تور ارزان استانبول: سفر نوروزی به استانبول و تزریق واکسن فایزر

به گزارش ورزش من و تو، چگونه می توان به وسیله سفر نوروزی به استانبول واکسن فایزر تزریق کرد؟ ترکیه که یکی کشورهای همسایه ایران است به علت نزدیک بودن به مرز ایران همیشه مورد توجه بسیاری از ایرانیان است. ایرانیان بسیاری هر ساله تعطیلات نوروز خود را در استانبول ترکیه می گذرانند، اما سال جاری گردشگران علاوه بر گشت و گذارمی توانند واکسن فایزر را دراستانبول با پرداخت مبلغی دریافت نمایند.

تور ارزان استانبول: سفر نوروزی به استانبول و تزریق واکسن فایزر

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

واکسیناسیون در ترکیه

واکسیناسیون در ترکیه

ترکیه تا به امروز نزدیک به 125 میلیون واکسن کووید تزریق نموده است و در رتبه نهم در میان کشورها قرار گرفته است، وزیر بهداشت ترکیه اعلام نموده که بیش از 80 درصد از مردم ترکیه دز اول واکسن های خود و بیش از 50 درصد از مردم ترکیه دز دوم و بیش از 20 درصد از مردم ترکیه دز سوم خود را دریافت نموده اند.

با اعلام وزیر گردشگری ترکیه تمام پرسنل هتل ها و مسافرانی که تعطیلات خود را در شهرهای ترکیه می گذرانند می توانند واکسینه شوند. برای اطلاع از تور استانبول نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

واکسن های مورد تایید ترکیه

امروزه شما فقط با ارائه کارت واکسیناسیون خود از واکسن های مورد تایید ترکیه می توانید راحت به این کشور زیبا سفر کنید. کشورهای مختلف در سراسر دنیا فهرستی از واکسن های مورد تایید خود برای ورود گردشگران را اعلام نموده اند ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بنابراین قبل از سفر به ترکیه فهرست واکسن های مورد تایید این کشور را آنالیز کنید، گفتنی است که محتمل است واکسن های بیش تری نیز به این فهرست اضافه شده باشد. در زیر ما به شما چند مورد از واکسن های مورد تایید کشور ترکیه را معرفی می کنیم:

  • واکسن فایزر
  • واکسن اسپوتنیک وی
  • واکسن سینوواک

تور نوروزی استانبول با واکسن کرونا

در هفته های اخیر بود که ترکیه با تزریق واکسن کرونا جزو پیشتازان در فهرست کشورها اعلام شد. هم اکنون در ترکیه واکسیناسیون برای گروه سنی بالای هجده سال انجام می گردد و برای کسانی که مقیم این کشورهستند رایگان است. بعلاوه شهروندان ایرانی که دارای اقامت ترکیه هستند نیز می توانند به مراکز درمانی استانبول ترکیه مراجعه نموده و واکسن رایگان خود را دریافت نمایند.

شهروندانی که اقامت ترکیه را دارند دارای کارتی به نام کیملیک کارت هستند که می توانند به وسیله آن به مراکز درمانی رجوع نمایند. دولت ترکیه تصمیمی در جهت تزریق واکسن رایگان کرونا برای گردشگر های ترکیه نگرفته است.

در حال حاضر ایرانیانی که اقامت ترکیه را دارند می توانند از مزایای واکسیناسیون در استانبول ترکیه بهره مند شوند، در زیر به چند مورد از مزایای آن اشاره می کنیم:

  • تزریق واکسن های تایید شده سازمان بهداشت دنیای به همه گروه های سنی بالای 18 سال
  • تزریق رایگان واکسن های تایید شده سازمان بهداشت دنیای
  • دریافت کارت معتبر واکسیناسیون که در تمام دنیا مورد تایید است

واکسیناسیون در کشور ترکیه در مراکز درمانی معتبر انجام می گیرد و اتباع خارجی دارای اقامت نیز می توانند در همان مراکز به صورت رایگان هر کدام از واکسن های تایید شده سازمان بهداشت دنیای را تزریق نمایند. مقرون به صرفه ترین تور آنتالیا نوروز 1401 را از سایت تریپ تهیه کنید.

تزریق واکسن فایزر به گردشگر های نوروزی

تزریق واکسن فایزر به گردشگر های نوروزی استانبول

آیا واکسیناسیون گردشگر ها در استانبول با واکسن فایز واقعیت دارد؟ باید بگوییم بله. بنابر اطلاعات جدیدی که وزارت بهداشت ترکیه اعلام نموده است، گردشگر هایی که قصد سفر به ترکیه را دارند، می توانند بدون احتیاج به داشتن هر نوع اقامتی و یا پاسپورت کشور ترکیه واکسن فایزر را به وسیله بیمارستان های معتبر در این کشور دریافت نمایند.

پیش از این تنها فقط شهروندان این کشور و کسانی که اقامت و پاسپورت این کشور را دریافت نموده بودند می توانستند واکسن فایزر را دریافت نمایند. در واقع ابهاماتی در مورد تزریق واکسن فایزر در استانبول ترکیه به گردشگر ها وجود داشت ولی با اعلام وزارت بهداشت ترکیه این مجوز برای گردشگر ها داده شد. یکی از بیمارستان های استانبول که می توانید در به آنجا رفته و واکسن فایزر را دریافت کنید بیمارستان Turkiye Hastanesi در منطقه شیشلی استانبول است.

گردشگر ها به علت اینکه جزو شهروندان این کشور به حساب نمی آیند، نمی توانند این واکسن را رایگان دریافت نمایند. آن ها باید مبلغ 400 لیر ترکیه برای یک دوز واکسن فایزر (بیوان تک) یا واکسن سینوواک بپردازند، کشور ترکیه نیز به گردشگر ها کارت واکسن با شماره پاسپورت را صادر می نماید. برای خرید تور ترکیه مقرون به صرفه قیمت به سایت تریپ مراجعه کنید.

آدرس بیمارستان Turkiye Hastanesi : Merkez,34381 Sisli/istanbul Turkey Hospital

چگونه می توان در استانبول واکسن فایزر دریافت کرد ؟

اگر دارای کارت شناسایی معتبر کیملیک هستید و کد MHRS را هم دارید کافیست به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید و واکسن خود را به صورت رایگان تزریق کنید. اما اگر کارت شناسایی ترکی ندارید، باید با مرکز وزارت بهداشت (ALO 184) تماس بگیرید و وقت بگیرید.

مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما نوروز 1401

کلام آخر

ترکیه همیشه یکی از مقاصد گردشگری پر هوادار درمیان ایرانیان است، ایرانیان بسیاری هر ساله در نوروز به ترکیه سفر می نمایند. شما می توانید برای اینکه سفری با صرفه داشته باشید برای خرید بلیط مقرون به صرفه قیمت استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید و در آنجا به صورت آنلاین بروز ترین بلیط های سیستمی و هم بلیط های چاتری را آنالیز و رزرو کنید. گفتنی است تریپ دارای پشتیبانی 24 ساعته می باشد و امکان استرداد نیز در این سایت وجود دارد. امیدوار هستیم که از خواندن این مقاله اطلاعات کافی کسب نموده باشید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما یاری می نماید به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما آگاه شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. برترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

منبع: فرارو
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1935

به "تور ارزان استانبول: سفر نوروزی به استانبول و تزریق واکسن فایزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: سفر نوروزی به استانبول و تزریق واکسن فایزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید