بیمه درمانی کانادا

به گزارش ورزش من و تو، دانشجویانی که به سراغ تحصیل در خارج از کشور می فرایند ، در هیجان و ترس از چنین تغییر بزرگی در شیوه زندگی قرار دارند ، که به طور کامل مسئله سلامت و سلامتی را نادیده می گیرند . اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در کانادا هستید ما به شدت توصیه می کنیم چنین اشتباهی را انجام ندهید . بیشتر دانشگاه های کانادا نیازمند یک بیمه درمانی پزشکی در بین اسناد دیگر هستند تا فرایند پذیرش و ثبت نام انتها یابد و اگر از قبل هیچ بیمه ای ندارید که هزینه های اولیه بهداشتی را در خارج از کشور پوشش دهد ، یکی از اولین کارهای شما پس از آمدن به کانادا باید خرید بیمه باشد .

بیمه درمانی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

سیستم بیمه درمانی

کانادا دارای یک سیستم بیمه بهداشتی جداگانه است که به طور جداگانه توسط ایالت های مختلف اداره می گردد . به عنوان مثال اگر بیمه را در یک ایالت خاص خریداری کنید ، به شما یک کارت عضویت اعطا می گردد که فقط در آن منطقه خاص قابل قبول است .

به عنوان یک ساکن جدید شما به طور معمول موظف به بردباری در دریافت بیمه هستید ، اما هرگز این زمان بیش از سه ماه به طول نمی انجامد . با این حال توصیه می گردد که برای دریافت بیمه بهداشتی خود هر چه سریع تر اقدام کنید .

بیمه درمانی عمومی

بیمه بهداشتی عمومی در کانادا خدمات بهداشتی استاندارد ، مراقبت های اولیه پزشکی و بیمارستان ها را تحت پوشش قرار می دهند ، اما ایالت هایی هستند که بسته حمایتی آن ها شامل خدمات بیشتری چون فیزیوتراپی ، پوشش دندانپزشکی و داروهای تجویزی می باشند . در صورت عدم تغییر در سیاست ، شرکت های بیمه بهداشتی موظف به ارائه خدماتی که در قانون بهداشت کانادا ذکر نشده است ، نیستند .

خدمات عمومی که در بیشتر سیاست های مراقبت بهداشتی گنجانده نشده اند ، عبارتند از مراقبت های بینایی و دندان پزشکی ، داروهای تجویزی و متخصصین اپتومتری .

بیمه درمانی خصوصی

البته که بیمه خصوصی نیز وجود دارد و معمولا با یک قرارداد کاری در کانادا ارائه می گردد و به طور قابل توجهی گران تر است ، زیرا معمولا پوشش گسترده ای دارد . افرادی که قادر به پرداخت هزینه آن هستند ، از خدمات پوشش دندانپزشکی و مراقبت از چشم نیز برخوردار می شوند که در کانادا به وضوح هزینه گزافی دارند .

مطمئنا موارد استثنایی نیز وجود دارد که افراد به دلیل حساسیت شرایط خود موظف هستند تحت پوشش بیمه خصوصی قرار بگیرند . این افراد معمولا بیماران مزمنی هستند که نیازمند درمان مداوم و فیزیوتراپی می باشند .

یکی دیگر از مزایای سیستم بیمه درمانی خصوصی ، فقدان لیست انتظار برای خدمات بهداشتی است ، به خصوص اگر به مواردی پیچیده تر مانند عمل جراحی یا بعضی از معاینات تشخیصی تهاجمی اشاره کنیم که در بیمارستان های عمومی شایع است .

هزینه های کلینیک های خصوصی معمولا تحت پوشش بیمه های خصوصی قرار می گیرند که به طور معمول حدود 80 درصد از هزینه ها را پرداخت می نمایند .

گر چه پوشش بیمه خصوصی گسترده تر و سودآورتر است ، اما به نظر می رسد کانادایی ها برنامه بیمه بهداشت عمومی را به دلیل قیمت مناسب ترجیح می دهند .

بیمه بهداشت کانادا در خصوص دانشجویان بین المللی

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا ، افراد باید بیمه بهداشتی حداقل را داشته باشند . معمولا دانشجویان به وسیله دانشگاهی که پیروز به اخذ پذیرش آن شده اند ، تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند البته دانشجویان می توانند بیمه شان را به صورت جداگانه به وسیله یک شرکت خاص بگیرند .

بیشتر بیمه نامه ها برای دانشجویان بین المللی یاری های 24 ساعته ، روزانه و 7 روزه را با هزینه های مقرون به صرفه ارائه می دهند . این بیمه ها ویزیت بیمارستان و پزشکان ، آمبولانس ، داروهای تجویزی را پوشش می دهند .

دانشجویان قبل از رسیدن به کانادا باید بیمه بهداشتی را داشته باشند .

هزینه های بیمه درمانی

در هر ایالت ، سیاست های مراقبت های بهداشتی با دیگر ایالات فرق می نماید و بنابراین دانشجویان بین المللی هزینه های ماهانه متفاوتی را پرداخت می نمایند .

Newfoundland

دانشجویانی که در این ایالت زندگی می نمایند ، از حق بیمه بهداشت عمومی برخوردار نیستند ، بنابراین بیمه خصوصی آنان می تواند به راحتی به وسیله موسسه آموزشی که در آن تحصیل می نمایند ، ترتیب داده گردد . معمولا هزینه ها برای هر دانشجو در سال حدود 480 دلار کانادا می باشد .

Nova Scotia

دانشجویان در Nova Scotia موظفند برای بیمه درمانی ابالت به مبلغ 500 دلار کانادا در سال ثبت نام نمایند . در صورت عدم وجود سیاست های مراقبت بهداشتی با پوشش های بین المللی / خارج از کشور، باید به وسیله برنامه بهداشتی دانشگاه / کالج دانشجویان بین المللی برای بیمه بهداشت عمومی ثبت نام کنید .

New Brunswick

کسانی که تصمیم به تحصیل New Brunswick گرفته اند می بایست 275 دلار کانادا در سال برای بیمه بهداشتی درمانی هزینه نمایند . با این حال این نوع بیمه درمانی فقط به خدمات اساسی محدود می گردد و در صورتی که می خواهید خدمات اضافی را دریافت کنید می بایست مبلغ 200 دلار دیگر را برای هزینه های دیگر و داروهای تجویز شده به 275 دلار قبلی اضافه کنید .

Prince Edward Island

هزینه بیمه خصوصی در این ایالت 500 دلار کانادا می باشد .

Quebec

اگر شما در کبک تحصیل می کنید ، باید در برنامه مراقبت های بهداشتی ثبت نام کنید که معمولا دانشگاه تان این کار را انجام می دهد . پوشش این بیمه بسیار محدود است مانند ویزیت های پزشکی و موارد خاص بستری در بیمارستان .

با این وجود مبلغ این بیمه حدود 500 CAD در سال است .

Ontario

دانشجویان بین المللی در این ایالت ملزم به دریافت بیمه درمانی از بخش خصوصی هستند . طرح بیمه بهدشاتی دانشگاه وجود دارد که تنها با هزینه 450 دلار کانادا چنین مساله ای را پوشش می دهد و تنها خدمات اساسی را پوشش می دهد . با این وجود اجباری است .

Manitoba

اگر شما در این منطقه برای مطالعه بیش از شش ماه برنامه ریزی نموده اید ، برای بیمه های درمانی عمومی هزینه زیادی خواهید داشت . پوشش منطقی فقط 450 دلار کانادا در سال است .

Saskatchewan

شما در این ابالت از پوشش سخاوتمندانه بیمه درمانی عمومی با مزایایی چون پوشش هزینه های دندانپزشکی و مراقبت های چشمی برخوردار هستید .

Alberta

در آلبرتا ، هزینه ماهانه حدود 68 دلار کانادا در نظر گرفته می گردد که باید برای طول مدت تحصیل خود بیمه گردد .

British Columbia

اگر شما قصد تحصیل در ایالت بریتیش کلمبیا را دارید ، مجاز به ثبت نام برای بیمه درمانی در طرح خدمات پزشکی هستید و باید حدود 2-3 ماه منتظر بمانید تا پرونده شما مورد رسیدگی قرار گیرد . تا این زمان شما می توانید به صورت ماهانه بیمه خصوصی خریداری کنید یا آنالیز کنید که آیا دانشگاه هر گونه ایده عاقلانه تری را در خصوص این موضوع ارائه می دهد یا خیر . هزینه بیمه ماهانه حدود 36دلار کانادا می باشد .

مترجم : امید کریمی

منبع : studying-in-canada.org

آخرین مطالب وب سایت

منبع: studyunique
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 866

به "بیمه درمانی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه درمانی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید