گردشگری معدنی راهی نو برای کسب عایدی و معرفی جاذبه های توریستی است

به گزارش ورزش من و تو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، گردشگری معدنی راهی نو برای کسب عایدی و معرفی جاذبه های توریستی است.

گردشگری معدنی راهی نو برای کسب عایدی و معرفی جاذبه های توریستی است

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران اضافه نمود: امروز مبحث ژئوتوریسم معدنی در سیاست های کلان بخش معدن دیده شده و ظرفیت های بالای اشتغال و خلق سرمایه در آن وجود دارد.

وی بیان داشت: امروز شاهدیم این مهم مورد توجه کشورهای معدن خیز دنیا نیز قرار گرفته و کشورهای زیادی از این ظرفیت شناخته شده به عنوان راهی تازه برای کسب عایدی و معرفی جاذبه های خود به منظور جذب جهانگرد و سرمایه گذار بهره می برند.

بهرامن اعلام کرد: از بین جاذبه های ژئوجهانگردی هر کشوری، معادن از اهمیت و جاذبه ای خاص برخوردارند که با عنوان ژئوتوریسم معادن مورد توجه قرار میگیرند.

وی ادامه داد: تماشا معادن، روش های اکتشاف و استخراج آنها، دستگاه ها و ماشین آلات مورد استفاده برای استخراج معادن و مشاهده انواع سنگ ها بویژه سنگ های قیمتی و جواهری برای مردم جذابیت خاصی دارد.

رئیس خانه معدن ایران ادامه داد: درک مواهب خدادادی به صورت معادن و ظرفیت منطقه ها و روش های معدن کاری و تاریخچه معدن کاری هر منطقه از گذشته های دور تا زمان حال و یاری به درک و استفاده درست از مواهب و حفظ محیط زیست از رویکردهای تازه دنیا است که خود می تواند نقش مهمی در کارآفرینی برای مهندسان معدن و افزایش عایدی جانبی معادن بخش خصوصی و حفظ و رونق و زیباسازی طبیعت بی جان بعد از عملیات معدنکاری داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2050

به "گردشگری معدنی راهی نو برای کسب عایدی و معرفی جاذبه های توریستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری معدنی راهی نو برای کسب عایدی و معرفی جاذبه های توریستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید