گوشی گوگل پیکسل 6a رسماً معرفی گردید

به گزارش ورزش من و تو، بالاخره پس از انتشار شایعات و حدس های بسیار، گوگل به طور رسمی از پرچم دار مالی خود یعنی گوگل پیکسل 6a در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان رونمایی کرد. طراحی گوشی هوشمند پیکسل 6a گوگل از شباهت بسیار زیاد این گوشی به خانواده پیکسل 6 خبر می دهند. این شباهت به ویژه در قسمت ها دوربین ها بیشتر به چشم می خورد؛ جایی که غول موتور جست وجو از همان طراحی ماژول دوربین مشابه سری پیکسل 6 اما با حاشیه های کمتری در این گوشی هوشمند نو بهره برده است. در ادامه به آنالیز این گوشی هوشمند نو خواهیم پرداخت.

گوشی گوگل پیکسل 6a رسماً معرفی گردید

پرچم دار مالی گوگل مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی OLED است که نسبت تصویر به بدنه 20:9، رزولوشن 2340 در 1080 FHD+ و رفرش ریت 60 هرتزی را برای کاربرانش به ارمغان می آورد. این صفحه نمایش به وسیله گوریلا گلس 3 محافظت می گردد که پیش تر در نسل قبلی این گوشی شاهد استفاده از آن بودیم. باید خاطر نشان کنیم که مقدار این نمایشگر نسبت به مقدار 6.34 اینچی پیکسل 5a کمی کوچک تر است. قلب تپنده این گوشی هوشمند را پردازنده تنسور گوگل برعهده دارد که پیش تر در سری گوگل پیکسل 6 مورد استفاده قرار گرفته است.

بد نیست اشاره کنیم که این تراشه از دو هسته Cortex-X1 با سرعت 2/80 گیگاهرتز، دو هسته A76 با سرعت 2/25 گیگاهرتز و چهار هسته A55 با سرعت 1/80 گیگاهرتز بهره می برد. Mali G78 MP20 به عنوان پردازنده گرافیکی آن انجام وظیفه می نماید. این تراشه از مودم ساخت سامسونگ بهره می برد که در بخش بیرونی تراشه تعبیه شده است. بعلاوه برخلاف اسنپدراگون 8 نسل 1 و Dimensity 9000 مدیاتک که تراشه های 4 نانومتری هستند، گوگل برای این تراشه به فناوری ساخت 5 نانومتری بسنده نموده و ساخت آن هم به سامسونگ محول شده است. تراشه تنسور بعلاوه یک لایه امنیتی نو به این گوشی هوشمند اضافه می نماید. این ویژگی با چیپ امنیتی Titan M2 کار می نماید که از دستگاه در برابر بدافزارها و سایر حملات احتمالی محافظت می نماید. چنین رویکردی به نفع کاربران است و این امید می رود که در آینده گوشی های اندرویدی بیشتری به آن مجهز شوند.

در کنار این پردازنده، 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز تعبیه شده است. سیستم دوربین گوگل پیکسل 6a از دو سنسور 12.2 مگاپیکسلی IMX363 و سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی IMX386 سونی تشکیل شده است. کاربران می توانند از قابلیت هایی نظیر Eraser Magic ،Tone Real و Face Unblur در این گوشی هوشمند بهره ببرند. بعلاوه پیکسل 6a قابلیت فیلم برداری 60 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K را برای کاربرانش به ارمغان می آورد. در پنل جلویی این گوشی دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی IMX355 سونی تعبیه شده که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

منبع تغذیه این گوشی را یک باتری با ظرفیت 4306 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می نماید. باید خاطر نشان کنیم که باتری این گوشی نیز نسبت به باتری 4680 میلی آمپر ساعتی پیکسل 5a با کاهش ظرفیت روبرو شده اما مدیران این شرکت وعده شارژدهی یک روزه را به کاربران داده اند. از آن جایی که این گوشی مجهز به نمایشگر OLED است، بدیهی است که حسگر اثر انگشت آن در زیر نمایشگر واقع شده است. باید خاطر نشان کنیم که شاید مهم ترین تغییری که در این گوشی به وجود آمده، نبود جک 3/5 میلی متری صدا باشد، اتفاقی که برای اولین بار در سری A گوگل پیکسل اتفاق افتاده است.

گوگل برای گوشی هوشمند نوش 3 سال به روزرسانی های اندرویدی و در کل 5 سال به روزرسانی های امنیتی را در نظر گرفته است. این به این معنی است که کاربران گوگل پیکسل 6a تا سال 2027 کلیه به روزرسانی های مربوط به این گوشی را دریافت خواهند کرد. در نهایت باید اشاره کنیم که گوگل پیکسل 6a با قیمت 449 دلار برای فروش در اختیار کاربران علاقمند به این برند قرار می گیرد.

منبع: 9to5google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2030

به "گوشی گوگل پیکسل 6a رسماً معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی گوگل پیکسل 6a رسماً معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید