ست کامل خواب صرف کنید، می توانید به صورت مقطعی خرید خود را انجام دهید.

5. به پنجره ها توجه کنید

همین حالا به پنجره های اتاق خود نگاه کنید؛ لبه ها خاک گرفته هستند؟ روی شیشه ها لکه های فراوان وجود دارد؟ نور کافی به داخل اتاق وارد نمی گردد؟ همه این موارد تأثیرات منفی فراوانی بر جلوه ظاهری اتاق خواب شما دارند. لبه های خاک گرفته پنجره ها و شیشه ها را تمیز کنید و مطمئن شوید که پرده ها امکان جمع شدن را دارند و اجازه وارد شدن نور طبیعی را به داخل اتاق می دهند.

6. سبک مینیمال را امتحان کنید

اگر بودجه کمی دارید، ظاهر مینیمالیستی را امتحان کنید. البته مهم است که برای اجرای این سبک هوشمندانه عمل کنید و نسبت به اصول طراحی سبک مینیمال آگاهی داشته باشید، وگرنه نتیجه کار چندان دل چسب و زیبا نخواهد بود. بنابراین اگر این سبک را برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید، نسبت به اصول و چگونگی چیدمان با این سبک تحقیق کنید و نمونه های مختلفی را مشاهده کنید تا به یک نتیجه کلی و صحیح دست پیدا کنید.

7. نورپردازی اتاق خود را ارتقاء دهید

ارتقاء نور در اتاق خواب می تواند فضا را دگرگون کند. بهتر است اتاق خواب شما حداقل دو یا سه منبع نور با سطوح نوری مختلف داشته باشد. نور تأثیر شگفت انگیزی در جلوه ظاهری یک فضا دارد و با انتخاب نورپردازی مناسب و زیبا، شاهد پیشرفت چشمگیر ظاهر اتاق خواب خود خواهید بود.

8. مراقب ترندهای روز باشید

اگر هر بار که یک ترند اوج می گیرد، به فکر تعویض دکوراسیون اتاق خواب خود باشید، می تواند بسیار هزینه بر باشد. در عوض، پیشنهاد می کنیم عناصر مد روز را خودتان ایجاد کنید و روی آن قطعاتی سرمایه گذاری کنید که می دانید برای سال های آینده دوام خواهند داشت.

9. از یک طراح یاری بگیرید

اگر نمی دانید از کجا آغاز کنید، گاهی اوقات خرید بسیاری از لوازمی که بلافاصله پس از خرید متوجه می شوید که آن ها را دوست ندارید، بسیار هزینه برتر است. اگر بودجه کمی دارید، خدمات طراحی متنوعی وجود دارند که ممکن است با بودجه شما سازگاری داشته باشند.

اگر واقعا سردرگرم هستید، یاری گرفتن از یک طراح، حتی می تواند یک سرمایه گذاری برای صرفه جویی در زمان و پول شما باشد و در عین حال برای شما الهام بخش باشد و به افکار شما جهت دهد.

10. ملافه ها را به صورت فصلی تغییر دهید

یک راه کاربردی برای تازه نگه داشتن حال و هوای اتاق خوابتان، تغییر فصلی ملافه هاست. اگرچه این کار احتیاج به صرف هزینه بیشتری دارد اما راهی عالی برای جلوگیری از خسته شدن از فضای اتاق خواب و ایجاد تنوع است.

11. به کف توجه کنید

یک فرش زیبا ممکن است هزینه های بالایی را شامل گردد اما ارزشش را دارد. اضافه کردن یک فرش نرم در زیر پا، نه تنها باعث می گردد اتاق خواب شما جلوه کاملی به خود بگیرد، بلکه در صبح های سرد زمستانی نیز بسیار لذت بخش تر خواهد بود.

12. چندین فضای ذخیره سازی در نظر بگیرید

به نظر می رسد یکی از مکان هایی که همواره به هم ریخته می گردد، اتاق خواب است. چند سبد ارزان را در اطراف اتاق خود قرار دهید تا در عین مرتب بودن، دسترسی به لوازم، راحت تر باشد و بعلاوه برای جلوگیری از به هم ریختگی اتاق خواب خود، مبلمانی با فضای ذخیر ه سازی داخلی (مانند میز با کشو) انتخاب کنید.

13. چند گیاه اضافه کنید

قرار دادن گیاهان یکی از ارزان ترین راه ها برای زیباتر جلوه دادن اتاق خواب است. وجود گیاهان نه تنها به فضای شما رنگ می بخشد، بلکه هوا را نیز تمیز و تصفیه می نماید. فقط گیاهی را انتخاب کنید که نگهداری آن ها آسان باشد تا دائما در حال جایگزینی گیاهان مرده آپارتمانی نباشید.

14. سقف را از قلم نیاندازید

ما عادت نموده ایم که سقف اتاق هایمان را به رنگ سفید ساده ببینیم. اما اگر رنگ دیگری را برای سقف اتاق خواب در نظر بگیرید، به آن عمق و مجذوب کنندهیت خاصی بخشیده اید. البته در استفاده از رنگ برای سقف توجه داشته باشید که نتیجه دلنشین باشد و چشم را آزار ندهد.

15. دیوارها را پر کنید

پر کردن یک دیوار خالی لزوما احتیاج به صرف هزینه های بالا ندارد. اکالیپتوس خشک شده را از دیوار آویزان کنید تا راهی آسان و طبیعی برای پرکردن دیوارها و اضافه کردن کمی رنگ به اتاق خواب شما باشد.

16. یک پالت رنگی در نظر بگیرید

برای اتاق خواب خود یک پالت رنگی داشته باشید تا بر اساس آن تغییرات را اعمال کنید. گاهی تغییر در دکوراسیون یک فضا تنها می تواند شامل رنگ کردن دیوارها باشد. می توانید تنها یک دیوار اتاق خود را به رنگی شاخص رنگ آمیزی کنید تا چشمگیر و مجذوب کننده تر به نظر برسد.

کلام آخر

برای اینکه به اتاق خواب رویایی خود دست پیدا کنید، همواره احتیاج نیست که هزینه های بالایی را صرف کنید. تنها کافی است نکاتی را که در بالا گفته شد، در نظر بگیرید و یک نگاه اجمالی به اتاق خواب خود بیندازید تا متوجه شوید کدام یک برای تغییر دکوراسیون اتاق خوابتان مناسب خواهد بود. از قلم نیاندازید که خلاقیت خود را هم به کار بگیرید تا از نتیجه به دست آمده نهایت لذت را ببرید.

منبع: mydomaine

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1963

به "16 ایده مقرون به صرفه و آسان برای دکوراسیون یک اتاق خواب رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 ایده مقرون به صرفه و آسان برای دکوراسیون یک اتاق خواب رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید