آخرین خبرها از کارخانه هایارج،آزمایش و پارس الکتریک

به گزارش ورزش من و تو، رئیس اتحادیه لوازم خانگی آخرین شرایط کارخانه های ارج، آزمایش و پارس الکتریک را تشریح کرد.

آخرین خبرها از کارخانه هایارج،آزمایش و پارس الکتریک

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران، محمد طحان پور امروز - دوشنبه - در نشستی خبری به آخرین شرایط این سه کارخانه اظهار کرد: بعضی افراد در بخش خصوص گام هایی را به منظور خرید کارخانه های ارج و آزمایش برداشته اند تا بتوان مجددا چرخه فراوری آن ها را فعال کرد اما در خصوص پارس الکتریک مسائل بیش از این هاست چراکه دانش فراوری و تکنولوژی محصولات آن فرق می نماید و نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است.

وی ادامه داد: این کارخانه جات باید ماشین آلات جدیدی را اضافه نمایند چرا که با فراوریات قبلی، امکان رقابت وجود ندارد. در مجموع شرایط فعلی این کارخانه ها همانند سایر کارخانه ها نیست وباید به مرور زمان مسائل آن ها حل گردد تا مجددا به چرخه فراوری برسند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی رایزنی هایی با یک شرکت ایتالیایی در زمینه ماشین الات فراوری لوازم خانگی صورت گرفته و این شرکت اعلام نموده که علاوه بر همکاری های مختلف تسهیلات ویژه ای را ارائه می نماید. بنابراین می توانیم به منظور فعالسازی مجدد کارخانه های ارج و آزمایش به صورت اعتباری از تسهیلات ارائه شده بهره ببریم.

طحان پور در ادامه صحبت هایش به طرح جمع آوری کالاهای قاچاق در سطح شهر اشاره نمود و گفت: ابتدا مدتی به فروشندگان زمان داده شد تا نسبت به جمع آوری این کالاها یا تهیه فاکتور اقدام نمایند اما از نیمه دوم مهرماه امسال به صورت جدی این طرح کلید خورد اما در زمینه ارائه فاکتور به فروشندگان با مقاومت شرکت هایی همراه بودیم که فرار مالیاتی داشتند. ما در این طرح از خدمات پس از فروش و کارت های گارانتی تاکید داریم و امیدواریم اجرای این طرح در ادامه به شرایط فراوری یاری کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر معضل کالاهای قاچاق و به ویژه لوازم خانگی قاچاق دپو شده اعلام کرد: در مجموع این طرح قدمی رو به جلو است اما اینکه کالاهای قاچاق در کجا مخفی و پس از آن به چه قیمتی به فروش می رسند مسئله دیگری است که باید برای حل آن اقدام کرد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: باید بدانیم که سیستم اجرایی فعلی درست و نیست بعضی تصمیم گیرندگان بدون مشورت یا برگزاری جلسه در ارتباط با مسائل مختلف رای صادر می نمایند. ما در همین رابطه پیش بینی می کردیم که طرح شبنم پیروز نباشد و در عمل نیز همین اتفاق رخ داد. باید در زمان تصمیم گیری جوانب مختلف کار آنالیز گردد تا تصمیمی مطلوب و درست بگیریم.

وی همچنین در خصوص طرح کد شناسه برای لوازم خانگی و سایر کالا اعلام کرد: ما به پلیس بازی تمایلی نداریم و از کد شناسه استقبال می کنیم اما باید این طرح در عمل به درستی انجام گردد تا مسائلی که برای طرح شبنم با آن روبه رو شدیم دوباره فرایند کار را با ایراد روبه رو نکند.

طحان پور همچنین از برگزاری پنجمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی اطلاع داد و گفت: این نمایشگاه نیز با موضوع کالاهای ایرانی و نیز در جهت مقابله با پدیده قاچاق برگزار می گردد. در بحث مبارزه با قاچاق کالا اولویت با صنف لوازم خانگی بود و امیدواریم با جلوگیری از واردات و فروش کالاهای قاچاق چرخه فراوری به نحو مطلوبی بچرخد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه سه تا هفت درصد تخفیف لحاظ خواهد شد وبیشترین میزان سود در آن 10 درصد است که هفت درصد آن مربوط به سود خرده فروشی و سه درصد به بنحکداری اختصاص می یابد. 32 برند در این نمایشگاه شرکت کردند و در مجموع 60 درصد فراوری داخل و 40 درصد کالاها وارداتی و دارای شناسنامه اند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است، توضیح داد: اگر خریداری نسبت به تضییع حق و حقوق خود و یا اعمال گران فروشی اعتراضی دارد می تواند شکایت خود را از واحدهای صنفی به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ارائه کند.

وی ادامه داد: تا پیش از این متخلفان و گران فروشان در حوزه لوازم خانگی به تعزیرات معرفی نمی شدند اما تصمیم گرفتیم از این پس مسئله مورد نظر در دستور کار قرار گیرد و متخلفان و گران فروشان در بحث لوازم خانگی به تعزیرات معرفی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 646

به "آخرین خبرها از کارخانه هایارج،آزمایش و پارس الکتریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از کارخانه هایارج،آزمایش و پارس الکتریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید