رفتارهایی که باعث آزار مهمانداران هواپیما می گردد
به گزارش ورزش من و تو، با اینکه بیشتر ما سفرهای هوایی زیادی انجام داده ایم، اما شاید ندانیم که عدم رعایت یک سری نکات جزئی می تواند باعث ناراحتی و کلافگی مهمانداران هواپیما گردد.
مهمانداران در پروازها حضور دارند تا سفر هوایی را برای ما آسان تر نمایند و خوب است بدانیم که ما به عنوان مسافر چطور می توانیم قدردان زحمات شان باشیم. از همین رو در این مقاله از خبرنگاران ضمن اشاره به رفتارهایی که باعث ناراحتی مهمانداران هواپیما می گردد، به شما می گوییم که چطور می توان یاری حال مهمانداران بود تا آن ها پروازی امن و شاد را برای مسافران به ارمغان بیاروند. مهمانداران در این زمینه توصیه هایی را مطرح نموده اند که بر کارایی عملکرد آن ها اثر می گذارد، هرچند که بعضی از این توصیه ها به ایمنی پرواز و مسافران مربوط می گردد.
هنگام سفارش قهوه، صریح باشید
موقع سفارش چای یا قهوه در طول پرواز، خیلی خوب است که تا زمان رسیدن مهماندار به صندلی شما تصمیم بگیرید که چه می خواهید و درباره ویژگی های سفارش تان واضح باشید. بریانا (Bryanna) به عنوان مهماندار یکی از ایرلاین های مهم آمریکایی گفته است، در طول پروازهای صبحگاهی، سؤال کردن از تک تک مسافران که قهوه خود را چطور دوست دارند، می تواند زمان سرو نوشیدنی را خیلی طولانی کند. او ادامه می دهد:
مسافران موردعلاقه من آن هایی هستند که به وضوح می گویند قهوه خود را با چه اندازه خامه و شکر دوست دارند.
راهروی هواپیما را خیلی سریع خالی کنید
همه کسانی که با هواپیما پرواز نموده اند، می دانند که سوار و پیاده شدن از هواپیما دشواری های خود را دارد. مسافری که در چنین زمانی مشغول صحبت با تلفن همراهش باشد، به جز خودش، به وقت مسافران دیگر اهمیتی نمی دهد. بریانا دراین باره می گوید:
وقتی مسافری هنگام سوار یا پیاده شدن توجهی به حرف های مهمانداران نمی نماید، نه تنها از نظر مهمانداران بی ادب و گستاخ به نظر می رسد، بلکه باعث ناراحتی مسافران پشت سرش نیز می شوند، زیرا هم زمان که مشغول صحبت با تلفن است، در حال گذاشتن وسایل خود در قفسه های بالاسری است و به این ترتیب وقت زیادی از بقیه تلف می نماید.
جازمین کینگ (Jasmine King)، مهمانداری که تجربیات خود را با ما در میان گذاشته است، می گوید وقتی مسافران برای پرسیدن سؤتا که اضطراری نیست، جلوی در ورودی هواپیما می ایستند و متعاقباً مانع از سوارشدن سایر مسافران می شوند، واقعا کلافه نماینده است. علاوه بر این، مهمانداران توصیه می نمایند که اگر مسافران در شرایط اضطراری نیستند، به محض ورود به هواپیما به سرویس بهداشتی نروند، زیرا هنگام برگشت از توالت می توانند مانع عبور سایر مسافران شوند. او در ادامه گفت:
مرحله سوارشدن مسافران، شلوغ ترین بخش از فرایند پرواز است که ما واقعا ممنون می شویم اگر مسافران در سریع ترین زمان ممکن چمدان خود را در قفسه ها بگذارند و با خالی کردن راهرو به سایر مسافران اجازه عبور دهند.
امیلی کیتلی (Emily Keathley)، یکی از دیگر از مهمانداران است که می گوید، آزاردهنده ترین مسافران، آن هایی هستند که توجهی به علامت بستن کمربند به خصوص قبل از پرواز و فرود نمی نمایند. او می افزاید:
مسافرانی در پرواز داشته ام که درست قبل از برخاستن هواپیما، از جای خود بلند شده و به دستشویی رفته اند؛ از آنجا که هنگام بلندشدن هواپیما، همه باید در جای خود نشسته باشند، پس چنین رفتاری، یک تخلف ایمنی به شمار میرود و می تواند باعث تأخیر در پرواز شد. به یاد داشته باشید که روشن بودن علامت کمربند بی علت نیست.
نظافت را رعایت کنید
مهمانداران اغلب هنگام راه رفتن در کابین هواپیما، یک کیسه زباله دست شان است تا زباله ها را جمع آوری نمایند؛ هرچند که باز هم یک سری از مسافران زباله های خود را در جیب های پشت صندلی مقابل شان می ریزند و به این ترتیب مهمانداران باید پس از پیاده شدن مسافران، آن ها را تمیز نمایند. علاوه بر این، اگر بنا بر هر علتی خرابکاری کردید، پیش از آنکه مشکل بزرگ تری اتفاق بیفتد، فوراً موضوع را اطلاع دهید.
به حرف مهمانداران توجه کنید
تا لاوت (Ally Lovett)، به شغل مهمانداری مشغول است و یکی از آزاردهنده ترین رفتار مسافران را زمانی می داند که طبق اعلان مهمانداران در زمان نزدیک شدن به فرود هواپیما، وسایل الکترونیک خود را کنار نمی گذارند. او می گوید:
نمی دانم آیا این مسافران صدای ما را می شوند یا تا آخرین لحظه صبر می نمایند که چندبار به آن ها تذکر بدهیم تا لپ تاپ خود را خاموش نمایند. این ماجرا باعث حیرتم می گردد.
مؤدب باشید
یک سفر طولانی احتمالاً هر کسی را خسته و بداخلاق کند؛ هرچند رعایت ادب هنگام برخورد با کادر پرواز، به کوشش چندانی احتیاج ندارد و می تواند شرایط را برای همه بهتر کند. بریانا به چند پیشنهاد ساده اشاره می نماید که با رعایت آن ها کادر پرواز احساس نمی نمایند که نادیده گرفته شده اند. او شرح می دهد:
زمانی که مهمانداران به ردیف شما می رسند، هدفون ها را از روی گوش تان بردارید. هنگام سفارش نوشیدنی از کلمه لطفاً استفاده نموده و بعد تشکر کنید. زباله های خود را به مهماندار تحویل دهید. موقع ورود به هواپیما و خروج از آن، سلام و خداحافظی را از قلم نیاندازید.
او همچین می گوید که صبوری و مهربانی مسافران همواره برای مهمانداران ارزشمند است و یاری شایانی به آن ها می نماید. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که اگر مهمانداری فوراً به خواسته شما توجه نکرد، این به معنای نادیده گرفتن شما نیست؛ بلکه احتمالاً او درگیر موضوع مهم تری است. او در ادامه می گوید:
باور کنید که شما را فراموش نمی کنیم. فقط گاهی اوقات باید کارهای زیادی انجام دهیم.
مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما به مقصد خارجی یا داخلی خود را در کمترین زمان در خبرنگاران تهیه کنید. ما با همکاری آژانس های هواپیمایی این امکان را برای شما فراهم نموده ایم تا با جستجوی ساده، بلیط هواپیما موردنظرتان را به سادگی بخرید.
منبع: کجارو / huffingtonpost.co.uk