با زیباترین دیدنی های ترکیه آشنا شوید

به گزارش ورزش من و تو، ترکیه، کشوری بوده که از گذشته تا به امروز وقایع تاریخی بسیاری را به خود دیده است. این کشور به دلیل آنکه بین آسیا و اروپا قرار گرفته، از اهمیت بسیاری برخوردار هست. در این کشور جاذبه های تاریخی بسیاری وجود داشته و گردشگران بسیاری برای بازدید از آن ها به ترکیه سفر می کنند، اما در این بین جاذبه های طبیعی ترکیه وجود داشته که حس ماجراجویانه افراد را بر می انگیزند. اگر به دنبال این مناظر و مناطق هستید، در ادامه مطلب جاهای دیدنی ترکیه با ما همراه باشید تا با برخی از دیدنی های ترکیه آشنا شویم.

با زیباترین دیدنی های ترکیه آشنا شوید

استانبول

یکی از شهرهای بزرگ، تاریخی، توریستی و بسیار با اهمیت در ترکیه، استانبول است. این مورد از جاهای دیدنی ترکیه که در قاره آسیا و همچنین اروپا قرار گرفته است، پیوندی میان دو قاره به حساب می آید و به همین دلیل از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این شهر تاریخی جاذبه های بسیاری وجود داشته و گردشگران متعددی برای بازدید از آن ها به این شهر سفر می کنند. استانبول مناظر بسیار زیبایی به خصوص در زمان غروب آفتاب دارد و در واقع این شهر را می توان جز بهترین ها دانست. ترکیب آب دریا، آسمان و بناهای تاریخی که در این مناظر دیده می شوند، به جذابیت آن ها افزوده است.

کاپادوکیه

در گذشته کاپادوکیه مرکز پادشاهی ترکیه بود، ولی امروزه به یکی از مناطق توریستی و بسیار جذاب در بین گردشگران تبدیل شده است. کاپادوکیه منطقه ای با مناظر عجیب و زیبا در نزدیکی شهر گورمه بوده و مجسمه ها و دودکش های طبیعی این منطقه در اثر فعالیت های آتشفشانی و همچنین فرسایش های بعد از آن ها به وجود آمده اند. مردم این منطقه به دودکش های به وجود آمده در اینجا دودکش های جن و پری می گویند. این دودکش ها توسط مردم محلی به غاری برای سکونت تبدیل شده و در بین این دودکش ها، برخی از آن ها دارای کاربری هتل و کلیسا هستند. آسمان کاپادوکیه پر از بالن های رنگارنگی است که در دنیا شهرت بسیاری دارند. گردشگران بسیاری در هتل های صخره ای این منطقه اقامت دارند و از دیدن این مورد از جاهای دیدنی ترکیه لذت می برند.

دریاچه وان

یکی از بزرگترین دریاچه های دنیا در جنوب ترکیه قرار گرفته است. دریاچه وان با مساحت 1450 مایل مربع، بزرگترین دریاچه در ترکیه نیز به حساب می آید و بیشترین عمقش در برخی نقاط 426 متر است. یکی از چهار جزیره ای که در این دریاچه قرار دارند، جزیره آکدانار بوده و در آکدانار کلیسای قدیمی که قدمتش به قرن 10 برمی شود، وجود دارد. در دریاچه وان گونه های بسیار کمی از جانوران دیده می شوند که دلیل آن عدم ارتباط با آب های اقیانوس و افزایش نمک آب این مورد از جاذبه های طبیعی ترکیه است.

کوه آرارات

در نزدیکی دریاچه وان، کوه بسیار معروفی به نام آرارات قرار گرفته است. این کوه دارای دو قله بوده که یکی از این قله ها با ارتفاع 5137 متر، مرتفع ترین نقطه ترکیه به حساب می آید. این کوه در هر موقعی از سال از برف پوشیده شده است. اطراف این کوه هیچگونه ساخت و سازی صورت نگرفته و به شکل اولیه و بکر خود باقی مانده است، به همین دلیل منظره بسیار زیبایی از این کوه و اطراف آن می توان مشاهده کرد. در کتاب پیدایش گفته می شود که این مورد از جاذبه های طبیعی ترکیه مکان نشستن کشتی نوح بود.

شهر اولودنیز

جایی که دریای مدیترانه و اژه با یکدیگر طلاقی پیدا می کنند، یکی از بهترین سواحل ترکیه متعلق به شهر اولودنیز هست. ساحل این شهر، آب فیروزه ای رنگ دارد و یکی از مناطق حفاظت شده ملی ترکیه است. این ساحل از بالا شبیه به یک هلال بوده که در اطراف آن مناظر بسیار زیبایی وجود دارند. یکی از جاذبه های این منطقه چتر بازی از کوه باباداغ در نزدیکی این ساحل بوده و از ارتفاعات بالا زیبایی منحصر بفرد این ساحل قابل مشاهده است. در این مورد از دیدنی های ترکیه تفریحات و امکانات ورزشی متعددی در نظر گرفته شده که یکی از این تفریحات غواصی در آب زلال است. گردشگران بسیاری به این شهر سفر می کنند و در این ساحل به آفتاب دریافت می پردازند.

راستا Lycian

یکی از جاهای دیدنی ترکیه، راستا دوچرخه سواری Lycian است. 428 کیلومتر طول این راستا بوده که می توانید در آن به دوچرخه سواری و پیاده روی بپردازید. از سوی Sunday Times، Lycian یکی از 10 راستا برتر دنیا در پیاده روی بوده و همچنین، این راستا در سال 2000 میلادی به عنوان طولانی ترین راستا دوچرخه سواری و پیاده روی در دنیا شناخته شد. با دوچرخه سواری یا پیاده روی در این راستا، مناظر بسیار زیبایی از دریا را مشاهده خواهید کرد و برخی از قسمت های این راستا که در ارتفاعات قرار گرفته، مناظر زیباتری را پیش روی شما قرار می دهند. در این راستا چندین شهر به نام های کمیر، دمیر و کاش قرار دارند. باید بدانید که اگر می خواهید در این راستا پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید، حدودا 20 تا 30 روز از ابتدا تا انتهای آن زمان می برد و به همین دلیل در این میان می توانید به این شهرها بروید و از امکانات آن ها استفاده ببرید. نام Lycian از امپراطوری به نام Lycia گرفته شد که این امپراطوری متعلق به قرن 15 پیش از میلاد است.

کوه های آناتولی

کوه های آناتولی یا پونتیک با طول 965 کیلومتر در شمال این کشور قرار گرفته اند. در اطراف این مورد از دیدنی های ترکیه، آب و هوای متفاوتی وجود داشته و به همین دلیل سبک زندگی مردم و فرهنگ آن ها متفاوت است. قدمت سکونت در اطراف این کوه ها به هزاران سال پیش بر می شود.

ساحل کاپوتاش

در کشور ترکیه سواحل زیبا بسیار هستند و در بین 1609 کیلومتر خط ساحلی این کشور از دریای مدیترانه یکی از بهترین سواحل در غرب شهر کاش قرار گرفته است. ساحل کاپوتاش 16 کیلومتر از خط ساحلی کل کشور را در بر دارد. در این ساحل، با شن های سفید و آب فیروزه ای آن رو به رو می شویم که منظره بسیار زیبایی را پدید آورده اند. با توجه به اینکه در اطراف این مورد از دیدنی های ترکیه صخره های بسیاری دیده می شوند، زمین شیب تندی دارد و امکان ساخت و ساز و توسعه وجود ندارد.

قلعه پنبه ای

در استان دنیزلی، یکی از گردشگاه های ترکیه با نام قلعه پنبه ای قرار گرفته است. در اینجا یک چشمه آب گرم باعث به وجود آمدن کوه سفید و چندین استخر شده است. این چشمه از هزاران سال پیش وجود داشت و به مرور زمان این کوه را به وجود آورد. این کوه سفید رنگ و همچنین استخرهای آن از تراورتن سفید تشکیل شده و به دلیل نزدیکی این قلعه به شهر دنیزلی، گردشگران بسیاری به دیدن آن می آیند و از مناظر زیبایی که پیش روی آن هاست، لذت می برند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 763

به "با زیباترین دیدنی های ترکیه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با زیباترین دیدنی های ترکیه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید