دیدن شهر تاریخی اصفهان آرزوی همیشگی من بود

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران: وزیر دفاع کشور عمان گفت: همواره آرزو داشتم از شهر تاریخی اصفهان دیدن کنم که خوشبختانه در این مقطع زمانی این آرزوی دیرینه تحقق یافت.

دیدن شهر تاریخی اصفهان آرزوی همیشگی من بود

به گزارش خبرنگاران از اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، بدربن سعود بن حارب البوسعیدی در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: اصفهان گنجینه ای بی بدیل و با عظمت از زیبائی ها و توانمندی ها در عرصه های مختلف مالی، فرهنگی، تاریخی، گردشگری و فناوری های نظامی به شمار می رود.

وی اضافه نمود: اصفهان یک شهر تاثیرگذار نه تنها در کشور ایران، بلکه در سراسر دنیا به شمار می رود.

وزیر دفاع کشور عمان ملاقات با مقامات ایران را مهم، سازنده و موفقیت آمیز خواند و با ابراز خرسندی از حضور در شهر اصفهان اضافه نمود: همواره آرزو داشتم از شهر تاریخی اصفهان دیدن کنم که خوشبختانه در این مقطع زمانی این آرزوی دیرینه تحقق یافت.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به جذابیت های تاریخی شهر اصفهان گفت: استان اصفهان علاوه بر پتانسیل های خدادادی و تاریخی در بسیاری از زمینه های علمی و صنعتی از جمله در شبیه سازی، نانو تکنولوژی و هوا وفضا، علوم پزشکی و فناوری های دفاعی، صنایع فولاد و سیمان سرآمد است.

علیرضا ذاکر اصفهانی به حدود 22 هزار اثر تاریخی در استان اصفهان اشاره نمود و اضافه نمود: بسیاری از این آثار تاریخی ثبت ملی و 4 مورد نیز ثبت دنیای شده اند و همین امر ظرفیت مناسبی را برای گسترش روابط با دیگر کشور ها فراهم می آورد.

وی به ظرفیت های عظیم استان اصفهان در عرصه های مختلف به ویژه گردشگری، توریسم درمانی و صنایع دفاعی اشاره نمود و خواهان تعمیق و گسترش مناسبات فی مابین و امضای توافقنامه های دو جانبه شد.

استاندار اصفهان در این دیدار با اشاره به افزایش چشمگیر فراوریات صنعتی، فولاد، صنایع ساختمانی،کشاورزی در استان اضافه نمود: به عنوان نمونه در سال گذشته در شهرستان سمیرم حدود 400 هزار تن سیب فراوری شده که بیش از 70 درصد آن به کشورهای دیگر صادر شده است و همچنین این استان در صندلی نخست فراوری گوشت مرغ و شیر در کشور قرار گرفته است.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 296

به "دیدن شهر تاریخی اصفهان آرزوی همیشگی من بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدن شهر تاریخی اصفهان آرزوی همیشگی من بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید