بیل گیتس درمورد مسائل زیست محیطی هشدار داد ، نگرانی های گسترده در حوزه کشاورزی و دامداری

به گزارش ورزش من و تو، بیل گیتس که یک صندوق 1 میلیارد دلاری برای حفاظت از محیط زیست را با همکاری دیگر فعالان محیط زیست طراحی نموده است ، اخیرا در خصوص خطرات زیست محیطی هشدار داده است.

بیل گیتس درمورد مسائل زیست محیطی هشدار داد ، نگرانی های گسترده در حوزه کشاورزی و دامداری

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بیل گیتس اخیرا با همکاری دیگر فعالان حوزه فناوری یک صندوق سرمایه گذاری برای مبارزه با تغییرات زیست محیطی طراحی نموده است، می گوید اصلاح تغییرات آب و هوایی، بیش از صرف انرژی الکتریکی تجدید پذیر حائز اهمیت است.

گیتس در نامه سالانه خود در مورد تغییرات اقلیمی نوشت: متاسفانه این روزها بخش کشاورزی به طور کامل نادیده گرفته شده است، ما باید در پی شیوه های انسان محبت آمیز برای حفاظت از محیط زیست باشیم. من آرزو می کنم بیشتر مردم به طور کامل درک نمایند که چه چیزی برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی ضروری است.

هر سال موسس مایکروسافت و همسرش، ملیندا، نامه ای را منتشر می نمایند که حاوی نکاتی است که باعث تشویق، نگرانی و تعجب می شوند.موضوعات نامه های این دو نفر اعلب در رابطه با فقر، بیماری و سایر مسائل است.

بیل گیتس و ملیندا رهبر یکی از صندوق های سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری است که در آن رهبران سرشناس سیلیکون ولی از جمله جف بیزوس، مارک بنویف، ریچارد برانسون، رید هافمن، جک م، جورج سوروس و مارک زاکربرگ حضور دارند. گیتس در این نامه گفت که پیشرفت قابل توجهی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در حوزه برق وجود دارد.

بیل گیتس تاکید نمود که دو محور که فراوری نماینده 21 و 24 درصد از کل گازهای گلخانه ای دنیا هستند به شدت نادیده گرفته می شوند. یعنی حوزه های فراوری مصالح ساختمانی و کشاورزی. و گفت که ساخت مواد و مصالح مانند فولاد و سیمان احتیاج به میزان زیادی سوخت های فسیلی و فرایندهایی دارد که کربن را از بین می برد.

البته بیل گیتس مخالف دامداری و کشاورزی نیست اما می گوید برای کاهش آلودگی های زیست محیطی چاره ای وجود ندارد به جز اندیشیدن به راه چاره هایی زیست محیطی.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2131

به "بیل گیتس درمورد مسائل زیست محیطی هشدار داد ، نگرانی های گسترده در حوزه کشاورزی و دامداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس درمورد مسائل زیست محیطی هشدار داد ، نگرانی های گسترده در حوزه کشاورزی و دامداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید