کاهش 11 درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن در آذربایجان غربی

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 3نفر در استان براثر مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن فوت کردند.

کاهش 11 درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن در آذربایجان غربی

باقر بهرامی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: در سال جاری 3نفر در استان براثر مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن فوت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود 57 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه از شروع سال جاری تا به امروز 36ماموریت درخصوص مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن از طریق نیروهای اورژانس استان اجرا شده، شرح داد: تعداد کل مسمومین ناشی از گاز مونوکسید کربن در این مدت 63نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود که 71 نفر بوده 11 درصد کاهش را نشان می دهد.

بهرامی اظهار کرد: از بین مسمومین نیز در این زمانی 6نفر در محل درمان و 54 نفر نیز به بیمارستان جهت درمان اعزام شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در پاییز سال جاری و شروع فصل سرما تعداد 19مورد ماموریت از طریق نیروهای اورژانس در خصوص گاز گرفتگی اجرا شده که 72درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود نشان می دهد که دراین ماموریت ها 36 مورد مسمومیت ثبت شده که 38درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود نشان می دهد.

وی یاد آور شد: در پاییز سال جاری 2نفر فوتی نیز به دلیل مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن ثبت شد.

بهرامی ادامه داد: با توجه به شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی هم استانی ها حتما در نصب سیستم گرمایشی و دودکش ها دقت لازم را داشته و محلی برای تهویه هوا در محل زندگی خود تعبیه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1842

به "کاهش 11 درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 11 درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید