تیان آنمن، بزرگترین میدان دنیا در پکن

به گزارش ورزش من و تو، تیان آنمن دروازه مقابل قصر امپراتوری در دوران حکمروایی مینگ و چینگ در چین بود.

این دروازه که ابتدا در سال 1417 در پکن ساخته شد و چنگ تیان من نام گرفت، چندین بار سوزانده و دوباره ساخته شده است. برج دروازه کنونی در سال 1651 بازسازی شد و نامش به تیان آنمن تغییر یافت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تیان آنمن، بزرگترین میدان دنیا در پکن

امپراتورهای مینگ و چینگ فرمان های خود را از بالای برج دروازه صادر می کردند و در اوایل زمستان هنگامی که به بنای آسمان (Temple of Heaven) می رفتند، اوایل تابستان که به بنای مذهبی زمین (Temple of Earth) می رفتند و اوایل بهار که به ساختمان کشاورزی (Temple of agriculture) می رفتند، یا زمانی که نیروهای نظامی را به ماموریتی اعزام می کردند، از زیر آن عبور می کردند. این دروازه پنج ورودی و 9 ردیف رخبام دارد. دو جفت ستون مرمری سفید در داخل و خارج ورودی مرکزی قرار گرفته است. هر ستون سنگی جانوری سنگی دارد که از بالای آن خوشامدگویی می نماید و حکاکی هایی از ابرها و اژدهایی در اطراف آن است. بعلاوه دو جفت شیر سنگی در داخل و خارج دروازه قرار گرفته است. بعد از تاسیس چین تازه در سال 1949 سکوهای بازرسی در دو سوی دروازه ساخته شد. در بهار و پاییز، گل های مقابل سکوهای بازرسی بازدیدنمایندگان زیادی را به خود جلب می نمایند. پنج پل مرمری سفید بر روی رودخانه آب طلایی (Golden Water River) قرار گرفته است ، این رودخانه در مقابل تیان آنمن در جریان است. جلوی دروازه بزرگ ترین فضای باز شهری در دنیا قرار گرفته است ، میدان تیان آنمن.

هابیائو (Habiao) مقابل تیان آنمن

در چین باستان اغلب به همراه یک پل، تالار قصر یا دیوار شهر و به عنوان تزیین یا نشان، استوانه های سنگی زینت شده ای ساخته می شد. هابیائویی که در مقابل و پشت تیان آنمن قرار گرفته است، از یک تکه مرمر سفید یکپارچه تراشیده شده و حکاکی های ظریفی بر روی آن ها برجسته کاری شده است. اینها برترین هابیائوهای این کشور هستند.

تالار بزرگ مردم (Great Hall of the People)

از آن به عنوان محل برگزاری جلسات کنگره ملی خلق استفاده می گردد. این بنای بزرگ شامل سالن جلسات با گنجایش 10،000 جایگاه، تالار ضیافت برای 5،000 مهمان و دفاتر کار اعضای کمیته دائمی می باشد. این ساختمان فضایی معادل 170هزار متر مربع را اشغال می نماید. نماد ملی بر بالای دروازه جلویی آویخته می گردد.

بنای یادبود قهرمانان مردم

این بنای یادبود به کسانی تقدیم شده است که از سال 1840 برای استقلال و آزادی ملی جان باختند. این بنا 3هزار و 794 متر ارتفاع دارد و فضایی معادل 3،000 متر مربع را اشغال می نماید. در نمای رو به میدان تیان آنمن هشت شخصیت چینی طلاپوش با دست خطی از مائو تسه تونگ قرار دارند: قهرمانان مردم جاودان هستند. سنگ نوشته ای که بر پشت آن است دست خط نخست وزیر پیشین چوان لای است.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1950

به "تیان آنمن، بزرگترین میدان دنیا در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیان آنمن، بزرگترین میدان دنیا در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید