مشاهده گربه وحشی در زیستگاه های دهگلان

به گزارش ورزش من و تو، محیط بانان یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان با همکاری همیاران محیط زیست، در جریان گشت و کنترل و پایش مناطق آزاد، در حاشیه یکی از رودخانه های این شهرستان یک قلاده گربه وحشی را مشاهده کردند.

مشاهده گربه وحشی در زیستگاه های دهگلان

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دهگلان گفت: در چند سال اخیر از وجود گربه وحشی در بعضی مناطق توسط همیاران محیط زیست به این اداره گزارش هایی ارسال می شد، اما برای اولین بار ماموران اجرایی این اداره و با همکاری همیاران محیط زیست، در جریان گشت و کنترل و پایش مناطق آزاد، در حاشیه رودخانه این قلاده گربه وحشی را مشاهده کردند.

یوسف مجیدی اظهار کرد: گربه وحشی حیوانی که اغلب شب فعال است و به ندرت در طول روز مشاهده می گردد،اما با توجه به بروز بحران کرونا و عدم تردد مردم در زیستگاه های طبیعی، این حیوانات احساس امنیت بیشتری نموده و در طول روز نیز به گردش و شکار می پردازند و همین امر موجب شده که یگان حفاظت بتوانند در طول روز آن را ببینند.

مجیدی ادامه داد: با توجه به اینکه فصل بهار زمان زادآوری حیوانات است و حیات وحش فعالیت بیشتری دارند و برای فعالیت های سرشتی خود مانند تهیه غذا به مناطق مسکونی، زمین های زراعی و باغ ها نزدیک می شوند؛ از عموم مردم درخواست می گردد در حفظ و حمایت از آن مشارکت بیشتری داشته باشند.

گربه وحشی با نام علمی Felis silvestris از خانواده گربه سانان و از اجداد گربه اهلی بوده اما جثه آن از گربه اهلی عظیمتر و خال های روی بدن عظیم تری دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 942

به "مشاهده گربه وحشی در زیستگاه های دهگلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده گربه وحشی در زیستگاه های دهگلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید