در 200 هزار شهر جهان رایگان اقامت کنید!

به گزارش ورزش من و تو، یکی از بزرگترین رویاهایی که بسیاری از افراد در ذهن خود می پرورانند و سال ها به آن فکر می نمایند، سفر به نقاط مختلف جهان و گشت و گذار در بین مردمان کشورهای دیگر است. اما چرا این رویا هیچگاه به واقعیت تبدیل نمی گردد! یکی از مهمترین چالش هایی که در این راستا وجود دارد، هزینه های سفر هست. احتمالا نمی دانید که راهکارهایی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان سفری کم هزینه تر را تجربه کرد. یکی از این راهکارها استفاده از وبسایت کوچ سرفینگ یا CouchSurfing بوده که امکان اقامت رایگان در 200 هزار شهر جهان را برای شما ایجاد می نماید! اگر شما نیز از خواندن واژه رایگان آن هم برای اقامت در کشوری دیگر تعجب نموده اید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با وبسایت کوچ سرفینگ CouchSurfing و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد، آشنا شوید.

در 200 هزار شهر جهان رایگان اقامت کنید!

کوچ سرفینگ CouchSurfing

کوچ سرفینگ CouchSurfing در واقع یک شبکه اجتماعی است که در زمینه گردشگری و میهمان نوازی فعالیت می نماید. شبکه CouchSurfing در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران در نقاط مختلف دنیا قرار گرفته و به یکی از معروف ترین پورتال های این حوزه تبدیل شده است. کاربران سایت CouchSurfing می توانند با عضویت در آن یک پروفایل برای خود ساخته و اطلاعاتی از قبیل نام، محل سکونت و ... را عنوان نمایند. اگر به عنوان میزبان ثبت نام می کنید، باید تعداد میهمان ها و امکاناتی که می توانید در اختیارشان قرار دهید را بیان کنید. گاهی اوقات میزبان تنها یک جای خواب در اختیار میهمان خود قرار می دهد و گاهی نیز خدمات دیگری چون غذا، گردش در شهر و ... را نیز برای وی تدارک می بیند. وبسایت CouchSurfing علاوه بر معرفی میزبانان و میهمانان، اطلاعات دیگری نیز در اختیار علاقمندان قرار داده و امکانات فوق العاده ای برای آن ها در نظر گرفته است. به وسیله وبسایت کوچ سرفینگ می توانید با رویداهای مهم در سراسر دنیا آشنا شده و برای حضور در آن ها برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، اگر از علاقمندان شرکت در برنامه هایی مانند کوهنوردی، پیاده روی هستید یا دوست دارید به صورت گروهی به سینما بروید، در یک پارک دور هم جمع شوید یا در برنامه های کتابخوانی شرکت کنید، می توانید در این سایت عضو شده و هم گروهی های مورد نظر خود را پیدا کنید. دورهمی های مختلف توسط کاربران وبسایت کوچ سرفینگ برنامه ریزی شده و اطلاعات آن در سایت قرار داده می گردد. افراد علاقمند می توانند به عضویت این برنامه درآمده و در آن شرکت نمایند. یکی از دورهمی هایی که همین اواخر توسط یک کاربر ایرانی برنامه ریزی شده بود، سفر یک روزه به روستای آهار بود که با استقبال بیش از 100 نفر از کاربران ایرانی روبرو شد. در این دورهمی افرادی که دارای وسیله نقلیه بودند، آن هایی که ماشین نداشتند را به مقصد رسانده و در کنار هم یک روز خوب و شاد را سپری کردند. از این دورهمی ها در وبسایت کوچ سرفینگ CouchSurfing بسیار دیده می گردد که مربوط به شهرهای مختلف و کشورهای دیگر دنیاست. پس در هرجایی که باشید می توانید با استفاده از وبسایت CouchSurfing از این نوع برنامه ها آگاه شده و در آن شرکت کنید. بسیاری از گروه ها علاوه بر عضویت در این سایت دارای کانال ها و گروه هایی در تلگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی نیز هستند که پس از آشنایی با آن ها می توانید از طرق مختلف نیز آنان را دنبال نمایید. در کل، می توان گفت وبسایت کوچ سرفینگ CouchSurfing یاری می نماید تا شما از دنیای مجازی وارد یک دنیای حقیقی شده و در یک جمع محبت آمیز و صمیمی قرار بگیرید.

وبسایت کوچ سرفینگ

ایده اصلی وبسایت کوچ سرفینگ CouchSurfing اولین بار در سال 2003 مطرح شد و توسط فردی با نام جنیفر بی لاک خلق شد. آمار نشان دهنده این است که بیش از 100 میلیون کاربر در این وب سایت عضو شده و به عنوان میزبان یا میهمان اعلام آمادگی نموده اند. این تعداد کاربر در 200 هزار شهر دنیا ساکن هستند که می توانند میزبانی گردشگران دیگر نقاط دنیا را به صورت رایگان برعهده داشته باشند.

آدرس وب سایت کوچ سرفینگ

اگر قصد دارید تا با گوشی همراه خود به شبکه کوچ سرفینگ وارد شوید، می توانید از آدرس زیر اپلیکیشین مربوط به موبایل را دانلود نمایید:

اپلیکیشن کوچ سرفینگ

شاید دوست داشته باشید قبل از عضویت اطلاعاتی در خصوص این وبسایت به دست آورده و موفقیت ها و عملکرد آن را دنبال کنید. این اطلاعات در لینک زیر قرار داده شده است:

عملکرد سایت کوچ سرفینگ

آخرین خبرها و اطلاعات مربوط به فعالیت های این شبکه نیز در بلاگ زیر منتشر می گردد:

وبلاگ کوچ سرفینگ

از دیگر بخش های این سایت می توان به سرویس سفیر پرتال اشاره نمود. این سرویس برای افراد علاقمند به گردشگری و تور لیدری ایجاد شده و یاری می نماید تا این افراد، سفیر کوچ سرفینگ در شهر خود باشند. سفیران این وبسایت می توانند با عضویت در این سرویس میزبانی گردشگران و کاربران سایت را در شهر خود بر عهده گرفته و امور خدماتی مربوط به آن ها را انجام دهند. برای نامزد شدن در برنامه سفیر این پورتال می توانید به وسیله لینک زیر اقدم نمایید:

سفیر پورتال کوچ سرفینگ

عضویت در کوچ سرفینگ و نحوه کار با آن

کوچ (Couch) به معنای کاناپه و سرفینگ (surfing) به معنای گشت و گذار، یک وب سایت گردشگری بوده که با هدف تبادل فرهنگ ها، میهمان نوازی و سفر راحت تر به دیگر نقاط دنیا راه اندازی شده است. این شبکه بیش از 1.5 میلیون کاربر در 230 کشور دنیا دارد. از این رو، با عضویت در وبسایت کوچ سرفینگ CouchSurfing و ایجاد حساب کاربری شما این فرصت را دارید که با میزبان هایی از سراسر دنیا آشنا شده و با توجه به شرایطتان بتوانید میزبان مورد نظرتان را پیدا کنید. برای عضویت در کوچ سرفینگ CouchSurfing و کار با آن تنها احتیاج به یک ایمیل دارید. ابتدا سایت Couchsurfing.com را باز نموده و با دادن یک نام کاربری و پسورد در آن عضو شوید. اگر دارای یک پیج در فیسبوک هستید، می توانید با اتصال به فیسبوک این کار را به راحتی انجام دهید و از عکس ها و اطلاعات خود در این پیج برای تکمیل پروفایلتان استفاده نمایید. البته این اتصال هیچ ربطی به پیج فیسبوک شما ندارد. به این معنی که هیچ یک از دوستانتان از عضویت شما در سایت کوچ سرفینگ آگاه نمی شوند و این عضویت در جایی نمایش داده نخواهد شد. با عضویت در این وبسایت شما می توانید با کاربران دیگر به صورت گروهی یا خصوصی ارتباط برقرار نموده و دوستان زیادی را در اقصی نقاط دنیا پیدا کنید. بهتر است پروفایل خود را کامل تر نموده و اطلاعاتی از قبیل نام، سن، ملیت، میزان تحصیلات، شغل، محل سکونت و ... را در آن بنویسید. سعی کنید در خصوص خودتان، علایق و فعالیت هایتان شرح کوتاهی بدهید. می توانید از سفرهایی که داشته اید صحبت کنید و از توانایی هایتان چیزهایی بنویسید تا دیگر کاربران بتوانند آشنایی بیشتری با شما پیدا نمایند. در وبسایت کوچ سرفینگ CouchSurfing بخشی وجود دارد که به وسیله آن کاربران می توانند نظر خود را در خصوص شما بنویسند. این نظر براساس رفتار و برخورد شما می تواند مثبت یا منفی باشد. با توجه به اینکه نظرات دیگر کاربران در انتخاب شما به عنوان میهمان یا میزبان بسیار مهم است، سعی کنید تا نظرات مثبت افراد را کسب نموده و به عنوان یک کاربر مطمئن شناخته شوید. بخش بعدی امکانات شما به عنوان میزبان و خدماتی است که می توانید به کاربران دیگر ارائه دهید. این بخش شامل 4 گزینه هست:

گزینه خدمات کامل: قبول این گزینه به معنای فراهم کردن جای خواب برای میهمان و گشت و گذار او در شهر است. شما به عنوان یک راهنما با میهمانتان همراه شده و او را به نقاط دیدنی شهر و جاهای تفریحی خواهید برد.

گزینه گردش: با انتخاب این گزینه شما هیچ تعهدی جهت فراهم نمودن جای خواب برای میهمان خود ندارید. در اینجا شما تنها به عنوان راهنما با او همراه شده و میهمانتان را با جاهای دیدنی شهرتان آشنا می کنید.

گزینه سفر در حال حاضر (Traveling at the moment): با انتخاب این گزینه شما میزبانی هیچ مهمانی را قبول نمی کنید. این انتخاب می تواند به دلیل نداشتن وقت یا مکان مناسب برای پذیرایی از میهمان باشد.

در هر حال باید این را بدانید که وظیفه میزبان در همان حد معین شده و اگر میزبانی علاوه بر جای خواب، یک وعده غذایی شما را میهمان می نماید، در واقع لطفی است که به میهمان خود می نماید. از این رو به یاد داشته باشید که نباید از میهمان نوازی او سوء استفاده نموده و انتظار بیش از اندازه ای از میزبانتان داشته باشید. در مقابل این لطف، میهمان نیز می تواند یک وعده غذایی میزبان خود را میهمان نموده و برای تشکر از او، یکی از غذاهای سنتی کشور خود را برایش آماده کند.

ایرانی های عضو کوچ سرفینگ

بر طبق آماده بدست آمده، ایران با 7000 عضو در این وبسایت به عنوان چهل و نهمین کشور در کوچ سرفینگ CouchSurfing شناخته می گردد که این رقم روز به روز در حال افزایش است. علاوه بر این، گفته می گردد زبان فارسی به عنوان زبان رایج 11 هزار نفر از کاربران این سایت شناخته شد.

اجتماع کوچ سرفرها (CouchSurfing Gathering)

یکی از دورهمی هایی که به وسیله این سایت انجام می گردد، CouchSurfing Gathering نام دارد. در این دورهمی اعضای وبسایت کوچ سرفینگ CouchSurfing که در یک شهر قرار دارند و محلی ها به دور هم جمع شده و بیشتر باهم آشنا می شوند. این دورهمی ها معمولا به منظور گسترش روحیه کوچ سرفینگ انجام می گیرند. نکته ای که در خصوص این میهمانی ها وجود دارد، این است که تنها 8 درصد از این افراد از طرف سایت تایید می شوند و حدود 6 درصد نیز دارای ضمانت اخلاقی هستند. از این رو، عدم تائید 80 درصد دیگر ممکن است نگرانی هایی را برای میزبانان یا میهمانان ایجاد کند. اما بهتر است بدانید که از سال 2004 تا 2011 که بیش از 3 میلیون و 400 ملاقات به وسیله این سایت اجرا شده، هیچ اتفاق بدی گزارش نشده است.

چطور به این شبکه اعتماد کنیم؟!

تا اینجا در خصوص وبسایت کوچ سرفینگ CouchSurfing و امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می دهد، مطالبی را عنوان کردیم. در اینجا این سوال مطرح می گردد که چطور می توانیم به وسیله یک شبکه اجتماعی به فردی اعتماد نموده و میهمان خانه او شویم یا او را به عنوان میهمان در خانه خود بپذیریم؟! در این راستا توجه شما را به نکات زیر جلب می کنیم:

  • *احتیاجی نیست از همان ابتدا تمامی اطلاعات خصوصی خود از جمله آدرس دقیق محل سکونت و محل کار، شماره تلفن و ... را در این وب سایت قرار دهید.
  • *دقت داشته باشید که این شبکه و شبکه های مشابه با آن بر پایه اعتماد و اطمینان افراد به هم زنده است. پس، شما نیز بدبینی مطلق را کنار گذاشته و خوش بینانه تر به کوچ سرفرهای دیگر نگاه کنید.
  • *شما قرار نیست از همان اول وارد خانه کسی شوید یا کسی را در خانه خود میهمان کنید. این وبسایت به شما این فرصت را می دهد تا اطلاعات کافی در خصوص میزبان یا میهمان خود به دست آورده و بتوانید با او تعامل داشته باشید تا شناخت بهتری پیدا کنید.
  • *می توانید در گروه هایی که در آن عضو شده وارد شوید و با افراد مختلف در خصوص او صحبت کنید. یا اگر کاربر مورد نظرتان در رویدادی شرکت نموده، از همراهان او در خصوصش سوال نمایید.

*بخشی از پروفایل کاربران مربوط به نظرات مثبت و منفی افرادی است که با او در تعامل بوده و ارتباط داشته اند. خواندن این نظرات به شما در شناخت بیشتر افراد یاری می نماید. در مقابل باید دقت داشته باشید که بتوانید نظر مثبت دیگران را نیز به خود جلب نمایید تا با رفرنس های منفی آن ها روبرو نشوید. توجه داشته باشید که کوچ سرفینگ CouchSurfing یک وبسایت دوست یابی یا مانند آن نیست. پس از ارسال پیغام های غیر مرتبط برای دیگر کاربران خودداری نمایید.

برای اطمینان خاطر بیشتر شما باید بگوییم از سال 2004 تا کنون بیش از 3 میلیون توصیه نامه در این وب سایت رد و بدل شده که حدود 99.6 درصد آن مثبت بوده است. این آمار نشان دهنده امنیت بالای این وبسایت هست. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم راهنمای ویدیویی زیر را مشاهده نمایید:

راهنمای سایت کوچ سرفینگ

کسب و کار کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ CouchSurfing یک پرتال خلاقانه در زمینه گردشگری است که می تواند یک الگوی خوب برای خلق یک مدل ایرانی مانند آن باشد. در حال حاضر وبسایت های گردشگری زیادی در ایران هستند که به معرفی مکان های دیدنی، هتل ها، رستوران ها می پردازند. اما هیچ یک از آن ها در زمینه میزبانی یا دورهمی های دست جمعی فعالیتی ندارند. ما احتیاج به یک شبکه اجتماعی گردشگری فارسی داریم که بتواند برای این دورهمی ها برنامه ریزی نموده و فعالیت های گردشگری دست جمعی را برای علاقمندان ترتیب دهد. البته بعضی از گروه ها در شبکه های اجتماعی چون فیسبوک یا اینستاگرام فعالیت می نمایند، اما فقط برای اعضای خودشان این اطلاعات را به اشتراک می گذارند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 670

به "در 200 هزار شهر جهان رایگان اقامت کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در 200 هزار شهر جهان رایگان اقامت کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید