برای فراوری یک پرس برنج چقدر آب مصرف می گردد؟

به گزارش ورزش من و تو، مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقاء بهره وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت: برای فراوری یک پرس برنج 680 لیتر آب معادل 450 بطری آب معدنی مصرف می گردد، علاوه بر این برای فراوری هر نان سنگک معادل 200 لیتر آب و برای فراوری یک کاغذ A4 بالغ بر 10 لیتر آب به میزان شش بطری آب معدنی مصرف می گردد.

برای فراوری یک پرس برنج چقدر آب مصرف می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، بنفشه زهرایی امروز در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی آب در جمع خبرنگاران با بیان این که در شرایط فعلی نیازمند تغییر سبک زندگی هستیم، اظهار کرد: یک دقیقه کم کردن زمان استحمام معادل 600 لیتر صرفه جویی در هر ماه را در بر دارد و باید به این مساله توجه کرد که بین 80 تا 90 درصد آب مصرفی کشور برای فراوری محصولات کشاورزی مصرف می گردد که 30 درصد از این محصولات در مراحل مختلف فراوری تا مصرف هدر می رود.

وی با اشاره به راهکار های کاهش مصرف آب گفت: از جمله وجوه کلیدی مدیریتی مدرن آب می توان بکارگیری روش ها و فناوری های بروز و مدرن، بکارگیری رویکردهای پایدار زیستی، اقتصادی و اجتماعی، ظرفیت سازی و سیاست گذاری در عرصه آب اشاره نمود.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقاء بهره وری آب و آبفای وزارت نیرو تاکید نمود: وجود حداقل سواد آبی در آحاد جامعه و وجود دموکراسی آب از جمله الزامات مداخله مردم در مسائل آب است، چرا که هرچه سطح سواد آبی جامعه بالاتر باشد میزان مدیریت مصرف نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به صحبت اخیر مسئولان وزارت نیرو مبنی بر این که بیش از 300 شهر با جمعیت حدود 35 میلیون نفر در معرض تنش آبی هستند، گفت: علت این مساله نبود ظرفیت سازگاری با کم آبی در مردم و کم آبی است.

زهرایی با اشاره به تعریف سرانه آب، ادامه داد: به مقدار آبی که یک نفر در طول شبانه روز مصرف می نماید سرانه مصرف آب می گویند که براساس تعریف وزارت نیرو این عدد برای هر نفر 150 لیتر در روز است، یعنی در هر خانواده دو نفره میزان مصرف آب 9 مترمکعب در ماه، در خانواده سه نفره 13.5 مترمکعب در ماه و در خانواده چهار نفره و بالاتر این عدد 15 مترمکعب در ماه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 66

به "برای فراوری یک پرس برنج چقدر آب مصرف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای فراوری یک پرس برنج چقدر آب مصرف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید