جشنواره ورزش های بومی و محلی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می گردد

به گزارش ورزش من و تو، دبیران تربیت بدنی مناطق آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی مصوب کردند جشنواره ورزش های بومی و محلی و المپیاد بازی های فکری سال آینده در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار گردد.

جشنواره ورزش های بومی و محلی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست دبیران تربیت بدنی مناطق دهگانه دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور رحمان خدابنده لو، مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، محمدحسین کوشکی، رئیس اداره ورزش های همگانی، مهدی مقدم منش، رئیس اداره ورزش های قهرمانی و دبیران تربیت بدنی برگزار گردید.

در این نشست، دبیران تربیت بدنی مناطق مختلف دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مورد تقویم اجرایی برنامه های ملی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در سال آینده با موضوع برگزاری جشنواره ورزشی و مسابقات بومی و محلی خوابگاه ها ویژه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی، بحث و گفتگو کردند.

دبیران تربیت بدنی پیشنهاد کردند به دلیل نوبودن بازی های فکری در دانشگاه ها، برگزاری المپیاد بازی های فکری تا سال آینده به تعویق افتاده و در این زمان ترویج و آموزش بازی های فکری در میان علاقمندان مورد توجه قرار گیرد. بازی های فکری شامل رشته های ورزشی مکعب روبیک ، دومینو، شطرنج سرعتی، شطرنج تحلیلی، دوز دستوری است.

همچنین در این نشست مقرر شد در المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی، از هر دانشگاه یا دانشکده حداکثر 31 ورزشکار به همراه 8 همراه به محل برگزاری المپیاد اعزام شوند و بر اساس توافق اجرا شده، دانشجویانی که در المپیاد ورزش های قهرمانی شرکت می نمایند، نمی توانند سال آینده در المپیاد ورزش های همگانی و بالعکس حضور یابند.

در این جلسه توافق شد که المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور، امسال در 8 رشته فوتبال رومیزی، دارت، طناب کشی، داژبال، طناب زنی، فریزبی، آمادگی جسمانی و روبیک برگزار گردید.

همچنین در این نشست مصوب شد هر دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی برای حضور در پنجمین المپیاد ورزش های همگانی در رشته فوتبال رو میزی دو نفر، دارت سه نفر، طناب کشی پنج نفر ، داژبال پنج نفر، طناب زنی چهار نفر، فریزبی هفت نفر، آمادگی جسمانی سه نفر و روبیک دو نفر و برای هر رشته ورزشی یک مربی یا سرپرست به مسابقات اعزام کند.

همچنین مقرر شد المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی همانند سال گذشته اسفندماه امسال در محل مجتمع فرهنگی، آموزشی و ورزشی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خزرآباد ساری و در دو بازه زمانی مجزا برگزار گردد.

از دیگر موارد مصوب در این نشست موضوع برگزاری جشنواره ورزش های بومی و محلی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی بود که مقرر شد در سال آینده بعد از مهیا شدن زیرساخت های لازم و همچنین برپایی مسابقات به صورت منطقه ای، در سطح کلان نیز برگزار گردد.

در ادامه این نشست رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت بر ضرورت برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت این هفته در سطح خوابگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی تأکید کرد.

وی گفت: ورزش همگانی پایه و اساس همه ورزش ها است بنابراین لزوم توسعه و گسترش ورزش های همگانی در سطح دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی از اهمیت خاصی برخوردار است. امیدواریم با برگزاری مستمر المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان علوم پزشکی بتوانیم گام های سازنده ای در راستای رشد و توسعه این ورزش برداریم.

خدابنده لو با اشاره به اینکه از نظر ما در سطح دانشگاه های علوم پزشکی، همه ورزش ها، همگانی هستند و معنا و مفهومی به لحاظ ورزش قهرمانی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: هدف از تفکیک و جداسازی المپیاد های قهرمانی و همگانی ایجاد رقابت سالم ورزشی در میان دانشجویان علوم پزشکی است.

وی گفت: بازی های فکری به دلیل کم هزینه بودن، می تواند توسعه بیشتری در میان افراد جامعه به خصوص در فضا های دانشگاهی داشته باشد و راهبرد ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، جذب حداکثری دانشجویان به ورزش های جسمی، فکری و ذهنی است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تاکید نمود: برگزاری المپیاد بازی های فکری در سطح وزارت بهداشت به این معنا نیست که تحرک و فعالیت های جسمی دانشجویان را کم کنیم بلکه ورزش های فکری و جسمی مکمل یکدیگر هستند و می توانند در کنار یکدیگر سبب رشد و بالندگی فکری و جسمی دانشجویان شوند و از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری گردد.

وی اعلام کرد: اگر چه بازی های فکری به رشد و پرورش فکر و خلاقیت یاری زیادی می نماید، در عین حال تحرک را در بین افراد کاهش می دهد، که باید برای حل این مشکل راه چاره هایی اندیشیده گردد و تعادلی بین فعالیت های بدنی و فکری برقرار گردد.

خدابنده لو گفت: بازی های فکری در میان دانشجویان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این نوع از بازی ها در سال های اخیر در کشور به رشد قابل توجهی رسیده است و ما باید بتوانیم این بازی ها را در دانشگاه های علوم پزشکی به صورت هدفمند گسترش دهیم و در راستای سیاست ها و اهداف وزارت بهداشت، این بازی ها را در میان دانشجویان علوم پزشکی توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 506

به "جشنواره ورزش های بومی و محلی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ورزش های بومی و محلی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید