طرح مسکن رایگان کلید خورد ، چه کسانی مسکن رایگان می گیرند؟

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران، ساخت مسکن های دولتی در اقتصاد ایران همواره با چالش های متعددی رو به رو بوده است. طبق آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تحویل دو میلیون مسکن بیش از 14 سال زمان برده است. علاوه بر این، در طرح مسکن ملی هم که قرار بوده دولت سابق دو ساله 400 هزار مسکن بسازد هنوز خبری از عملی شدن کامل آن نیست.

طرح مسکن رایگان کلید خورد ، چه کسانی مسکن رایگان می گیرند؟

با این حال در دولت ابراهیم رئیسی هم وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام شده که تحقق آن چندان به واقعیت نزدیک نیست.

در همین حال اخیرا هم کمیته امداد اعلام نموده که سالانه 90 هزار مسکن برای مددجویان ساخته خواهد شد. با توجه به اینکه احتمالا این مددجویان تمکن اقتصادی برای بازپرداخت اقساط آن را نداشته باشند به نظر می رسد این واگذاری به شکل رایگان خواهد بود.

سعید زارع زاده، رئیس مرکز پژوهش و برنامه ریزی کمیته امداد از برنامه ریزی برای ساخت 360 هزار واحد مسکن مددجویی در چهار سال آینده خبر داده و گفته است: این طرح از سال آینده شروع می گردد و سالانه 90 هزار واحد مسکن برای مددجویان ساخته می گردد که حدود 60 هزار واحد در شهرها و 30هزار واحد در روستاها احداث می گردد.

طبق گزارش مهر، زارع زاده با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد و بنیاد مستضعفان برای ساخت 10 هزار واحد مسکن مددجویی گفته است: ساخت 3500 واحد در قالب این تفاهم نامه شروع شده و 6500 واحد به جای مانده هم در مرحله اخذ پروانه ساخت و تشکیل پرونده تسهیلات است.

پیش از این هم مسکن رایگان در اقتصاد ایران بوده است. طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران، 68 درصد ساکنان شهرها در سال گذشته مالک و حدود 23 درصد هم مستاجر بوده اند. بدین ترتیب حدود 9 درصد ساکنان شهرها هم از مسکن رایگان بهره می برند. این افراد کسانی هستند که احتمالا از مسکن های متعلق به سازمان ها یا نهادها بهره می برند یا اینکه از سوی نهادی برای تامین مسکن خود مورد حمایت قرار گرفتند. آیا ممکن است وعده نو کمیته امداد هم عملی گردد؟

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1766

به "طرح مسکن رایگان کلید خورد ، چه کسانی مسکن رایگان می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مسکن رایگان کلید خورد ، چه کسانی مسکن رایگان می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید