خبرنگاران نماینده دادستان: شهرداری خلخال در حل مشکل پسماند ناتوان است

به گزارش ورزش من و تو، اردبیل - خبرنگاران - نماینده دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: شهرداری خلخال از حل مشکل 20 ساله پسماند زباله این شهر عاجز مانده است.

خبرنگاران نماینده دادستان: شهرداری خلخال در حل مشکل پسماند ناتوان است

به گزارش خبرنگاران ، علی اسکندری روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی از بی اعتنایی شهرداری در اجرای طرح پسماند و راه اندازی محل جدید دفن زباله ها و دفن زباله ها در مجاورت مناطق مسکونی شهر انتقاد کرد.

او اضافه کرد: پس از گذشت بیش از 20 سال از پیشنهاد اجرای سایت جدید زباله ها ، عدم ساماندهی محل فعلی دفن زباله ها که سلامتی شهروندان را تهدید می نماید به معنی مسخره دریافت مصوبات قبلی شورای سلامت و امنیت غذایی است.

وی اظهارکرد: دانشکده علوم پزشکی و اداره حفاظت محیط زیست خلخال بارها علیه شهرداری در عدم ساماندهی دفن زباله ها اعتراض و اقدام به طرح شکایت کیفری در دادسرا نموده و بر راه اندازی محل جدید پسماند در زمین واگذاری شده از سوی اداره منابع طبیعی به شهرداری تاکید نموده اند.

اسکندری گفت: در حالی که برای واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی ، کارشناسی محل ، مشاوره و مکان یابی محل جدید دفن زباله ها اعتبارات زیادی هزینه شده و اعتبار موردنیاز برای راه اندازی این محل از سوی مرکز استان تخصیص یافته ، بهانه های شهرداری برای اجرا نکردن این طرح پذیرفته نیست.

نماینده دادستان خلخال همچنین تشریح کرد: در صورت ادامه بی توجهی دادستانی این امر را به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی نموده و بر اساس وظایف ذاتی خود با شهرداری و مسوولان ذی ربط برخورد خواهد نمود.

علی ملکی ، مسوول بهداشت و سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی نیز در این جلسه گفت: ادامه فعالیت مراکز شست و شوی خودرو در معابر شهری و راهنمایی پساب این اماکن صنفی به معابر عمومی مغایر با آیین نامه های بهداشتی و عاملی برای افزایش آلودگی های زیست محیطی است.

وی اضافه کرد: مراکز شستشوی خودروها در خلخال فاقد پروانه فعالیت از اتاق اصناف بوده و مجوزهای زیست محیطی از اداره حفاظت محیط زیست ندارند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1359

به "خبرنگاران نماینده دادستان: شهرداری خلخال در حل مشکل پسماند ناتوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده دادستان: شهرداری خلخال در حل مشکل پسماند ناتوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید