جهانبخش اولین ایرانی تاریخ آژاکس می گردد؟

به گزارش ورزش من و تو، در حوالی اتمام دومین فصل ناموفق جهانبخش در فوتبال انگلیس، حدس های زیادی در رابطه با بازگشت او به هلند وجود ایجاد شده است. اینبار، اما به مهم ترین تیم سرزمین لاله های نارنجی.

جهانبخش اولین ایرانی تاریخ آژاکس می گردد؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، رقابت های لیگ برتر دو هفته ای است که دوباره از سر گرفته شده ولی حتی در ترکیب 18 نفره برایتون هم خبری از علیرضا جهانبخش گران ترین خرید تاریخ باشگاه نیست تا هر روز زمزمه های بیشتری مربوط به خاتمه دوران حضور این بازیکن که به عنوان آقای گل اردیویژه به انگلیس منتقل شد ولی بیش از دو گل با پیراهن برایتون به ثمر نرسانده، شنیده گردد.

در این میان انتشار گزارشی از سوی تلگراف هلند نشان می هد که این باشگاه سرشناش هلندی علاقمند به جذب ستاره ایرانی سابق فوتبال هلند است که پس از جدایی از این لیگ نتوانسته پیروزیت هایش در هلند را تکرار کند.

اما جهانبخش در تیم آژاکس و در پازل تن هاگ سرمربی این تیم چه صندلیی قرار است داشته باشد؟

کلید این انتقال می تواند در فروش زودهنگام حکیم زیاش به چلسی مورد آنالیز قرار بگیرد. ستاره مراکشی تیم فوتبال آژاکس که دو سال پیش در رقابت مستقیم با علیرضا جهانبخش توانست بهترین بازیکن فصل فوتبال هلند لقب بگیرد، به چلسی پیوسته و فصل جدید فوتبال را با پیراهن آبی این تیم استارت خواهد زد و مدیران باشگاه به دنبال بازیکنی هستند که بتواند جای خالی این بازیکن را پر کند.

علاوه بر زیاش، خروج بعضی دیگر از ستاره های آژاکس که سال گذشته با انتقال دی یونگ و دی لیخت به بارسلونا و یوونتوس آغاز شد، این روزها مدیران باشگاه را تحت فشار قرار داده و ممکن است در پنجره تابستانی ستاره هایی نظیر فن دبیک که سال گذشته به طور جدی مورد توجه رئال مادرید قرار داشت و این روزها مدیران منچسریونایتد برای جذبش اقدام نموده اند، نیز از آژاکس جدا شوند.

دیوید نرس و آنتون پرومس دو وینگر ارزشمند آژاکس هم طی فصل جاری با پیشنهاداتی جدی از سوی پاریسن ژرمن و ساوتهمپتون روبرو شده اند و مدیران باشگاه کار ساده ای برای متقاعد کردن آنها به ماندن در هلند ندارند. این دو بازیکن روی هم 18 گل در فصل جاری لیگ برتر هلند به ثمر رسانده اند و نقشی کلیدی در نمایش های تیم دارند.

در کنار این بازیکنان جوان و آینده دار نیز بازیکنانی نظیر هونتلار، رایان بابل و تادیچ پازل خط هجومی آژاکس را تشکیل می دهند که با توجه به سن و سال بالایی که دارند همگی سی سالگی را پشت سر گذاشته اند، سرمایه های قبل اعتمادی برای باشگاه به شمار نمی فرایند.

نکته دیگر در خصوص خط میانی آژاکس است که اکثریت غریب به اتفاق بازیکنان حاضر در اردوی هلندی ها، جوان و کم تجربه هستند و حضور بازیکنی نظیر جهانبخش با کارنامه درخشان در فوتبال هلند می تواند وزن مناسبی به این بخش و همینطور بخش هجومی با توجه به تفکرات متغیر تن هاگ سرمربی بادانش تیم بدهد تا آژاکسی که فصل جاری را با تصمیم سازمان لیگ این کشور معلق می بینند، با خرید این بازیکن و چند ستاره دیگر اسکلت تیم فصل بعدی را آماده حضور در رقابت ها نمایند.

با تمام این ها اما جهانبخش چند روز پیش در رابطه با آینده خود صحبت نموده و بار دیگر تاکید داشته که می خواهد به حضور در برایتون ادامه بدهد تا به حقش برسد. او اما در دوران گراهام پاتر سرمربی برایتون تنها در هشت مسابقه بازی نموده؛ هشت بازی ای که با دو گل همراه بوده و یکی از گل های او در آغاز سال جدید که مقابل چلسی به ثمر رسید، اگرچه با عنوان گل سال از آن یاد می گردد ولی حداقل بعد از دوران کرونا به جهانبخش برای رسیدن به ترکیب کمکی ننموده است. دو گل در هشت بازی برای جهانبخش آمار بدی به شمار نمی آید ولی باید این دو نکته را نیز در نظر داشت؛ یکی اینکه او حالا دومین بازیکن گران قیمت باشگاه است و شاید صرف هزینه ای اینچنینی برای او توسط مدیران باشگاه توجیه مالی نداشته باشد و دوم اینکه سرمربی فعلی برایتون نشان داده که به او بی اعتماد است و صندلی ویژه ای در ذهن او ندارد.

با تمام این ها باید چند هفته ای صبر کنیم تا خاتمه به پاسخ معمای حضور جهانبخش در فوتبال انگلیس پی ببریم؛ اینکه او همچنان پیروز می گردد با جلب رضایت مدیران باشگاه و سرمربی حداقل یک فصل دیگر در انگلیس بماند و برای به دست آوردن صندلیش بجنگد یا او و باشگاه توافق می نمایند قید قراردادی که با مبلغی زیاد تا سال 2023 امضا نموده اند را بزنند تا جهانبخش به کشوری بازگردد که اعتماد زیادی به او دارند و همین هم می تواند عاملی مهم در جذب او توسط آژاکس و بازگشت به کشوری باشد که خاطرات خوشی از جهانبخش در ذهن هوادارانش باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1035

به "جهانبخش اولین ایرانی تاریخ آژاکس می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانبخش اولین ایرانی تاریخ آژاکس می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید