شعرمعروفی که تعیین شد برای قیصر امین پور نیست

به گزارش ورزش من و تو، تهران (پانا) - خانواده قیصر امین پور با جعلی اعلام کردن یک شعر نسبت به منسوب کردن آن به این شاعر فقید واکنش نشان دادند.

شعرمعروفی که تعیین شد برای قیصر امین پور نیست

به گزارش ایسنا، در حالی که همچنان بازار نشر جعلیات و منسوب و دست به دست کردن آثاری به نام قیصر امین پور ادامه دارد، صفحه ای به نام این شاعر و زیرنظر خانواده او برای نخستین بار در فضای مجازی آغاز به کار کرد.

در پی همین فعالیت، این صفحه در بخشی که با اسم جعلیات ایجاد نموده، شعری را که به قیصر امین پور منسوب شده، جعلی خوانده و نوشته است: این شعر پرغلط از قیصر امین پور نیست!

بیت های آغازین این شعر در ادامه می آید:

گاهی گمان نمی کنی ولی خوب می شود

گاهی نمی شود که نمی شود که نمی شود

گاهی بساط عیش خودش جور می شود

گاهی دگر تهیه به دستور می شود

قیصر امین پور دوم اردیبهشت ماه سال 1338 در گتوند خوزستان به دنیا آمد. او که تجربه تدریس در مقطع هدایت را در فاصله سال های 60 تا 62 در کارنامه خود داشت، از سال 67 به تدریس در دانشگاه الزهرا (س) پرداخت. اما آغاز تدریس او در دانشگاه تهران به سال 70 برمی شود. بعلاوه از فعالیت های مطبوعاتی امین پور، به دبیری شعر هفته نامه سروش در فاصله سال های 60 تا 71 و سردبیری ماهنامه ادبی - هنری سروش نوجوان می توان اشاره نمود. او عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم بود. از آثار این شاعر می توان به تنفس صبح، در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380)، دستور زبان عشق (1386)، توفان در پرانتز (نثر ادبی)، منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، مثل چشمه، مثل رود (برای نوجوانان) (1368)، بی بال پریدن (نثر ادبی برای نوجوانان) و ... اشاره نمود.

قیصر امین پور در هشتم آبان ماه 1386 درگذشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1661

به "شعرمعروفی که تعیین شد برای قیصر امین پور نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعرمعروفی که تعیین شد برای قیصر امین پور نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید