نمایشگاه بین المللی روباتیک در چین برگزار می گردد

به گزارش ورزش من و تو، نمایشگاه روباتهای پیشرفته که در کشور چین برگزار می گردد، کانون عرضه آخرین دستاوردها در توسعه فناوری حوزه روباتیک است.

نمایشگاه بین المللی روباتیک در چین برگزار می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، بیش از 120 شرکت و 12 سازمان بین المللی پیشتاز در صنعت روباتیک، آخرین دستاوردهای خود را در حوزه فناوریها و محصولات پیشرفته در عرصه روباتیک در نمایشگاه بین المللی روبات چین در معرض نمایش قرار می دهند. این نمایشگاه تا آخر نوامبر (نهم آذر ماه) امسال در پکن ادامه دارد.

بخش بزرگی از این نمایشگاه به روبات های ویژه صنایع اختصاص دارد؛ این در حالی است که در پی رکود حاکم بر اقتصاد جهانی، بسیاری از کارخانه ها در پی کاهش نیروی انسانی، و تجهیز خود به فناوریهای نوین هستند.

همچنین بخش روباتهای انسان نما نیز از بخشهای جذاب این نمایشگاه به شمار می رود. بعضی از این روباتها، تا حدود بسیار زیادی مانند انسان رفتار می نمایند. برای مثال روبات انسان نمای ژیائولو که محصول کارخانه چینی تامی اینتلیجنت است، دارای توانایی ویژه برای برقراری ارتباط با انسان است. مدیر فراوری این روبات، درباره ویژگی های خاص طراحی آن در شباهت با انسان می گوید: این روبات، حالتهای چهره زیادی دارد؛ حتی با قرار دادن صفحه ای در چشم های این روبات، مردم با او ارتباط بهتری برقرار می نمایند. یکی از خصوصیات جالب این روبات این است که اگر در مقابلش بایستیم و حرکت کنیم، می تواند حرکات و ژستهای مختلف انسانی را تقلید کند؛ او می فهمد زن یا مرد هستیم؛ حتی می تواند فاکتورهایی همچون سن، غمگینی یا شادی را تخمین بزند؛ این روبات حتی می تواند درجه شادی ما را نیز بفهمد!

یکی دیگر از روباتهای انسان نمای این نمایشگاه جمینوید اف است. این روبات زن را آزمایشگاه دانشگاه اوزاکای ژاپن طراحی نموده و ساخته است. گرچه سازندگان آن می گویند علی رغم ظاهر زیبا و کارایی خوب، افزایش قابلیتهای این روبات پیشرفته همچنان ادامه دارد. در این راستا یکی از استادان دانشگاه اوزاکا گفت: هدف نهایی ما از نشان دادن هوش بکار رفته در این روبات، ساختن سامانه هوش مصنوعی بوده است.

این نمایشگاه علاوه بر اینکه موقعیت مناسبی برای محققان به شمار می رود، برای سرمایه گذاران در فرصت های مالی نیز موقعیتی جذاب محسوب می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 672

به "نمایشگاه بین المللی روباتیک در چین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه بین المللی روباتیک در چین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید