علامت های جدی آپاندیسیت که باید مراقب آنها باشید

به گزارش ورزش من و تو، آپاندیسیت یا التهاب آپاندیس یک اورژانس جراحی است و تشخیص سریع آن اهمیت حیاتی دارد.

علامت های جدی آپاندیسیت که باید مراقب آنها باشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از سلامت، آپاندیسیت ممکن است با این علایم بروز کند:

درد شکم

درد شکم شایع ترین و اغلب اولین علائم آپاندیسیت است. درد عموماً در ناحیه ناف قرار گرفته است و در حدود 50 درصد بیماران، درد به ربع پایینی شکم منتقل می گردد. درحالیکه معده درد یا سوء هاضمه به طور مداوم دردناک است، با آپاندیسیت، در عرض چند ساعت می تواند به درد طاقت فرسایی تبدیل گردد.

یبوست یا اسهال

اگر آپاندیسیت در قسمت پایین لگن قرار داشته باشد، ممکن است تعداد دفعات ادرار، درد همراه با ادرار یا حتی اسهال افزایش یابد. گاهی اوقات یبوست می تواند مشکل ساز باشد. بستگی به محل آپاندیسیت دارد که معمولاً در ربع پایین سمت راست قرار گرفته است اما برای هر فرد فرق دارد.

تهوع، استفراغ یا از دست دادن اشتها

تهوع و استفراغ همراه با عدم تمایل به غذا، معمولاً با آغاز درد شکم همراه است. بنابراین اگر درد شدیدی همراه با احساس استفراغ دارید، باید به پزشک مراجعه کنید.

تب و لرز

تب نشانه عفونت است. تب همراه با لرز می تواند نشانه آپاندیس باشد. ترکیبی از گرم و سرد، همراه با درد معده، علامتی هشداردهنده برای آپاندیسیت احتمالی است.

گاز

شما می توانید از خوردن بیش از حد میوه، لوبیا و سایر غذاها نفخ کنید و این طبیعی است. با این حال، ترکیب گاز با بی نظمی روده و سوءهاضمه می تواند نشانه این باشد که در آپاندیس شما مسئله ای وجود دارد.

مشکل در حرکت

به علت دردی که آپاندیسیت ایجاد می نماید، بسیاری از افرادی که به آن مبتلا هستند حرکت سختی دارند. غالباً افراد به امید کاهش درد، در رختخواب یا جایگاه خود به شکل توپ جمع می شوند. به طور معمول، هنگام حرکت، تنفس عمیق، سرفه یا عطسه، درد ممکن است بدتر گردد.

مراقبت

در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق، باید فوراً به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید. آپاندیسیت یک بیماری بسیار جدی است که باید فوراً درمان گردد. در صورت عدم درمان، می تواند منجر به عوارضی گردد که شامل پارگی آپاندیس گردد که می تواند زندگی را تهدید کند.

علائم بدتر شدن آپاندیسیت عبارتند از: تغییر شرایط روانی، این علائم می تواند نشانه عفونت شدید عمومی باشد. جراحی درمان معمول آپاندیسیت است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1713

به "علامت های جدی آپاندیسیت که باید مراقب آنها باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علامت های جدی آپاندیسیت که باید مراقب آنها باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید