آنالیز هزینه مهاجرت به کانادا در حالت های مختلف

به گزارش ورزش من و تو، معمولا مهاجرت به کشوری جدید و بسیار دورتر از زادگاه فرد که در قاره دیگری قرار گرفته می تواند بسیار هیجان انگیز و در عین حال ترسناک باشد. کانادا به عنوان دومین کشور پهناور دنیا و یکی از 10 قدرت مالی دنیا، کشوری مهاجرپذیر و ایده آل برای زندگی است که بنابر آمار، سالانه بیش از 300 هزار نفر را از طرق مختلف برای مهاجرت و زندگی در این کشور می پذیرد، به عنوان یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای مهاجرت شناخته می گردد.

آنالیز هزینه مهاجرت به کانادا در حالت های مختلف

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ترکیبی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اما پیش از ورود به کانادا و رویارویی با فرهنگ، زبان، آداب و رسوم، شرایط اقلیمی و قوانین جدید این کشور، شاید یکی از مواردی که در کنار قوانین و شرایط مهاجرت به کانادا بیش از هر گزینه دیگری اهمیت داشته و باید به آن توجه ویژه ای مبذول داشت، بحث هزینه مهاجرت به کانادا در حالت های مختلف است. برهمین اساس قصد داریم تا در ادامه به معرفی حالت های مختلف مهاجرت به کانادا و هزینه های مرتبط با آن بپردازیم.

روش های مختلف مهاجرت به کانادا

به طور کلی 2 روش اصلی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد: یا برای دریافت ویزای اقامت دائم این کشور اقدام کنید و یا این که با استفاده از مجوز کار یا همان ورک پرمیت موقت، قدم به این کشور بگذارید.

مقیم دائم کانادا بودن به چه معنی است؟ زمانی که به وسیله ویزای مهاجرت کانادا اقامت دائم این کشور برای شما صادر می شود، شما از اغلب حقوق و قوانین یک شهفرایند کانادایی برخوردار هستید و همان طور که از نام این موقعیت جدید بر می آید، تا زمانی که در هر 5 سال به مدت 2 سال در کانادا اقامت داشته باشید، این عنوان برای شما باقی خواهد ماند.

پس از گذشت 3 سال از اقامت در کانادا، شما می توانید برای دریافت citizenship یا همان حق شهفرایندی این کشور اقدام نمایید و بدون احتیاج برای تغییر تابعیت، علاوه بر حق شهفرایندی و پاسپورت کشور مبدا، از امکان دوتابعیتی کانادا استفاده نمایید.

هم چون بسکمک از کشورهای جهان بعضی تفاوت ها بین اقامت دائم و شهفرایندی کانادا وجود دارد که از جمله می توان به نداشتن حق رای به عنوان یک فرد مقیم و امکان دیپورت شدن از کشور در صورت ارتکاب جرم جدی و درجه یک اشاره نمود. به طور کلی 6 دسته بندی اصلی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر یک دارای قوانین و هزینه های مختلفی است و شامل موارد زیر می شود:

  • نیروی کار ماهر فدرالی (Federal Skilled Worker)
  • نیروی کار ماهر استان کبک (Quebec Skilled Worker)
  • برنامه نامزد استانی (Provincial Nominee Program)
  • اسپانسرشیپ خانوادگی (Family Sponsorship)
  • مهاجرت کاری (Business Immigrant)
  • کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

بعضی از این دسته ها دارای زیرمجموعه بوده و شرایط، قوانین و هزینه های مختلفی دارند. گفتنی است که امکان مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه نیروی کار خارجی Foreign Worker Program نیز وجود دارد که در انتها به آن نیز خواهیم پرداخت.

مهاجرت به کانادا به وسیله اسکیل ورکر فدرال

این طرح که به اسکیل ورکر نیز معروف است به ارزیابی متقاضیانی بر می شود که قرار است به احتمال زیاد پس از قدم گذاشتن در این کشور به اقتصاد کانادا کمک کرده و جزو شهفرایندان این کشور شوند، به طور کلی کاندیداها و متقاضیانی واجد شرایط طرح نیروی کار ماهر فدرال شناخته می شوند که از یکی از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • حداقل یکسال تجربه کار تمام وقت و یا معادل آن به همراه حقوق، طی 10 سال گذشته در یکی از 38 عنوان مشاغل واجد شرایط داشته باشند
  • به عنوان یک نیروی کار خارجی موقت Temporary Foreign Worker و یا دانشجوی بین المللی برای حداقل یک سال به صورت قانونی در کانادا زندگی کرده باشند
  • واجد شرایط یک موقعیت شغلی هماهنگ شده به عنوان یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائمی از یک کارفرمای کانادایی باشند

علاوه بر موارد بالا، کاندیدای شرکت در این برنامه باید از چندین مشخصه مجزای دیگر برای واجد شرایط بودن در این دسته بندی برخوردار باشد که شامل موارد زیر می شود:

  • حداقل تجربه کاری: یک نیروی کار ماهر باید حداقل دارای 1سال تجربه کار پیوسته تمام وقت و یا معادل نیمه وقت باشد
  • نوع تجربه کاری و مهارت: این تجربه کاری باید در حد اعلا و به عنوان مهارت شناخته شود و در سیستم نظام مند و طبقه بندی شده مشاغل ملی کانادا NOC در یکی از دسته های مهارتی 0 (زیرو)، سطح A و یا سطح B قرار بگیرد و طی 10 سال گذشته (از زمان درخواست مهاجرت) کسب شده باشد.
  • منابع مالی: این مورد یکی از شروط مهم کاندیدای اسکیل ورکر است. بر همین اساس متقاضی باید این موضوع را نشان دهد که استطاعت مالی کافی برای پوشش هزینه های 6 ماهه اول خود و خانواده پس از ورود به کانادا را خواهد داشت، البته در صورتی که متقاضی دارای پیشنهاد شغلی و یا همان Job offer معتبر باشد، این شرط تغییر خواهد نمود.
  • ارزیابی برحسب امتیاز: سازمان شهفرایندی و مهاجرت کانادا CIC با استفاده از یک سیستم امتیازمحور،کاندیدا و متقاضیان این طرح را از لحاظ میزان پتانسیل موفقیت و واجد شرایط بودن مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد. برهمین اساس متقاضیان براساس 6 شاخص مختلف امتیاز کسب می نمایند، هر کاندیدا باید حداقل به 67 امتیاز در این ارزیابی برسد تا از صلاحیت لازم برای مهاجرت به کانادا برخوردار شود. از آن جایی که ممکن است در نهایت آفیسر پفراینده از یک برنامه ارزیابی جایگزین برای موافقت و یا مردود کردن یک پفراینده استفاده کند، کسب حداقل امتیاز از این سیستم، تضمین نماینده موفقیت شما نخواهد بود.

فاکتورهای تاثیرگذار در این ارزیابی شامل موارد زیر می شوند:

  • تحصیلات (حدبیشتر 25 امتیاز): این شاخصه از 5 امتیاز برای تکمیل مقطع دبیرستان، تا 25 امتیاز برای مقطع ارشد و دکتری متغیر است و برای گواهی و مدارک تجاری و بازرگانی و دوره های معتبر کارآموزی نیز امتیاز در نظر گرفته شده است.
  • مهارت زبان (حدبیشتر 24 امتیاز): کانادا از هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان رسمی خود استفاده می نماید و در صورت داشتن مدرک و مهارت در هر یک از این زبان ها امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت. گفتنی است که برای هر یک از مهارت های چهارگانه زبان (شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن) در هر دو زبان امتیازهای مجزا در نظر گرفته شده است.
  • تجربه کاری (حدبیشتر 21 امتیاز): معمولا برخورداری از تجربه کاری 4 سال یا بیشتر در عنوان شغلی مرتبط و مورداحتیاج کانادا موجب کسب امتیاز کامل در این بخش می شود.
  • سن (حدبیشتر 10 امتیاز): کاندیدا و متقاضیان بین 21 تا 49 سال از امتیاز کامل این بخش برخوردار خواهند شد.
  • شرایط شغلی هماهنگ شده، سوابق کاری (حدبیشتر 10 امتیاز): چنان چه دارای یک پیشنهاد شغلی دائم و معتبر از یک کارفرمای کانادایی باشید و یا دارای مجوز کار موقت بوده و از داخل کانادا درخواست داده باشید، ممکن است از امتیاز کامل این بخش برخوردار گشت.
  • تطبیق پذیری (حدبیشتر 10 امتیاز): این دسته بندی شامل فاکتورهایی نظیر تجربه کاری قبلی، تحصیل در کانادا و یا داشتن عضوی از خانواده در کانادا می شود که با توانایی متقاضی برای سازگاری با شرایط زندگی در کانادا در ارتباط است.

تمامی موارد ذکر شده در کنار سایر الزامات از قبیل مسائل امنیتی (نداشتن سوءپیشینه) و انجام آزمایشات پزشکی، بخش عمده ای از شرایط مهم مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه اسکیل ورکر را پوشش می دهد.

هزینه اسکیل ورکر فدرال

عموما مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه اسکیل ورکر هزینه بردار بوده که در ادامه لیست هزینه های آن را به دلار کانادا به شما معرفی خواهیم کرد:

  • هزینه مجوز کار Work Permit برای هر پرمیت 155دلار به علاوه 100 دلار برای مجوز کار آزاد همسر، 150دلار برای مجوز تحصیل و 100 دلار برای ویزای توریستی نوع visitor
  • هزینه بیومتریک Work Permit برای هر نفر 85 دلار و برای خانواده 170 دلار
  • هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک اقامت دائم یا همان PR برای هر نفر 85 دلار و برای خانواده 170 دلار
  • 550 دلار هزینه دولتی درخواست اقامت دائم برای بزرگسالان و 150 دلار برای بچه ها (در انتها پروسه)
  • 490 دلار هزینه حق اقامت دائم برای بزرگسالان
  • آزمون زبان: بین 300 تا 360 دلار برای هر نفر
  • بلیط پرواز: بین 1300 تا 1800 دلار برای هر نفر
  • هزینه پاسپورت : 20 دلار به ازای هر نفر
  • آزمایش پزشکی: بین 200 تا 250 دلار برای هر نفر
  • گزارش سوء پیشینه پلیس: 15 دلار برای هر نفر
  • هزینه ارزیابی تجربه کاری: بین 120 تا 450 دلار براساس هر استان
  • ارزیابی صلاحیت ها نظیر خدمات آموزش جهانی : 200 دلار

نیروی کار ماهر کبک Quebec Skilled Worker

بر طبق قراردادی بین استان کبک و دولت کانادا، این استان پروسه انتخاب انحصاری خاص خودش را برای مهاجرت به وسیله اسکیل ورکر دارد. بر همین اساس چنان چه قصد زندگی و مهاجرت به این استان را داشته باشید، به جای سیستم ارزیابی CIC بر طبق سیستم سنجش و انتخاب انحصاری کبک ارزیابی خواهید شد. پروسه درخواست مهاجرت به کبک از سیستم مبنی بر امتیاز مشابهی با معیارهای متفاوت بهره می برد.

استان کبک هم چون سیستم فدرال از یک سیستم امتیازبندی برای ارزیابی کاندیدا و مهاجران بالقوه استفاده می نماید و برای این که متقاضیان واجد شرایط برنامه Quebec Selection Certificate محسوب شوند باید حداقل از 10معیار انتخابی 60امتیاز دریافت نمایند، این در حالی است که کاندیدای دارای همسر احتیاجمند حداقل 68امتیاز خواهد بود.

به طور کلی فاکتورهای انتخابی سیستم اسکیل ورکر استان کبک شامل موارد زیر می شود:

  • موارد آموزشی (حدبیشتر 29 امتیاز): امتیازها به صورت مجزا به بخش تحصیلات و دوره های آموزشی مرتبط با کار اختصاص می یابد. در عین حال امتیاز بیشتر نیز برای داشتن بیش از یک مهارت و تخصص به متقاضی داده می شود.
  • پیشنهاد کاری معتبر (حدبیشتر 10 امتیاز): در صورتی که job Offer از یک کارفرما در استان کبک داشته باشید به شما امتیاز تعلق خواهد گرفت و در صورتی که شغل موردنظر خارج از محدوده مونترال باشد، امتیاز فرد بیشتر خواهد شد.
  • تجربه کاری (حدبیشتر 9 امتیاز): حدبیشتر امتیاز به فردی با تجربه کاری 4 سال یا بیشتر در زمینه مهارت و مشاغل متناسب با NOC تعلق می گیرد.
  • سن (حدبیشتر 18 امتیاز): چنانچه بین 18 تا 35 سال باشید حدبیشتر امتیاز این بخش را دریافت خواهید کرد.
  • مهارت زبان (حدبیشتر 22 امتیاز): زبان فرانسوی زبان رسمی استان کبک است. سیستم انتخابی کبک ارزش بیشتری برای توانایی های شفاهی زبان به جای درک کتبی و متنی مطلب قائل است. بر همین اساس تا حدبیشتر 16 امتیاز برای مهارت شفاهی زبان فرانسوی و 6 امتیاز اضافه برای مهارت شفاهی زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است.
  • زمان اقامت و داشتن خانواده در کبک (حدبیشتر 9 امتیاز): داشتن تجربه زندگی، کار و تحصیل در کبک در کنار برخورداری از عضوی از خانواده در این استان موجب می شود تا کاندیدای واجد شرایط به راحتی با شرایط تطبیق یابد. این امتیازها برای هر دوبخش مذکور در نظر گرفته شده است.
  • مشخصات همسر (حدبیشتر 18 امتیاز): چنان چه متقاضی متاهل بوده و از همراهی همسر برخوردار باشد، امتیازاتی بر مبنای تحصیلات، دوره های آموزشی، تجربه کاری، سن و مهارت زبان همسر داده خواهد شد.
  • فرزندان (حدبیشتر 8 امتیاز): تا حدبیشتر 4 امتیاز به ازای هر فرزند زیر 12 سال و 2 امتیاز برای هر فرزند 13 تا 21 سال داده می شود.
  • داشتن تمکن و خودکفایی مالی (1 امتیاز): یک امتیاز برای داشتن تمکن مالی به هنگام ورود به کشور کانادا به متقاضی داده می شود. اگرچه در صورتی که قادر به پوشش دادن این شرط نباشید، درخواست شما به طور اتوماتیک رد خواهد شد.
  • تطبیق پذیری (حدبیشتر 8 امتیاز): این دسته بندی از یک ارزیابی کلی برای سنجش توانایی متقاضی در سازگاری با زندگی در کبک استفاده می نماید.

در صورتی که کاندیدا واجد شرایط شناخته شود، مدرک Quebec Selection Certificate برای وی صادر خواهد شد که توسط سازمان CIC برای مهاجرت به کبک قابل شناسایی است. اما در عین حال متقاضی احتیاجمند گذراندن مرحله سوءپیشینه پلیس و آزمایش و چکاپ پزشکی خواهد بود.

هزینه مهاجرت به وسیله اسکیل ورکر کبک

بنابر اطلاعات وب سایت Canadavisa سازمان مهاجرت MIDI کبک هر ساله هزینه های مهاجرتی خود را به روز رسانی می نماید و تنظیم هزینه ها براساس افزایش 1.71 درصدی شاخص قیمت مصرف نماینده تا انتها 30 سپتامبر 2018 بوده است.

بر همین اساس آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت دائمی به استان کبک را به وسیله یکی از برنامه های مالی دارند، ملزم به ارسال درخواست برای یک مدرک Quebec Selection Certificate (CSQ) تحت عنوان برنامه اسکیل ورکر کبک (QSWP)، برنامه تجربه کاری کبک (PEQ) و یا برنامه مهاجرت کسب و کار کبک Business Immigration پیش از اقامت دائم به دولت فدرال کانادا هستند.

هم چنین برای کار و تحصیل در کبک، متقاضیان خارجی باید در وهله اول برای گواهی پذیرش کبک (CAQ) به دولت این استان درخواست دهند و سپس نسبت به ارسال درخواست مجوز کار موقت و یا تحصیل به دولت کانادا اقدام نمایند.

هزینه های درخواست استانی کبک و مهاجرت به وسیله اسکیل ورکر به شرح زیر است، ممکن است برای مراحل فدرالی به هزینه های شما اضافه شود:

درخواست مهاجرت دائم برای یک CSQ هزینه ها از تاریخ 1 ژانویه 2019
مهاجرت کاری کبک: سرمایه گذاری

کارآفرینی و خوداشتغالی

15.496 دلار کانادا

1.080 دلار

اسکیل ورکر (شامل برنامه اسکیل ورکر کبک و کلاس تجربی کبک (PEQ) 798 دلار
هر عضوی از خانواده(به جز متقاضی سرمایه گذاری)171 دلار
درخواست تائید شغل دائمی کارفرما199 دلار
درخواست تعهد و مسئولیت-
برای حامی اصلی و یا اولین فرزند صغیر تحت حمایت284 دلار
برای هر شخص اضافی که مورد حمایت مالی قرار گرفته114 دلار
اقامت های موقت

درخواست برای یک CAQ

هزینه ها از تاریخ 1 ژانویه 2019
نیروی کار موقت199 دلار
ارسال یک پیشنهاد کاری موقت توسط کارفرما) به استثنای پیشنهاد کاری برای نیروی فصلی مزرعه)199 دلار
دانشجوی بین المللی114 دلار
اقامت موقت برای درمان و خدمات پزشکی114 دلار
مشاور مهاجرت-
درخواست برای شناسایی مشاور مهاجرت1.653 دلار
درخواست برای تجدید شناسایی مشاور مهاجرت1.344 دلار
ارزیابی مقایسه ای تحصیلات اجرا شده در خارج از کبک119 دلار

برنامه نامزدی استانی PNP

یکی از روش های سرعت بخشی به پروسه و فرایند مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه نامزد استانی یا همان PNP است. این برنامه از مشارکت دولت کانادا و دولت استانی برای انتخاب متقاضیانی است که قصد دارند به کانادا مهاجرت کرده و در استان موردنظر خود اقامت یابند.

اغلب استان های کانادا دارای قراردادی برای شرکت در این برنامه هستند و تحت قوانین این قرارداد استان ها ممکن است آن دسته از متقاضیانی که دارای مشاغل پرتقاضا و مورداحتیاج هستند و یا نقش و کمک مهمی در این استان خواهند داشت را برای این طرح نامزد نمایند.

برای مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه PNP، کاندیدا باید نخست برای گواهی نامزدی استانی Provincial Nomination Certificate از دولت استانی که قصد اقامت در آن را دارد درخواست دهد. هر یک از استانها براساس احتیاجهای خود دارای الزامات و شرایط مختلفی هستند.

بعد از دریافت گواهی نامزدی استانی، متقاضی باید برای ویزای اقامت دائم کانادا اقدام نماید. گفتنی است که کاندیداهای استانی از اولویت در پروسه کاری برای درخواست اقامت دائم برخوردار هستند.

در حال حاضر استان های زیر در برنامه نامزدی استانی کانادا شرکت دارند:

  • آلبرتا
  • بریتیش کلمبیا
  • منیتوبا
  • نیوبرانزویک
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • نوا اسکوشیا
  • انتاریو
  • جزیره پرینس ادوارد
  • ساسکاچوان
  • یوکون

گفتنی است که سیستم ارزیابی برنامه های استانی هم چون برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا براساس 6 فاکتور انتخابی اصلی نبوده و کمی متفاوت است که می توانید با رجوع به مطلب اسکیل ورکر ساسکاچوان از جزئیات آن باخبر شوید.

هزینه مهاجرت به وسیله برنامه نامزد استانی

عموما برای درخواست و شرکت در طرح PNP استانی شما باید 550دلار کانادا پرداخت کنید و مقدار مبلغ مشابهی یعنی 550دلار برای درخواست اقامت دائم بپردازید. در عین حال برای چکاپ پزشکی 250دلار و برای حق اقامت دائم Right of Permanent Residency نیز باید490دلار پرداخت نمایید. گفتنی است که هر ویزای موقت نیز برای هر فرد 190دلار هزینه خواهد داشت که در مجموع هزینه مهاجرت به وسیله این طرح چیزی در حدود 1790 تا 1840 دلار کانادا خواهد بود.

اسپانسرشیپ خانوادگی Family Class Sponsorship

اسپانسرشیپ خانوادگی به شهفرایندان کانادایی و یا افراد دارای اقامت دائم که حداقل دارای 18 سال سن هستند این اجازه را می دهد که از اعضای نزدیک خانواده خود که قصد مهاجرت به کانادا دارند پشتیبانی مالی نمایند یا به اصطلاح اسپانسر آن ها شوند.

برای اسپانسرشدن یکی از افراد فامیل و شرکت در طرح مهاجرتی Family Class کانادا، شهفرایند کانادایی و یا فرد دارای اقامت دائم باید قراردادی را امضا کند که به واسطه آن پوشش و حمایت مالی فرد دعوت شونده (عضوی از خانواده) برای مدت زمان 3 تا 10 سال در کانادا را متعهد شود.

مدت زمان قرارداد بستگی به نسبت خانوادگی و سن فردی دارد که تحت اسپانسرشیپ و حمایت مالی قرار گرفته است. برای درخواست مهاجرت به وسیله اسپانسرشیپ خانوادگی، فرد دعوت شونده نیز باید قراردادی را امضا کند و به واسطه آن تعهد دهد که از هیچ تلاشی برای خودکفاشدن در کانادا دریغ نخواهد نمود.

برای واجد شرایط بودن اسپانسرشیپ یکی از اعضای خانواده، شهفرایند کانادایی و یا فرد دارای اقامت دائم باید توانایی مالی خود برای پوشش هزینه های ضروری فرد دعوت شده را داشته باشد.

حامی مالی باید برای اسپانسرشیپ خانوادگی علاوه بر داشتن اقامت، حضور فیزیکی هم در کانادا داشته باشد.

البته در این بین استثنائی برای شهفرایندان کانادایی در نظر گرفته شده است. بر همین اساس چنان چه شهفرایند کانادایی بتواند این موضوع را نشان دهد که تا زمان رسیدن عضو خانواده (همسر یا فرزند) به کانادا در این کشور اقامت و حضور پیدا خواهد نمود، امکان اقدام برای اسپانسرشیپ وجود دارد.

اعضای واجد شرایط خانواده برای استفاده از طرح اسپانسرشیپ مهاجرت به کانادا، شامل موارد زیر می شوند:

  • همسر
  • والدین و پدربزرگ و مادربزرگ
  • فرزندان وابسته (که باید زیر 22 سال باشند، مگر این که به دلیل معلولیت و یا دانشجوی تمام وقت بودن، به طور قابل ملاحظه ای وابستگی مالی داشته باشند)
  • فرزندان زیر 18 سالی که قصد دارید به فرزندی قبول کنید و یا فرزندان یتیم برادر، خواهر، خواهرزاده و برادرزاده ای که زیر 18 سال و مجرد هستند
  • یکی از اقوام با هر سنی، در صورتی که دارای هیچ یک از انواع اقوام در بالا نباشید

در این بین، استان کبک بر طبق قرارداد خود با دولت کانادا برای موضوع مهاجرت، دارای قوانینی برای شناسایی صلاحیت متقاضیان برنامه اسپانسرشیپ اقامت در کبک است. البته تنها بعد از این که سازمان CIC ارزیابی اولیه خود از درخواست اسپانسرشیپ را تکمیل کند، به این قوانین ترتیب اثر داده خواهد شد.

هزینه مهاجرت به وسیله اسپانسرشیپ خانوادگی

بنابر قوانین دولتی کانادا هزینه های مختلفی برای اسپانسرشیپ و پروسه درخواست Family Class در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن، هزینه ای نیز تحت عنوان حق اقامت دائم Right of Permanent Residence برای عضو خانواده دعوت شده ای که جزو فرزندان وابسته فرد نیست در نظر گرفته شده است و تنها هزینه ای در این زمینه است که در صورت رد شدن و صرف نظر از درخواست، به پرداخت نماینده پس داده خواهد شد.

عضو خانواده هزینه به دلار کانادامجموع هزینه ها به ازای هر نفر
همسر و یا فامیل 22 ساله یا بالاترهزینه اسپانسرشیپ (75 دلار)

هزینه پردازش درخواست (475 دلار)

هزینه حق اقامت دائم (490 دلار)

1.040 دلار
فامیل زیر 22 سال و فردی که فرزند وابسته محسوب نمی شودهزینه اسپانسرشیپ (75 دلار)

هزینه پردازش درخواست (75 دلار)

هزینه حق اقامت دائم (490 دلار)

640 دلار
فرزند وابسته، فرزندخوانده و یا فرزند یتیم فامیلهزینه اسپانسرشیپ (75 دلار)

هزینه پردازش درخواست (75 دلار)

150 دلار

مهاجرت کاری Business Immigration

برنامه مهاجرت کاری برای آن دسته از متقاضیانی طراحی شده که می توانند براساس مهارت های مدیریتی و یا به وسیله سرمایه گذاری در توسعه و پیشرفت اقتصاد کانادا مشارکت داشته و سهیم باشند.

کاندیداهایی که تحت این دسته بندی درخواست می دهند، دارای منابع مالی هستند که موجب تقویت اقتصاد کانادا می شود و در امر ایجاد مشاغل بیشتر کمک می رساند. متقاضیان دارای تجربه تجاری و کاری و دارایی مالی زیاد می توانند به وسیله یکی از 3 زیردسته برنامه مهاجرت کاری اقدام نمایند. هر یک از این زیردسته ها بخش خاصی از مشارکت مالی کانادا را هدف قرار داده و دارای شرایط و الزامات خاص خودش است که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

  • برنامه سرمایه گذار مهاجر: این برنامه در جستجوی تجار و صاحبان کسب و کار با تجربه ای است که امکان سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای را در اقتصاد کانادا دارند. متقاضیان این طرح باید حداقل دارای 800 هزار دلار کانادا ثروت بوده و به طور قانونی آن را کسب کرده باشند. در عین حال، کاندیدای این طرح باید در یک سرمایه گذاری 400 هزار دلاری شرکت نمایند که دولت کانادا پس از گذشت 5 سال بدون سود آن را پس خواهد داد. برای این که متقاضی واجد شرایط برای طرح مهاجرتی Immigrant Investor محسوب شود، باید امکان مدیریت یک کسب و کار معین شده توسط سازمان مهاجرت کانادا را داشته باشد.
  • برنامه کارآفرینی: این برنامه برای آن دسته از متقاضیان مهاجرتی است که قصد دارند تا در مشارکت خود با اقتصاد کانادا فعالیت بیشتری داشته باشند. بودجه مورداحتیاج برای برنامه مهاجرتیEntrepreneur از برنامه سرمایه گذاری کمتر است (300 هزار دلار کانادا به جای 800 هزار دلار). این کسب و کار موجب ایجاد و یا نگهداری فرصت شغلی در 3 سال اول ورود به کانادا می شود.
  • برنامه خوداشتغالی: برنامه Self-Employed Persons برای آن دسته از متقاضیانی است که از تجربه و مهارت مرتبط در زمینه کسب و کار، فرهنگ، امور ورزشی و یا مزرعه داری برخوردار بوده و قادر به پوشش مالی خود و افراد وابسته به وسیله درآمد خوداشتغالی در کانادا هستند. برای درخواست به وسیله این زیردسته، متقاضی ملزم به اثبات تجربه، میزان دارایی و بودجه و معیارهای هنری خود بر طبق نوع خوداشتغالی خواهد بود.

هزینه طرح مهاجرت کاری به کانادا

هزینه های طرح مهاجرت کاری به کانادا شامل متقاضیان سرمایه گذاری، کارآفرینی و یا خوداشتغالی می شود:

درخواستهزینه به دلار کانادا
متقاضی طرح مهاجرت کاری1.050 دلار
همسر و شریک زندگی متقاضی و یا در جایی که با شرط انتقال موافقت شود، عضوی از خانواده متقاضی که 22 ساله یا بیشتر باشد550 دلار
عضوی از خانواده متقاضی که زیر 22 سال باشد(شامل همسر نمی شود) و یا 22 ساله و بالاتر که بخاطر شرایط عقلی یا جسمی امکان پوشش هزینه های خود را ندارد150 دلار
در جایی که با شرط انتقال موافقت شود، یک عضو خانواده متقاضی با شرایط:

· زیر 22 سال، مجرد

· 22 ساله یا بیشتر و عدم توان در پوشش هزینه های شخصی به دلیل مشکل عقلی یا جسمی

150 دلار

کلاس تجربه کانادایی Canadian Experience Class

این دسته مهاجرتی کانادا مخصوص نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی است که قصد دریافت اقامت دائم کانادا را دارند. با برخورداری از تحصیلات و تجربه کار کانادایی، این متقاضیان از پیش در جامعه کانادا مستقر شده و برای روابط اجتماعی و مشاغل خود دایره ارتباطی مهمی را در این کشور ایجاد نموده اند.

شرایط و الزامات کلاس تجربه کانادایی بر مبنای مدل متداول قبولی یا رد شدن است. بر همین اساس برای دو دسته از متقاضیان این طرح، دو نوع شرایط و الزامات مجزا در نظر گرفته شده است:

فارغ التحصیلان بین المللی با تجربه کار کانادایی باید دارای شرایط زیر باشند:

  • یک رشته و مقطع تحصیلی دانشگاهی حداقل 2 ساله را در یکی از موسسات آموزشی معتبر کانادایی با موفقیت به انتها رسانده باشند
  • ظرف 24 ماه ار تاریخ درخواست، دارای حداقل 1 سال مهارت، تخصص و یا تجربه کار فنی باشند
  • براساس سطح مهارت شغل موردنظر از مهارت ابتدایی یا متوسط زبان برخوردار باشند

نیروی کار موقت خارجی نیز باید دارای شرایط زیر باشند:

  • ظرف 36 ماه ار تاریخ درخواست، دارای حداقل 1 سال مهارت، تخصص و یا تجربه کار فنی باشند
  • براساس سطح مهارت شغل موردنظر از مهارت ابتدایی یا متوسط زبان برخوردار باشند

یک متقاضی که دارای حداقل شرایط مذکور باشد و هنوز به واسطه مجوز کار PGWP و یا یک مجوز کار موقت در کانادا اقامت داشته باشد، ممکن است بتواند از داخل کانادا درخواست دهد. اما آن دسته از افرادی که دیگر در کانادا حضور ندارند، باید ظرف مدت یکسال از ترک شغل خود درکانادا درخواست خود را ارسال نمایند.

هزینه مهاجرت به وسیله کلاس تجربه کانادایی

برای درخواست مهاجرت به وسیله این دسته و پرکردن درخواست CEC شما باید به دولت کانادا هزینه پرداخت کنید:

هزینه متقاضی به ازای هر نفر550 دلار
هر عضو خانواده 22 ساله یا بیشتر (همسر و فرزندان بزرگسال)550 دلار
هر عضو خانواده زیر 22 سال متاهل550 دلار
هر عضو خانواده زیر 22 سال مجرد150 دلار
هزینه حق اقامت دائم برای هر نفر490 دلار
هزینه حق اقامت دائم همسر490 دلار

هزینه های ذکر شده ممکن است براساس زمان و قوانین دولتی این کشور دستخوش تغییر قرار گیرد و در صورت عدم موفقیت پفراینده هزینه آن از سوی سازمان IRCC مسترد نخواهد شد.

نیروی کار موقت خارجی

آن دسته از متقاضیانی که قصد آمدن به کانادا و کار در این کشور را دارند، می توانند به وسیله برنامه Temporary Foreign Worker و دریافت مجوز کار موقت به این مهم دست پیدا نمایند. بنابر قوانین دولتی از آن جایی که این شرایط استثناء محسوب می شود، دستیابی به این نوع از ورک پرمیت احتیاجمند یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی است.

در بیشتر مواقع امکان تمدید مجوز کار در این حالت از داخل کانادا ممکن بوده، اما در بعضی موارد مجوزهای کار صادر شده دارای بازه ای به عنوان حدبیشتر اعتبار هستند.

گفتنی است که صدور ورک پرمیت موقت برای نیروی کار خارجی مستلزم این است که کارفرما از سازمان منابع انسانی و توسعه اجتماعی کانادا مجوزی به نام Labour Market Opinion را دریافت کند تا این موضوع اثبات شود که استخدام نیروی کار خارجی تاثیر منفی بر بازار کار کارکنان و کارمندان کانادایی نخواهد گذاشت. البته استثنائاتی هم برای این قانون وجود دارد.

گفتنی است که همسر دارنده مجوز کار کانادا امکان همراهی وی در این کشور را خواهد داشت. در اغلب موارد و بنا بر قانون دولت این کشور، همسران این دسته از افراد واجد شرایط درخواست مجوز کار آزاد یا همان open work permit هستند و به وسیله آن می توانند برای هر نوع کارفرمایی در کانادا کار نمایند.

به طور کلی پروسه کلی پیگیری و درخواست نیروی کار موقت خارجی از سوی کارفرما بوده و درخواست LMIA به ازای هر فرد 1000 دلار کانادا هزینه خواهد داشت.

با توجه به موارد اشاره شده در بالا، متداول ترین روش مهاجرت به کانادا کماکان روش تحصیلی است که در کنار امکان دریافت مجوز کار دانشجویی و مجوز کار تمام وقت پس از فارغ التحصیلی، شانس فعالیت و موفقیت در بازار کار این کشور بیشتر بوده و فرد پس از گذشت 5سال امکان درخواست اقامت دائم یا همان PR را نیز خواهد داشت.

اما به دلیل وجود اطلاعات و جزئیات زیاد و تنوع طرح ها و قوانین مهاجرتی این کشور، بهتر است پیش از هر اقدامی از مشاوره تخصصی کارشناسان گروه شرکت های خبرنگاران استفاده کرده و در صورت تمایل برای شرکت در طرح اسکیل ورکر کانادا، فرم ارزیابی استانی ساسکاچوان را پر کنید.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 740

به "آنالیز هزینه مهاجرت به کانادا در حالت های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز هزینه مهاجرت به کانادا در حالت های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید