آشنایی با وظایف و مسئولیت های دربان هتل

به گزارش ورزش من و تو، وقتی به هتل می رسید، شاید اولین کسی که با گشاده رویی از شما استقبال می نماید دربان هتل باشد. آیا با وظایف یک دربان آشنایی دارید؟ آیا می دانید انعام دادن چه آداب و اصولی دارد؟

آشنایی با وظایف و مسئولیت های دربان هتل

وظایف و مسئولیت های دربان

دربان که به آن بلمن یا نگهبان نیز می گویند، یکی از کارکنان هتل است که مسئولیت جابه جایی وسایل از داخل ماشین به اتاق و بالعکس را به عهده دارد. دربان بعلاوه ممکن است مسئولیت جابه جایی وسایل و چیدمان آن در داخل اتاق را نیز بر عهده داشته باشد و بعلاوه به مهمانان در پیدا کردن بار و بنه گمشده شان یاری کند . دربان مهمانان را پس از پذیرش و چک کردن مدارک و تحویل کلید، از میز پذیرش تا اتاق مربوطه همراهی می نماید و به مهمانان درباره امکانات اتاق ها و بعلاوه خدمات قابل ارائه در هتل توضیحاتی می دهد.

دربان وظایف دیگری همانند باز کردن و بستن چمدان ها، حمل آن ها به داخل ماشین یا تاکسی، و بعلاوه تدارک تاکسی و باز کردن در آن برای مهمان ها را نیز به عهده دارد . دربان هتل وظیفه دریافت و تحویل مدارک و بسته های مختلف به اتاق های هتل را نیز بر عهده دارد. در بسیاری از هتل های لوکس، دربان تمامی مهمان ها را با نام خطاب می نماید. گاهی اوقات دربان در دیگر قسمت های هتل نیز همکاری می نماید، مثل بخش نگهداری، پذیرش یا خانه داری.

بسته به شرایط آب و هوایی یا قوانین هتل ها دربان ممکن است لباس رسمی مثل کت و شلوار، یا لباس غیر رسمی مثل پیراهن آستین کوتاه و ... بپوشد. معمولا دربان هتل به صورت ساعتی حقوق می گیرد، ولی بعضی هتل ها علاوه بر دستمزد ساعتی پاداش هایی نیز برای دربان های خود در نظر می گیرند.

تغییراتی در وظایف یک دربان

وقتی هتل، یک دربان را استخدام می نماید، بدین معنا است که می خواهد مهمانانش از سطح بالاتری از خدمات بهره مند شوند. با این حال نقش یک دربان هتل طی سال های اخیر تغییراتی نموده است. با رواج یافتن چمدان های چرخ دار بسیاری از مهمانان نیازی نمی بینند که از دربان یاری بخواهند. در بسیاری از هتل های لوکس نقش و وظایف دربان فرق دارد. بعضی از هتل ها برنامه های آموزشی بسیار تخصصی برای کارمندان خود مثلا در خصوص فهم زبان بدن و حالات چهره مهمان ها هنگامی که به آن ها پیشنهاد خدمات اضافه می گردد، پیاده می نمایند. امروزه نسل نو و مهمانان جوان تر ترجیح می دهند به جای اینکه یک دربان لوازم آن ها را به اتاق حمل کند، از امکاناتی مانند اینترنت پر سرعت وایرلس و نظیر آن بهره مند شوند.

تعامل میان مهمانان و دربان نیز تغییراتی نموده است. قسمت عمده این تغییرات شاید تغییر رفتار از حالت رسمی و خشک به رفتاری غیر رسمی تر و محبت آمیز تر باشد. یک هتل از دربان انتظار دارد تا تعامل محبت آمیز و موثری با مهمانان داشته باشد و برترین نماینده برای برند هتل باشد.

آداب و اصول انعام دادن

بیشتر کارکنان هتل به صورت ساعتی دستمزد می گیرند، ولی همواره انعامی که در قبال خدمات خوبشان دریافت می نمایند را با گشاده رویی می پذیرند. در ایالات متحده مردم معمولا در قبال هر چمدان 1 تا 5 دلار به دربان انعام می دهند، گرچه بعضی مسافران در قبال خدمات ویژه ای که دریافت می نمایند، انعام بیشتری می پردازند. اگر یک دلاری یا اسکناس خُرد ندارید می توانید از پذیرش بخواهید که اسکناس را برای شما خُرد کند.

منبع: کجارو / enlightenme.com
انتشار: 9 آبان 1403 بروزرسانی: 9 آبان 1403 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2297

به "آشنایی با وظایف و مسئولیت های دربان هتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با وظایف و مسئولیت های دربان هتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید