گیاهان دیواری، گیاهان سقفی!

به گزارش ورزش من و تو، تصور کنید دیوارها و سقف خانه تان با گیاهان زنده تزئین شده باشد؛ چه دکور هیجان انگیزی!

گیاهان دیواری، گیاهان سقفی!

برترین و سریعترین درمان برای آپارتمان های خسته کننده مان گذاشتن چند گلدان گیاه طبیعی در گوشه و کنار آن است.

نگهداری گیاهان علاوه بر تلطیف فضای خانه باعث افزایش اکسیژن نیز می گردد.

اگر آپارتمان کوچکی دارید و فضای کافی برای گذاشتن گلدان های غول پیکر ندارید می توانید از روش ها و دیزاین های مدرن بهره ببرید تا هم مشکل فضای کم حل گردد و هم ظاهری خارق العاده به خانه تان بدهید!

1- گیاهان دیوار آویز

در آپارتمان های کوچک باید روی هر فضایی حساب کنید. آویزان کردن یا نصب گلدان روی دیوار علاوه بر اینکه کمبود جا را جبران می نماید سبکی خاص هم به خانه مان می بخشد. این روش حتی برای گیاهانی که احتیاج به شرایط خاص محیطی دارند نیز قابل اجرا است.

هر گیاهی که دوست دارید تهیه کنید و داخل گلدان های مخصوصی که به دیوار متصل می شوند بکارید، حالا بزرگ شدن گیاهتان را دیدن کنید!

یکی از گزینه های خوب برای این سبک، استفاده از گیاهان آویز است.

2- پیچک ها

کافی است نگاهی به ساختمان های متروکه بیندازید تا انواع مختلفی از این گیاهان چسبنده را ببینید از کل پیکر ساختمان بالا رفته اند.

استفاده از پیچک ها ایده بی نظیری برای آپارتمان های کوچک است چرا که بدون اشغال فضای اضافی از هر سطحی بالا می فرایند و به هر چیزی می پیچند. با استفاده از این ویژگی پیچک ها می توانید از فضای عمودی خانه نیز برترین استفاده را بکنید.

با این سبک گوشه های دیوار، پایه های جایگاه میز آباژور، ستون های خانه و هر فضای خالی و عمودی دیگری که فکرش را بکنید قابل استفاده اند.

گیاهانی مثل پتوس و برگ نعنایی که می توانند بر هر سطحی بپیچند و بخزند و در مدت کوتاهی رشد زیادی داشته باشند، انتخاب های خوبی برای این سبک هستند. گیاه فیلودندرون نیز با ریشه های هوایی که فراوری می نماید، می تواند به سطوح مختلف بچسبد و چشم اندازی دل انگیز به فضا بدهد.

به یاری این گیاهان می توانید فضای خانه را تا حد ممکن سبز و زنده نگه دارید بدون اینکه مجبور باشید مزاحمت گلدان های غول پیکر را تحمل کنید.

3- گلدان های سقف آویز

اگر در آپارتمانتان حتی فضایی برای پیچک های فراینده ندارید، این دیزاین زیبا مشکل شما را حل می نماید! تنها چیزی که برای داشتن گیاهان سقف آویز احتیاج دارید، داشتن سقف است!

برای آویختن گیاهان از سقف گلدان های خاصی طراحی شده است که می توانید از فروشگاه های باغبانی تهیه کنید. انواع وارونه این گلدان ها طراحی بسیار خلاقانه ای دارند و مانع از ریختن خاک یا آب از داخل گلدان می شوند و آب داده شده به گیاه را نیز آرام آرام به خاک می دهند.

خودتان هم می توانید از گلدان های معمولی که دارید با کمی خلاقیت گلدان معلق بسازید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2066

به "گیاهان دیواری، گیاهان سقفی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان دیواری، گیاهان سقفی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید