آیا طراحی داخلی حرفه مناسبی برای شماست؟

به گزارش ورزش من و تو، آیا تا به امروز به دلیل ذوق و استعداد خود در طراحی داخلی مورد تمجید و ستایش قرار گرفته اید؟ آیا علاقمند به طراحی دکوراسیون داخلی منزل و چیدمان مبلمان و وسایل هستید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است می توان گفت طراحی داخلی مناسب ترین حرفه برای شما می باشد. قبل از اینکه این حرفه را برای خود انتخاب کنید باید از همه چیز دنیای طراحی مطلع باشید. طراحان داخلی هر روز با چالش های زیادی مواجهه می شوند، بعضی از این چالش ها ممکن است برای شما جالب نباشند اما بعضی دیگر ممکن است شما را خوشحال سازند و درهای جدیدی رو به سوی آنچه که تصور می کردید غیر ممکن است باز کند. قبل از آنکه یک طراح شوید باید به نکاتی که در این نوشته از ما عنوان می شوند توجه کنید. با ما همراه باشید.

آیا طراحی داخلی حرفه مناسبی برای شماست؟

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ آنلاین کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بین دکوراتور و طراح تفاوت وجود دارد

تفاوت بین دکوراتورهای داخلی و طراحان داخلی در چیست؟ پاسخ این سوال در یک کلمه خلاصه می شود و آن تحصیلات است. در واقع هر کسی می تواند به یک دکوراتور داخلی تبدیل شود. کسی که به بازی با رنگ ها، بافت ها و پارچه ها علاقمند است به راحتی می تواند با چاپ کارت و ثابت کردن خود به مشتریان کسب و کار خود را رونق دهد. هر چند این کار خوبی است اما زمینه تحصیلی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

از طرف دیگر، یک طراح داخلی باید تحصیلات معتبر داشته باشد. برای کار کردن در رشته طراحی داخلی داشتن درجه لیسانس یا فوق لیسانس امری ضروری است. آیا می خواهید تحصیلات را دنبال کنید یا فوراً در جهانی دکوراسیون داخلی غوطه ور شوید؟ این مقاله از ما را دنبال کنید تا مطمئن شوید طراحی داخلی برای شما مناسب است یا خیر.

شما باید استعداد طراحی داشته باشید

ممکن است خیلی واضح باشد اما برای اینکه یک طراح داخلی شوید شما باید ذوق و قریحه ای ذاتی برای ترکیب رنگ ها، چیدمان فضایی، معماری و استفاده از بافت ها داشته باشید. آیا از طراحی دکوراسیون خانه خود لذت می برید و به خاطر آن همیشه مورد تمجید و ستایش قرار می گیرید؟ این به تنهایی برای طراح داخلی شدن کافی نیست اما نشانه ای خوب محسوب می شود. اولین گام برای داشتن یک حرفه پیروز دنبال نمودن علایق و استعدادهاست. علاوه بر آن انجام دادن کاری که به آن علاقمند هستید به این معنی نیست که آن کار می تواند برای شما تبدیل به یک شغل دائمی شود. آیا شغلی مانند طراحی داخلی ممکن است شغل آینده شما باشد؟

طراحی داخلی تنها پارچه ها و چیزهای لذت بخش را در نمی گیرد

هر چند انتخاب پارچه ها، چیدمان مبلمان و ترکیب رنگ ها نقشی بسیار مهم در طراحی داخلی ایفا می نمایند اما یکسری وظایف وجود دارند که برای طراحان داخلی ضروری می باشند. این کارها و وظایف ممکن است بیشتر نیازمند کوشش باشند تا اینکه تفریح و لذت به همراه داشته باشند. طراحان داخلی باید در خصوص تاریخچه طراحی، انسجام ساختاری بناها، کدهای ساختمانی، مفاهیم فضایی، اصول اخلاقی، روانشناسی، طراحی با نرم افزار و … مطالعه نموده باشند. به نظر می رسد طراحان داخلی باید تقریباً به تمام علوم واقف باشند، اینطور نیست؟ این مهارت های گسترده ضروری هستند زیرا طراحان نه تنها با صاحب خانه ها کار می نمایند بلکه با سازندگان، معماران، آژانس های دولتی و صاحبین مشاغل مختلف نیز در ارتباط می باشند. برای اینکه یک طراح داخلی پیروز شوید باید آموزش ببینید و بر علوم مختلف واقف شوید.

شما باید محبوب مردم باشید

از طراحان داخلی در خصوص تجربیات آن ها سوال بپرسید، مسلماً آن ها تجربیات کاری خود با مشتریان مختلف را در اختیار شما قرار خواهند داد. هر چند بعضی از مشتریان اهداف و ایده های مشخصی در ذهن دارند اما بعضی دیگر ممکن است به دلیل پیچیدگی های ذهنی خود در نهایت از کار شما ناراضی باشند زیرا نمود عینی ایده های آن ها با آنچه که در ذهن تصور می کردند بسیار فاصله دارد.

یک طراح داخلی پیروز باید محبوب مردم باشد و بتواند ایده های ذهنی آن ها را بخواند، کسی که بتواند مشتریان را به سمت نتیجه مطلوب راهنمایی کند در حالی که باعث می شود آن ها احساس نمایند که کنترل کامل گزینه های طراحی را در دست دارند. طراحان داخلی به طور مداوم بین تصمیمات خود و خواسته های مشتریان تعادل برقرار می نمایند.

شما باید یک پورتفولیو تهیه کنید

یک تصویر گویای هزاران کلمه است و این دقیقاً چیزی است که در پورتفولیوی یک طراح داخلی دیده می شود. تمام روز می توانید در خصوص رنگ ها و بافت ها صحبت کنید اما بدون داشتن یک پورتفولیوی برجسته که طرح ها و پروژه های شما را نشان دهد نمی توان پیروز شد. اگر تازه فارغ التحصیل شده اید و در بازار کار یک تازه وارد به حساب می آیید ، ضروری است خدمات خود را به صورت رایگان و یا با هزینه ای مناسب ارائه دهید. این بهترین راه برای آغاز استفاده از یک پورتفولیو است، علاوه بر آن این روش به آشنایی با تامین نمایندگان و ایجاد یک توافق نامه برای پروژه های بعدی یاری می نماید. تمام افراد از صفر آغاز می نمایند. با کمی کوشش، تجربه و بازاریابی مناسب شما می توانید به یک فرد موثر در رشته طراحی داخلی تبدیل شوید.

رقابت در طراحی داخلی حرف اول را می زند

طراحی داخلی یک شغل پر رقابت می باشد و کلید پیروزیت مورد توجه قرار دریافت است. همانطور که در بالا بدان اشاره شد، یک پورتفولیوی بی نظیر می تواند به پیشرفت شما یاری کند. فاکتور مهم دیگر دستیابی به دانش و تحصیلات گسترده است. هر چه بیشتر بدانید، بهتر خواهید بود. به مسائلی که در آینده ای نه چندان دور مهم خواهند بود توجه کنید نظیر رشد جمعیت، معماری مدرن، معماری سبز، طراحی برای افراد سالخورده و … . کسب دانش و آگاهی در خصوص این رشته های خاص باعث می شوند شما در حرفه خود مطرح شده و همیشه به روز باشید.

طراحان مجازی نیز از فرصت های خوبی برخوردار خواهند بود

هنگامی که یک طراح داخلی برای پروژه خود استخدام می کنید ممکن است ندانید که یک طراح می تواند در هر گوشه از جهان باشد. طراحان می توانند به وسیله جهانی مجازی پروژه های خود را پیش ببرند. با استفاده از تکنولوژی های ارتباطی نظیر Skype و نرم افزارهای طراحی به راحتی می توان به یک طراح مجازی تبدیل شد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 668

به "آیا طراحی داخلی حرفه مناسبی برای شماست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا طراحی داخلی حرفه مناسبی برای شماست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید