ماجرای مرگ زودهنگام ایرپاور چیست؟ ، امیدی که نا امید شد!

به گزارش ورزش من و تو، به نظر می رسد کوشش های اپل برای ارائه ایرپاور به شکست منتهی شده و این شرکت پیروز نشده انتظارات را برای فروش ایرپاور محقق کند.

ماجرای مرگ زودهنگام ایرپاور چیست؟ ، امیدی که نا امید شد!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید بتوان ماجرای عرضه ایرپاور را کسالت آورترین و البته طولانی ترین ماجرای شرکت اپل دانست. این محصول که در ماه سپتامبر سال 2017 همراه با ایرپاد و اپل پلاگین معرفی شده بود همچنان در حالت معلق و در انتظار رونمایی است.

قرار است ایرپاورها مشابه با محصولات جدید هواوی و سامسونگ نقشی متفاوت در شارژ ایفا نمایند. یعنی ایرپاورها می توانند از ساعت تا گوشی هوشمند اپل را بی احتیاج از شارژ مستقیم و به راحتی شارژ نمایند. اما این قابلبت به شکلی که کاربران انتظار داشتند محقق نشده است.

درواقع با وجود ان که بعضی منابع مطلع از هفته گذشته اعلام نموده بودند که به زودی شاهد رونمایی از ایرپاور ها خواهیم بود، اما اکنون اپل رسما اعلام نموده که در تامین امنیت و استاندارد ایرپاور به بن بست خورده و این یعنی فعلا خبری از ایرپاور نیست. اما این اعلامیه بیش از هر گروهی به نفع رقبای اپل شده است، که بازیکنان کلیدی این رقابت هستند. درواقع شرکت هایی مثل سامسونگ، بلکین، آنکر، لاجیتک و ... در این حوزه از اپل سبقت گرفته اند.

برای شرکت اپل ایرپاور در حکم یک جهش بزرگی برای شارژ های بی سیم بود. وقتی که اپل این ویژگی را به آیفون 8، آیفون X و نسخه های جدیدتر اضافه نمود، هدفش رقابت با فعالان عرصه فناوری در نظر گرفته شد. اما به نظر می رسد خبری از این ایده خلاقانه نخواهد بود.

یکی از نگرانی های عمده پس از مرگ ایرپاور(به شکل موقتی یا قطعی) این است که اعتبار اپل بین کاربران از وضعیت مناسب خارج گردد. از سوی دیگر ایده جدید سامسونگ نیز رقابت را جدی تر می نماید. درواقع تلفن های هوشمند گلکسی S10 می تواند به صورت بی سیم یک دستگاه دیگر را شارژ کند. اما آیا این می تواند یکی از برنامه های آینده اپل باشد؟

احتمال اصلی این است که گوشی های گلکسی S10 سامسونگ و هواویP30 Pro الهام بخش اپل برای ارائه آیفون بعدی و یا مک بوک ایر به صورت بی سیم برای شارژ با دیگر دستگاه ها باشند. درواقع ممکن است ایرپاور مرده باشد اما این فناوری می تواند به شیوه هایی دیگر در دستگاه های هوشمند این شرکت رونمایی گردد.

در بخشی از بیانیه اپل در خصوص لغو استفاده از ایرپاور آمده است: پس از کوشش های گسترده به این نتیجه رسیدیم که ایرپاور در کسب استانداردهای لازم ناموفق است و نمی تواند این استانداردها را رعایت کند، بنابراین ما این پروژه را لغو نموده ایم. از تمامی کاربرانی که منتظر عرضه این محصول بودند پوزش می خواهیم و معتقدیم که با توجه به اهمیت دنیای بی سیم، به زودی در حوزه محصولاتی دیگر کوشش می کنیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 177

به "ماجرای مرگ زودهنگام ایرپاور چیست؟ ، امیدی که نا امید شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای مرگ زودهنگام ایرپاور چیست؟ ، امیدی که نا امید شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید