اپل واچ سری 5 با ویژگی مهم صفحه نمایش همواره روشن معرفی گردید

به گزارش ورزش من و تو، مطابق انتظار، اپل در مراسم امشب، ضمن معرفی آیفون 11 و دو پرچم دار آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، نسل پنچم ساعت هوشمند خود را معرفی کرد که تقریبا یک ارتقای سخت افزاری نسبت به اپل واچ سری 4 است.

اپل واچ سری 5 با ویژگی مهم صفحه نمایش همواره روشن معرفی گردید

اپل واچ سری 5 از نظر طراحی، اندازه و بسیاری از ویژگی ها مشابه اپل واچ سری 4 است و فقط در چند ویژگی برجسته و ارتقای سخت افزاری تفاوت هایی را شاهد هستیم.

مثلا، ساعت جدید اپل به ویژگی نمایشگر همواره روشن (always-on) مجهز شده است تا بتوانید همواره ساعت را بدون احتیاج به حرکت دادن مچ دست مشاهده کنید. ویژگی که از عرضه اولین اپل واچ در سال 2015 مورد درخواست کاربران بود.

اپل می گوید اپل واچ جدید هنوز 18 ساعت عمر باتری می دهد؛ اگرچه به ویژگی نمایشگر همواره روشن مجهز شده است. این عمر باتری به لطف استفاده از دمای پایین پلی سیلیکون و نمایشگر اکسید به همراه مصرف پایین انرژی درایور جدید نمایشگر به دست آمده است.

اپل در بخش باتری، تمامی واچ فیس ها، رابط کاربری و نرم افزارهای watchOS و درایور صفحه نمایش تغییراتی ایجاد نموده است تا تعامل بهتری با نمایشگر رتینای اپل واچ سری 5 داشته باشند و بتوان بدون تکان دادن دست یا تغییر حالت مچ، بعضی اعلان ها و ساعت را همواره مشاهده کرد. لازم به ذکر است این اطلاعات به صورت کم نور نمایش داده می شوند تا کاربر مچ دست خود را تکان داده و پر نور شوند.

روی این ساعت یک نرم افزار رصدکننده فعالیت های بدنی کاربر نصب شده است تا اطلاعات و بعضی اعلان های ورزشی نیز به صورت آنی روی صفحه نمایش نشان داده شوند. یک فناوری اختصاصی به نام LTPO نیز در نمایشگر اپل واچ سری 5 استفاده شده تا نرخ رفرش تصویر از 1 تا 60 هرتز متغیر گردد.

رصدکننده فعالیت های بدنی، قطب نمای داخلی و مرکز اورژانس بین المللی

از جمله به روزرسانی های اجرا شده در ساعت جدید اپل، به روزرسانی قطب نمای داخلی و اپلیکیشن مسیریابی است تا کاربر اطلاعات بیشتری درباره موقعیت مکانی و مسیرها داشته باشد. قطب نمای داخلی اپل واچ 5 اکنون عرض و طول جغرافیایی، ارتفاع و شیب را نیز اندازه گیری و نمایش می دهد. واچ فیس ها نیز از نظر ظاهری تغییراتی داشتند تا اطلاعات جدید دریافت شده از قطب نما را روی نمایشگر نشان دهند.

برای اولین بار، اپل واچ با بدنه تیتانیومی نیز ساخته می گردد. اپل واچ تیتانیومی با دو رنگ کرم و خاکستری فضایی روانه بازار خواهد شد. تیتانیوم وزن کمتری نسبت به فلز دارد ولی استحکام بیشتری به اپل واچ می دهد. اگر اپل واچ تیتانیومی را نخواهید؛ می توانید مدل های ساخته شده از جنس بدنه آلمینیومی، فلز ضدزنگ و سرامیکی را خریداری کنید.

آخرین ویژگی که باید در اپل واچ سری 5 اشاره نمود؛ تماس با مرکز اورژانس در بیش از 150 کشور بدون احتیاج به گوشی آیفون است. دیگری احتیاجی نیست برای تماس با مرکز اورژانس حتما در نقطه های معین شده اپل باشید؛ بلکه اکنون تقریبا هر در نقطه ای از جهان که باشید؛ اپل واچ جدید می تواند راهی برای تماس با مرکز اورژانس آن شهر یا کشور یافته و مستقیما تماس بگیرد.

اپل واچ سری 5 مدل دارای جی پی اس و قطب نمای داخلی قیمت 399 دلار و مدل شبکه های موبایل قیمت 499 دلار خورده است. هر دوی این ساعت ها از همین امروز پیش فروش می شوند و به طور رسمی از 20 سپتامبر وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

اپل به طور همزمان، قیمت اپل واچ سری 3 را به 199 دلار کاهش داد تا به این ترتیب، ارزان ترین اپل واچ در بازار باشد. اپل واچ سری 4 نیز از فهرست فروش خارج می گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 390

به "اپل واچ سری 5 با ویژگی مهم صفحه نمایش همواره روشن معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ سری 5 با ویژگی مهم صفحه نمایش همواره روشن معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید