فیل ها در دریایی از زباله!

به گزارش ورزش من و تو، متخصصان محیط زیست و دامپزشکان هشدار می دهند که زباله های پلاستیکی در یک محل دفن زباله در شرق سریلانکا باعث مرگ فیل های این منطقه می گردد.

فیل ها در دریایی از زباله!

به گزارش خبرنگاران، حدود 20 فیل در طول هشت سال گذشته پس از مصرف زباله های پلاستیکی در زباله دانی در روستای Pallakkadu در منطقه امپرا، در حدود 210 کیلومتری (130 مایلی) شرق مرکز، کلمبو، مرده اند.

نیهال پوشپاکومارا، دامپزشک حیات وحش گفت: آنالیز حیوانات مرده نشان داد که آن ها مقادیر زیادی پلاستیک غیرقابل تجزیه را که در زباله دانی یافت می گردد بلعیده اند.

وی گفت: پلی اتیلن، بسته بندی مواد غذایی، پلاستیک، سایر مواد غیرقابل هضم و آب تنها چیز هایی بودند که می توانستیم در کالبدشکافی ببینیم. غذای معمولی که فیل ها می خورند و هضم می نمایند، تعیین نبود.

فیل ها در سریلانکا مورد احترام هستند، اما در خطر انقراض نیز هستند. بر اساس اولین سرشماری فیل در کشور، تعداد آن ها از حدود 14000 در قرن 19 به 6000 در سال 2011 کاهش یافته است.

آن ها به علت از دست دادن و تخریب زیستگاه طبیعی خود به طور فزاینده ای آسیب پذیر هستند. بسیاری در جستجوی غذا به سکونتگاه های انسانی نزدیک تر می شوند و بعضی به وسیله شکارچیان غیرقانونی یا کشاورزانی که به خاطر آسیب به محصولاتشان عصبانی هستند کشته می شوند.

پوشپاکومارا گفت که فیل های گرسنه زباله ها را در محل دفن زباله جستجو می نمایند و پلاستیک و بعلاوه اشیاء تیز را مصرف می نمایند که به سیستم گوارش آن ها آسیب می رساند.

فیل ها پس از آن دست از غذا خوردن می کشند و آنقدر ضعیف می شوند که نمی توانند بدن سنگین خود را صاف نگه دارند. وقتی این اتفاق می افتد، آن ها نمی توانند غذا یا آب مصرف نمایند، که مرگ آن ها را تسریع می نماید.

در سال 2017، دولت بنگلادش خاطرنشان کرد که زباله ها را در محل های تخلیه نزدیک منطقه ها حیات وحش بازیافت خواهد نمود تا از مصرف زباله های پلاستیکی فیل ها جلوگیری کند. بعلاوه گفته شده است که حصار های برقی در اطراف سایت ها تعبیه خواهد شد تا حیوانات را دور نگه دارند. اما هیچکدام به طور کامل اجرا نشده است.

به گفته مقامات، 54 محل دفن زباله در منطقه ها حیات وحش در سراسر کشور وجود دارد که حدود 300 فیل در نزدیکی آن ها پرسه می زنند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1981

به "فیل ها در دریایی از زباله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیل ها در دریایی از زباله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید