خبرنگاران 57 درصد مددجویان زندانی یزد به مرخصی رفتند

به گزارش ورزش من و تو، یزد- خبرنگاران - رییس کل دادگستری یزد گفت: 57 درصد مددجویان زندانی زیر پوشش در استان به مرخصی رفتند.

خبرنگاران 57 درصد مددجویان زندانی یزد به مرخصی رفتند

غلامعلی دهشیری عصر آدینه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: در اجرای بخشنامه قوه قضاییه و ستاد پیشگیری با کرونا، در شورای طبقه بندی شرایط استفاده از مرخصی مددجویان زندانی فراهم شد و افزون بر یک هزار و 105 نفر به به مناسبت اعیاد رجبیه و ایام نوروز تا 15 فروردین ماه سال 99 به مرخصی رفتند.

وی ادامه داد: برای بیش از یک هزار نفر دیگر از زندانیان موافقت مرخصی صورت گرفته که با همکاری مددجویان و خانواده آنها و زندان های یزد، تمهیدات لازم برای سپردن ضمانت و آزادی آنان فراهم شده است.

این مسوول بیان نمود: با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان ها، از صدور قرارهای تامین کیفری منتهی به بازداشت جز در موارد ضروری از سوی قضات دادسرا و کیفری یک خوداری می گردد .

دهشیری گفت: با مدیریت اوراق جلب و جلوگیری از معرفی افراد جدید به زندان، کوشش مجموعه قضایی و اداره کل زندان ها بر کاهش تراکم جمعیت و تردد مددجویان به حداقل ممکن است که در این راستا اقدام به برگزاری دادرسی الکترونیک و استفاده از ویدئو کنفرانس انجام گرفت .

رییس کل دادگستری یزد گفت: در اجرای بند سه بخشنامه معاون اول قوه قضاییه در مورد ابطال و لغو اوقات رسیدگی تا خاتمه اسفندماه، در بعضی شعب با تشخیص و مدیریت قضات محاکم امکان رسیدگی ها با تقدیم لایحه به وسیله غیر حضوری انجام می گردد و رسیدگی به امور مهم با معین قضات کشیک در دادسرا و دادگاه انجام می گیرد.

مبتلایان به ویروس کرونا در استان یزد به 217 نفر رسید که 46 نفر از این تعداد مربوط به 24 ساعت گذشته است؛ 20 نفر هم فوت نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 831

به "خبرنگاران 57 درصد مددجویان زندانی یزد به مرخصی رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 57 درصد مددجویان زندانی یزد به مرخصی رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید