ماجرای لیگ عربستان و تلویزیون ایران

به گزارش ورزش من و تو، این روز ها پلتفرم های مجازی پخش زنده رقابت شان با صداوسیما را شدیدتر نموده اند. اگر تا سال گذشته رقابت تنها به حوزه سریال و مسابقات تفریح بود، حالا ماجرا پایش را به نقطه قوت تلویزیون یعنی پخش فوتبال های خارجی هم باز نموده است.

ماجرای لیگ عربستان و تلویزیون ایران

پلتفرم ها یا به تعبیر بهتر VOD ها در چند سال گذشته پیروز شده اند در زمینه سریال و ساخت مسابقات گوی سبقت را از تلویزیون بربایند و حالا می خواهند همین تجربه را در حوزه فوتبال ادامه دهند.

در چند هفته گذشته تعیین شده است که فرشاد محمدی مرام، یکی از برترین گزارشگران نسل نوی فوتبال که از سال 1394 به عنوان برنده مسابقه آقای گزارشگر وارد تلویزیون شد، به یکی از همین پلتفورم ها پیوسته و دیگر قرار نیست برای تلویزیون گزارش کند. ظاهراً پولی که این پلتفرم به محمدی مرام پیشنهاد داده چندین برابر دستمزد او در شبکه 3 و ورزش بوده.

این پلتفرم ها حالا به برنامه سازی هم روی آورده اند و هرکدام یکی، دو برنامه تحلیلی منتشر نموده اند یا در شرف انتشار دارند. اما یک نکته دیگر هم این روز ها به یاری شان آمده؛ خروج رونالدو و مسی از اروپا.

تا پیش از این و وقتی که این دو در زمان اوج خود بودند و برای بارسلونا و رئال مادرید توپ می زدند، تمامی مسابقات این 2 نفر به وسیله تلویزیون پخش می شد. آش آنقدر شور شده بود که بعضی از طرفداران دیگر لیگ ها برای فشار آوردن به صداوسیما به آن لقب لالیگا تی وی داده بودند. اما حالا چند سال از آن سال ها گذشته و به نظر می رسد آن روز ها حق با صداوسیما بوده که همه بازی های این دو را پخش می کرد. پلتفورم ها هم با استفاده از همین علاقه ای که طرفداران فوتبال به این دو ابرستاره دارند، تمام بازی های آن ها را پوشش می دهند و این در حالی است که بازی آن ها دیگر مجالی برای پخش از شبکه 3 و ورزش ندارد.

مسی که به لیگ فوتبال امریکا رفته و علناً ساعت برگزاری بازی هایش به نیمه شب ما می خورد. رونالدو هم در لیگ عربستان بازی می نماید که تا به حال از تلویزیون پخش نشده. آمار پلتفرم نشان می دهد که بازی های رونالدو و مسی بشدت پرطرفدار است و بعضاً بیشتر از بازی های دیگر دیده می گردد.

البته برنامه لذت فوتبال شبکه ورزش در اولین قسمت فصل تازه خود خاطرنشان کرد سال جاری لیگ عربستان را بیشتر از قبل مد نظر قرار خواهد داد و شاید حتی بعضی از بازی های این لیگ به صورت زنده پخش گردد، ولی مسأله اینجاست که عملاً بیشتر بازی های خوب لیگ عربستان با بازی های خوب اروپایی همزمان است. عربستان بازی هایش را به علت گرمای هوا در ساعت پایانی شب برگزار می نماید و در این چند هفته ابتدایی بیشتر بازی ها شنبه و یکشنبه بوده. این هفته مثلاً یک بازی مهم بین الاتحاد و الهلال قرار است برگزار گردد. این بازی از ساعت 21:30 آدینه شب شروع می گردد، ولی مسأله اینجاست که یک ساعت بعد در ایتالیا قرار است میلان به مصاف رم برود و تعیین نیست آیا این بازی به وسیله شبکه ورزش در کنداکتور پخش قرار می گیرد یا نه. به نظر می رسد اگر بازی میلان - رم را شبکه سه پخش کند، یکی از مهم تری بازی های فوتبال عربستان به صورت زنده از تلویزیون ایران پخش خواهد شد.

منبع: ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2236

به "ماجرای لیگ عربستان و تلویزیون ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای لیگ عربستان و تلویزیون ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید