پوشش بیمه ای برای 4 هزار و 500 بیمار خاص در استان

به گزارش ورزش من و تو، مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران از تحت پوشش قرار دادن چهار هزار و 500 بیمار خاص در استان توسط بیمه سلامت خبر داد.

پوشش بیمه ای برای 4 هزار و 500 بیمار خاص در استان

به گزارش خبرنگاران مازندران رسول ظفرمند صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه چهار هزار و 500 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: سال قبل 557 میلیارد ریال بابت هزینه درمان بیماران خاص استان پرداخت شد.

وی افزود: بیش از چهار هزار و 500 نفر از بیماران خاص استان شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که بیش از 127 هزار بار مراجعه به مؤسسات درمانی در سال 99 داشتند و ماهانه بیش از 46 میلیارد ریال بابت هزینه درمان این عزیزان به مؤسسات درمانی پرداخت کرده است.

ظفرمند با اشاره به اینکه موضوع بیماران صعب العلاج در دنیا به عنوان یک اولویت مهم با هزینه های بسیار سنگین برای فرد بیمار و دولت، بیان داشت: فرهنگ سازی و توانمندسازی افراد در زمینه حفظ سلامت به خصوص آشنایی با روش های پیشگیری از این بیماری ها توسط مسئولین و متولیان سلامت جامعه نقش بسیار مؤثری در مدیریت بیماری های خاص ایفا می کند. هرچند مسئولین کشور در زمینه پوشش درمان بیماران خاص از هیچ تلاش و تلاشی فروگذار نکردند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در خاتمه گفت: با توجه به اجرای پروژه های الکترونیک ارائه خدمات توسط سازمان بیمه سلامت و دقت در ثبت نیازمندی های دارویی و درمانی بیماران خاص، امیدواریم از برخی اشکالات و نقص های گذشته پیشگیری شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1611

به "پوشش بیمه ای برای 4 هزار و 500 بیمار خاص در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش بیمه ای برای 4 هزار و 500 بیمار خاص در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید