چگونه برترین کاغذ را برای پرینت عکس انتخاب کنیم؟

به گزارش ورزش من و تو، با وجود اینکه سال ها از معرفی دوربین های دیجیتالی می گذرد و این روزها دیگر کمتر کسی عکس ها را پرینت می نماید، اما همچنان پرینت عکس هواداران خاص خود را دارد. برای پرینت عکس می توانید از بین کاغذ های مختلف دست به انتخاب بزنید و در این مطلب به چگونگی انتخاب برترین کاغذ برای این کار می پردازیم.

چگونه برترین کاغذ را برای پرینت عکس انتخاب کنیم؟

کاغذ چاپ عکس گلاسه مگا مدل PHG-260 سایز A4 بسته 100 عددی

305,000

تومان

موس پد مدل Sublimition

49,700

تومان

خرید کاغذ چاپ عکس از خبرنگاران

مشاهده همه

کاغذ مات یا لاستر (Luster)

کاغذ های مات طبیعتا محبوب ترین گزینه برای پرینت عکس هستند. این نوع کاغذها می توانند رنگ های غنی و جذابی را ارائه دهند و رنگ سیاه هم به تا حد زیادی عمیق و خالص است. این نوع کاغذها در برابر نور انعکاس چندانی ندارند و دارای بافت ماسه ای نامنظم است و به همین دلیل پارچه مخمل را به فکر متبادر می نماید. اثر انگشت چندان روی این نوع کاغذ باقی نمی ماند و برای انواع و اقسام عکس ها از پرتره گرفته تا عکس های حرفه ای و مربوط به مراسم عروسی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاغذ عکس مات میر مدل Satin سایز 18×13 بسته 100 عددی

335,000 تومان

مشاهده و خرید

کاغذ براق (Glossy)

بعد از کاغذ مات، باید به کاغذهای براق اشاره کنیم که به شدت پرطرفدار هستند. در این نوع کاغذها رنگ ها تا حدی اغراق شده به نظر می رسد و رنگ سفید جلوه خوبی ارائه می دهد. طبیعتا برای کاغذهای براق باید مراقب نحوه گرفتن آن ها باشید زیرا خیلی سریع اثر انگشت را جذب می نمایند. البته معمولا به راحتی می توانید اثر انگشت جذب شده روی این نوع کاغذها را پاک کنید. آسیب پذیری این نوع کاغذها بیشتر از کاغذهای مات است ولی برای انواع و اقسام عکس ها از این نوع کاغذ استفاده می گردد.

کاغذ عکس تیلکو مدل Glossy Premium Photo Paper سایز A4 بسته 20 عددی

314,000 تومان

مشاهده و خرید

کاغذ سیلک (Silk)

این نوع کاغذها کنتراست فوق العاده ای به ارمغان می آورند و در کل از بافت مبتنی بر دانه های درشتی بهره می برد که به خوبی این بافت احساس می گردد. بنابراین آتلیه هایی که می خواهند عکس های حرفه ای را با کاغذ بسیار خوبی چاپ نمایند، معمولا از کاغذ سیلک برای پرینت عکس استفاده می نمایند. اثر انگشت روی این کاغذ به جا نمی ماند و بعلاوه نسبت به کاغذ مات ضخیم تر است و دوام بیشتری دارد.

کاغذ متالیک (Metallic)

کاغذ های متالیک قیمت بسیار بالایی دارند که می توانند برای انواع عکس ها جلوه جذابی را ارائه نمایند. این نوع کاغذها شباهت زیادی به کاغذهای براق دارند ولی از مقاومت و کیفیت بیشتری بهره می برند. بعلاوه به علت نوع کاغذ و بهره گیری از مقداری زیاد نقره در بافت آن، درخشندگی جذابی را ارائه می دهند.

پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

2,475,000

تومان

پرینتر چند کاره کانن مدل PIXMA TS3440

3,050,000

2,799,000

تومان

خرید پرینتر رنگی از خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: printique

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2171

به "چگونه برترین کاغذ را برای پرینت عکس انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین کاغذ را برای پرینت عکس انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید