مقاله: سنگ تراورتن چیست؟ (تاریخچه و کاربردها)

به گزارش ورزش من و تو، سنگ طبیعی تراورتن از زمان بسیار قدیم در ساخت ساختمان های عمومی استفاده شده است. کاخ ها، ریحان ها، معابد ... همه با این سنگ آهک رسوبی (سنگ تراورتن اصفهان) تشکیل شده توسط رسوبات کربنات کلسیم است. از زمانی که یک محصول تزئینی از نظم اول محسوب می شود، ویژگی های سنگ تراورتن حاجی آباد چند منظوره است: نه تنها این سنگ تراورتن سفید کیفیت های ترکیبات مهم را به وجود می آورد که به راحتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و این سنگ تراورتن ارزان قدرت زیادی به دست می دهد؛ همچنین سنگ تراورتن سفید و سنگ تراورتن کرم دارای زیبایی ظاهری خاصی است. سطح نامنظم سنگ تراورتن آتشکوه با حفره های کوچک و انواع الگوهای بی حد و حصر، رگه های روشن و غریب و رنگ آمیزی کالیودوسکوپی، تغییر پذیری پر از ظرافت. سنگ تراورتن شکلاتی خود را مجددا سازگار با مفاهیم جدید ساختاری و معماری مورد نیاز زمان های ما قرار می دهد.

مقاله: سنگ تراورتن چیست؟ (تاریخچه و کاربردها)

سنگ تراورتن امروزه در نمای خارجی و البته معماری داخلی بسیاری منازل یافت می گردد. با این وجود تراورتن پیشینه ای طولانی دارد که به دوران روم باستان ختم می گردد. کولوسئوم (Colosseum) یکی از شاخص ترین نمادهای معماری روم باستان است که در آن از تراورتن استفاده شده است.

ویژگی سنگ تراورتن قرمز در اذربایجان غربی دارای شفافیت و یکنواختی و ثبات رنگ طی سالیان طولانی می باشد. سنگ قرمز آذرشهر در فرآیند تولید به منظور پرکردن خلل و فرج از رزین استفاده میشود.

پاسخ: سنگ های تراورتن اغلب برای مصارفی از قبیل نماهای ساختمان به صورت اصطلاحا اسلب فروخته می شود که ابعاد اسلب ها (ابعاد سنگ تراورتن) در حالت استاندارد دارای عرض 40 سانت در طول 2 متر و 40 سانت است. که در کارگاه ساختمانی متناسب با نقشه های اجرایی، سنگ های تراورتن توسط استاد کار برش می خورد.

پاسخ: در هنگام قیمت گذاری بر روی سنگ های تراورتن، سنگ های تراورتن را بر اساس صافی سنگ تراورتن و یک دستی سنگ تراورتن و هرچه سفیدتر بودن سنگ های تراورتن طبقه بندی و قیمت گذاری می کنند، هرچه خطوط و اصطلاحا شال روی سنگ های تراورتن سفید کمتر باشد و از بازی رنگ کم تری برخوردار باشد و سنگ تراورتن سفید دارای رزین کمتر و ترک کم تری باشد مرغوب تر و خلوص بالاتر و به طبع قیمت بالاتری هم دارد.

منبع مقاله: سنگ تراورتن چیست؟ (تاریخچه و کاربردها)

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1780

به "مقاله: سنگ تراورتن چیست؟ (تاریخچه و کاربردها)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: سنگ تراورتن چیست؟ (تاریخچه و کاربردها)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید