عملیات آسفالت 7 کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل، زاهدان آغاز شد

به گزارش ورزش من و تو، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات آسفالت هفت کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان خبر داد.

عملیات آسفالت 7 کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل، زاهدان آغاز شد

مهدی پارسی گفت: طول قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان 17 کیلومتر است که سال گذشته 10 کیلومتر آن به بهره برداری رسید و از امروز عملیات آسفالت هفت کیلومتر به جای مانده این جهت بعد از اتمام مراحل زیر سازی آغاز شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز برای ساخت باند دوم در این قطعه بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و جهت تکمیل و اتمام آن نیز به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان شرح داد: این اداره کل همزمان با ساخت قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان با فعال بودن سه کارگاه راه سازی احداث پل شیله و قطعه سه این جهت را در دستورکار قرار داده است.

وی با بیان اینکه جهت ارتباطی زابل- زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار- میلک است که نقش بسزایی در رونق مالی کشور و توسعه سیستان و بلوچستان دارد، گفت: با افزایش اعتبارات ساخت بزرگراه در این جهت از 40 میلیارد تومان سال 97 به بیش از 180 میلیارد، این اداره کل ضمن بهره برداری از 42 کیلومتر بزرگراه در سه سال اخیر در این جهت پل نهراب را تکمیل و افتتاح کرده است.

پارسی با بیان اینکه طول کلی محور زابل- زاهدان 200 کیلومتر است که تا به امروز در این جهت 135 کیلومتر بزرگراه احداث شده است، افزود: هم اینک ساخت 35 کیلومتر باند دوم در قطعات سه و چهار این جهت پر تردد استان از طریق این اداره کل در حال انجام است و در صورت تامین منابع مالی مورد نیازعملیات ساخت قطعه دو به عنوان تنها قطعه به جای مانده این جهت نیز تا انتها سالجاری آغاز خواهد شد.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2100

به "عملیات آسفالت 7 کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل، زاهدان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات آسفالت 7 کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل، زاهدان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید