پرداخت 30 میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری به وسیله بیمه سلامت اردبیل

به گزارش ورزش من و تو، مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: از آذر پارسال تا به امروز در این استان 30 میلیارد ریال هزینه درمان در زمینه ناباروری پرداخت شده است.

پرداخت 30 میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری به وسیله بیمه سلامت اردبیل

وحید سیدخلیل اللهی گفت: پرداخت هزینه اسناد درمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل اولویت ماست.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل امروز در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با اشاره به خدمات ارائه شده در بیمه سلامت استان اردبیل می گوید: 950 موسسه تحت پوشش خدمات بیمه ای ما قرار داد و امسال چهار هزار و 120 میلیارد ریال هزینه درمان پرداخت کردیم.

او پرداخت هزینه درمان روستایی در امسال را نیز 600 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در ماه بطور میانه بین 350 تا 400 میلیارد ریال هزینه درمان پرداخت می کنیم .

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل، تعداد بیمه شده در استان اردبیل حدود800 هزار نفر است که تقریبا 400 هزار نفر از این تعداد روستائیان هستند .

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست به خدمات مرکز درمان نازایی و ناباروری اردبیل اشاره و گفت: در 10 سال گذشته با فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در استان، درمان بیش از 2 هزار و 700 خانواده موفقیت آمیز بوده و بدین طریق امید به زندگی به این خانواده ها بازگشته است.

مهران اوچی اردبیلی از بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل با تاکید بر گردشگری سلامت به همت جهاد دانشگاهی اردبیل اطلاع داد و می گوید: این طرح با کارفرمایی میراث فرهنگی و استانداری به این نهاد واگذار شده تا به عنوان یک سند بالادستی برای توسعه همه جانبه استان در بخش گردشگری تهیه و تدوین شود که این طرح در مراحل پایانی است.

او در ادامه به فراوری محصولات دارویی بر پایه گیاهان دارویی در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره نمود و گفت: دو محصول قطره ضد سینوزیت با نام دامپرلی و پماد پاپیتالبرای درمان واریکوسل با اخذ کد اخلاق پزشکی و انجام مرحله کارآزمایی بالینی به مرحله تجاری سازی رسیده است.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2112

به "پرداخت 30 میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری به وسیله بیمه سلامت اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 30 میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری به وسیله بیمه سلامت اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید