گردآوری 32 قرائت تحلیلی از شعر معاصر در یک کتاب

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران ، انتشارات سیب سرخ کتاب کلمات به قرائت جهان می اندیشند با موضوع قرائت تحلیلی شعر معاصر را به قلم یدالله شهرجو روانه بازار کتاب کرد.

گردآوری 32 قرائت تحلیلی از شعر معاصر در یک کتاب

این نویسنده درباره این اثر اعلام کرد: : کلمات به قرائت جهان می اندیشند مجموعه ای از سی و دو خوانش تحلیلی است که من در طول سه سال اخیر به روی شعرهای شاعرن معاصر و بر روی مجموعه شعرهای منتشر شده آنها در ایام انجام داده ام که غالب این نوشته ها نیز پیش از این در نشریات ادبی منتشر شده است.

وی ادامه داد: تاکید من برای استفاده از کلمه و خوانش در این مجموعه از این منظر است که در نقد ادبی خوانش بر جنبه تحلیلی آثار ادبی تاکید بیشتری دارد و من نیز در نوشته های این مجموعه سعی کرده ام جنبه تحلیل، بررسی و واگشایی را برجسته تر نشان دهم و اینکه تا چه اندازه در این مهم پیروز شده ام به مخاطب بر می گردد.

شهرجو در ادامه افزود: در فضای ادبی امروز برای بازتعریف و شناخت برخی از ویژگی های ناب شعر فارسی که متاسفانه در پی افراط و تفریط ها گرد بی توجهی بر آنها نشسته است، بیش از هر گزینه ای، تحلیل و واگشایی ادبی مورد نیاز جدی ماست. مخاطب امروز شعر فارسی به شناختی روشن مبتنی بر شیوه های دقیق و مستدل علمی درباره شعر نیاز دارد و خوانش تحلیلی شعر امروز اگر چنین ویژگی را داشته باشد می تواند در کنار فراهم آوردن بستری برای رشد و تعالی شعر امروز، زمینه شناخت هر چه بیشتر مخاطبان و دوستداران ادبیات از شعر واقعی و پیشرو را فراهم آورد.

یداله شهرجو، متولد سال 1350در شهر میناب از استان هرمزگان و دانش آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی است. وی در سال 1385 اولین مجموعه شعرش را با عنوان یک صندلی مقابل دریا توسط انتشارات مهرآوش چاپ و منتشر کرد و پس از آن نیز تا امروز شش مجموعه دیگر از شعرهایش را با عناوین: جزیره در حاشیه متن (انتشارات داستان سرا) ، شکل وارونه دریا در چشم (انتشارات بوتیمار)، چشمانت لابلای سطرهاست (انتشارات بوتیمار)، قاصدک نام کوچک باد است (انتشارات اقلیما)، روایت پنهان در نخاع (انتشارات هشت)، زیرنویس (انتشارات سمت روشن کلمه) منتشر شده است.

انتشارات سیب سرخ تازه ترین اثر وی را در 187صفحه با قیمت 34 هزار تومان منتشر کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1191

به "گردآوری 32 قرائت تحلیلی از شعر معاصر در یک کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردآوری 32 قرائت تحلیلی از شعر معاصر در یک کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید