هرگز از این لوازم آرایش استفاده نکنید

به گزارش ورزش من و تو، استفاده از لوازم آرایشی غیراستاندارد و رعایت نکردن نکات بهداشتی در آرایشگاه ها به قیمت به خطر افتادن سلامتی خانم ها تمام گردد.

هرگز از این لوازم آرایش استفاده نکنید

شریک شدن در استفاده از لوازم آرایش و بهداشتی، چه با دوستان نزدیک و چه با افراد غریبه آرایشگاه و کسانی که از جعبه تست لوازم آرایش در مغازه استفاده می نمایند، یکی از ساده ترین شیوه های پخش باکتری است. شریک شدن در استفاده از بعضی از لوازم های آرایشی کاملاً ممنوع است. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع مضرات استفاده از لوازم آرایش مشترک می پردازیم.

مضرات استفاده از لوازم آرایش مشترک

رژ لب و بالم لب

محصولات آرایشی که با دهان برخورد دارند، عامل منتقل کردن باکتری، قارچ و ویروس هستند. استفاده از رژ لب دیگران می تواند به سادگی شما را به تبخال دچار کند. ابتلا به تورم و خشکی لب هم بسیار بالاست.

لوازم آرایشی مربوط به آرایش چشم

یکی از مهم ترین قسمت صورت هر شخص چشم های اوست و سلامت آن نقش مهمی در زیبایی ظاهری شما خواهد داشت، بنابراین در خرید، نگهداری و بهداشت انواع لوازم آرایش چشم ها وسواس بیشتری داشته باشید؛ زیرا چشم ما هیچ محافظی از خود در برابر آلودگی های محیط ندارد.

استفاده مشترک از ریمل یا هرگونه وسیله آرایش چشم می تواند به سادگی باعث خارش و سرخ شدن پلک و حتی بدتر از آن، ابتلا به شپش مژه گردد. اگر تصمیم دارید در فروشگاه یک محصول آرایشی را امتحان کنید، حتما از برس جداگانه بهره ببرید یا حتی یکی دو گوش پاک کن همراه خود ببرید و برای تست سایه و لوازم دیگر از آن بهره ببرید.

برس ها شخصی است

یکی دیگر از لوازم آرایشی که متخصصان پوست سفارش زیادی بر بهداشت آن دارند، برس های مخصوص رژگونه، پودرهای صورت و سایه چشم است. این برس ها همه زمینه لازم برای رشد باکتری ها را دارد و پس از استفاده به راحتی به دیگران انتقال داده می گردد. پس علاوه بر نو کردن و گاه شستن مرتب آن ها مواظب بیماری های پوستی حاصل از آن باشید. ضمناً همه این بیماری ها دلیل محکمی برای استفاده نکردن ما از برس های آرایشی دیگران است.

براش های آرایشی

براش های آرایشی را هرگز نباید با دیگران به اشتراک بگذارید چون خطر منتقل شدن آلودگی و جرم باکتری را بالا می برند و پوست شما را آماده عفونت می نمایند. بنابراین هیچ وقت این ریسک را نکنید.

موچین

موچین می تواند عامل منتقل نماینده باکتری و جرم زیر پوست و دیگر ابزارآلات باشد. همینطور می تواند زخم ها را به دیگر اشخاص انتقال دهد بنابراین هیچوقت نباید آن را با کسی به شراکت بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب استفاده از لوسیون بدن برای هر پوست یک احتیاج است را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2106

به "هرگز از این لوازم آرایش استفاده نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز از این لوازم آرایش استفاده نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید