ضرورت استفاده از لباسکار

به گزارش ورزش من و تو، خبرگزاری خبرنگاران- اگر بخواهیم شماغل را بر اساس حساسیت محیط و شرایط کار تقسیم بندی کنیم باید بگوییم که دسته اول کار هایی هستند که در محیط های کارگاهی و یا محیط های ایزوله انجام می شوند و ضروری است افراد قبل از ورود خود را به لباس های کار مناسب با شرایط تجهیز کند تا بتواند از جان خود در برابر خطرات احتمالی که ممکن است سلامت او را به خطر بیاندازد، محافظت نمایند. در مقابل دسته دوم کار هایی هستند که حساسیت بالاییبرخوردار نیستند و لزومی به استفاده از لباس کار مخصوص وجود ندارد.

ضرورت استفاده از لباسکار

به طور کلی کار هایی که در محیط های حساس و یا آلود انجام می شوند دارای اصول و قواعد خاصی هستند که فرد باید برای که بتواند در این محیط کار کند با این اصول آشنا باشد و نکات ایمنی لازم را رعایت کند تا بتواند برای مدت طولانی بدون آن که آسیبی به بدنش وارد گردد مشغول به فعالیت گردد. ما در این مقاله سعی داریم شما را با 2 تا از لباس های کار که امروزه کاربرد فراوانی دارند یعنی لباس ضد برق و لباس سرد خانه آشنا کنیم.

چرا باید از لباس سردخانه استفاده کنیم؟

محیط سردخانه یکی از محیط هایی است که کارکنان آن باید قبل از ورود لباس مخصوص خود را بپوشند و بعد از آن مشغول به کار شوند. لباس سرد خانه مانند سایر لباس های محافظتی از انتقال آلودگی از محیط به بدن فرد جلوگیری می نماید به همین دلیل سایز آن باید کاملا با متناسب با اندام فردی که قرار است از آن استفاده کند باشد.محیط سردخانه ها به خاطر شرایط خاصی که دارند ممکن است در طولانی مدت فرد را دچار آسیب های جدی بکند به همین دلیل بهتر است قبل از ورود به این کار با مسائل آن آشنا شوید تا بتوانید با کنترل شرایط و تغییر آن ها مدت بیشتری در این حوزه فعالیت کنید.

دمای محیط سردخانه ها همان طور که از نامشان پیدا است عموما پایین تر از دمای محیط است لذا فرد عامل باید علاوه بر لباس گرم به دستکش و کلاه پشمی مجهز باشد تا بتواند بدن خود را گرم نگه دارد. جالب است بدانید که کارمندان باید علاوه بر لباس های محافظتی به عینک و گوشی های ایمنی مجهز باشند تا بتوانند از خود در برابر آسیب های احتمالی محافظت نمایند.

لباسکار ایمنی برق در چه محیط هایی استفاده می گردد؟

همان طور که می دانید برقکاری یکی از شغل های حساس در جهان محسوب می گردد که علت اصلی آن قدرت بسیار زیاد این انرژی است در نتیجه اگر فرد نکات ایمنی لازم را رعایت نکند ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی اش وارد گردد داشتن لباس ضد برق از اساسی ترین تجهیزاتی است که هر برقکاری باید قبل از آغاز کار به آن مجهز باشد. این لباس ها دارای جنس ها و سایز بندی های مختلفی هستند لذا شما باید در حین خرید به تمامی این نکات توجه نمایید تا انتخاب درستی با توجه به شرایط محیطی که در آن کار می کنید داشته باشید. لباسکار ایمنی برق یکی از اصلی ترین تجهیزاتی است که باید افراد قبل از آغاز کار به آن مجهز باشند.

برای درک بهتر این موضوع مثال سادی ای خدمتتان عرض می کنیم تا متوجه تاثیر محیط کار در یک پروژه شوید. کسانی که با تیرهای با تیر های فلزی مثل فولاد کار می نمایند باید تجهیزاتی استفاده می نمایند از ایمنی بیشتری برخوردار باشد در مقابل کسانی که بر روی تیر های چوبی کار می نمایند می توانند از دستکش های چرمی استفاده نمایند و نگران انتقال انرژی از دکل به بدنشان نباشند.

لباس ضد آرک یا ضد جرقه به لباسی گفته می گردد که به واسطه الیافی تشکیل دهنده اش از انتقال انرژی جرقه به بدن فرد عامل در حین کار جلوگیری می نماید. برای دوخت لباس های ضد آرک عموما از الیاف طبیعی پنبه مقاوم حرارتی و الیاف پلی آمید استفاده می گردد که این الیاف دارای بیشترین حد مقاومت در بین سایر متریال های موجود در بازار دارند.

از کجا لباس کار ایمنی بخریم؟

تهیه لباس کار با کیفیت که تمامی استاندار های جهانی در هنگام ساخت آن ها رعایت شده باشد یکی از اصلی ترین دغدغه های بسیاری از کارفرمایان است. تجهیزات ایمنی ایران یکی از شناخته شده ترین مجموعه های فعال در حوزه فراوری انواع لباس کار است که به شما مشتریان عزیز تضمین قیمت و کیفیت را می دهد. این مجموعه به دلیل کیفیت بالایی که ارائه می دهد توانسته رضایت درصد زیادی از مشتریان خود را جلب کند به طوری که بسیاری از آن ها پس از ثبت اولین خرید برای بار دوم و سوم خرید از این مجموعه را تجربه کردند. اگر شما هم به دنبال یک شرکت معتبر برای تامین تجهیزات ایمنی خود هستیدتوصیه می گردد که سایت این مجموعه هم سر بزنید و تنوع بالای محصولات آن ها را ببینید. برای استعلام قیمت و موجودی نیز می توانید با کارشناسان آن ها در ارتباط باشید و قیمت بگیرید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1589

به "ضرورت استفاده از لباسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از لباسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید