طرح های عمرانی و زیرساختی در محوطه تاریخی شهر هخامنشی خراسان شمالی اجرا می گردد

به گزارش ورزش من و تو، حبیب یزدان پناه، مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار کرد: در امسال، چهار میلیارد ریال جهت ایجاد زیرساخت های توریستی و تأمین فضاهای مورد احتیاج توریست در محوطه تاریخی ریوی اختصاص یافت.

طرح های عمرانی و زیرساختی در محوطه تاریخی شهر هخامنشی خراسان شمالی اجرا می گردد

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

وی اضافه نمود: با توجه به اهمیت علمی و گردشگری این محوطه در رشد صنعت توریسم منطقه، طرح ایجاد سایت موزه گردشگری در محوطه تاریخی ریوی تهیه و مورد تصویب کارگروه گردشگری استان نهاده شد.

یزدان پناه گفت: در امسال بخشی از راه دسترسی و ساختمان مربوط به معرفی محوطه احداث خواهد شد.

یزدان پناه توضیح داد: نزدیکی این محوطه تاریخی به شهر آشخانه و جاده ارتباطی گرگان به مشهد فرصت مناسبی را برای ایجاد سایت موزه گردشگری و رشد صنعت توریسم در دشت سملقان فراهم نموده است.

محوطه تاریخی ریوی در سه کیلومتری غرب شهر آشخانه و یک کیلومتری غرب روستا نجف از توابع شهرستان مانه و سملقان قرار گرفته است. بر اساس پژوهش های باستان شناسی این محوطه یک استقرارگاه کهن در دشت سملقان بوده که از حدود 3500 سال قبل تا کنون مورد توجه جوامع بشری بوده است. مهم ترین دوران استقراری این محوطه مربوط به دوران های هخامنشی، اشکانی و ساسانی بوده که سکونت گاه شهری و مرکز استقرار مردمان دشت سملقان بوده است.

ایسنا نوشت، این محوطه مدت هفت سال است که هرساله توسط گروه مشترک ایرانی آلمانی و با حمایت پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی و موسسه باستان شناسی آلمان مورد کاوش باستان شناسی قرار می گیرد و تا کنون بقایای ساختمان های خشتی بزرگی مربوط به دوره هخامنشی در آن کشف و بازسازی شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 963

به "طرح های عمرانی و زیرساختی در محوطه تاریخی شهر هخامنشی خراسان شمالی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های عمرانی و زیرساختی در محوطه تاریخی شهر هخامنشی خراسان شمالی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید