شایع ترین عارضه کووید در همه گیری اومیکرون

به گزارش ورزش من و تو، به گفته یک متخصص آسیایی، این روز ها و همزمان با موج همه گیری سویه اومیکروندر بسیاری از کشورها، درد عضلانی به عنوان یکی از شایع ترین علائم بیماری کووید 19 ظاهر شده است.

شایع ترین عارضه کووید در همه گیری اومیکرون

به گزارش ایسنا، روزنامه ایندین اکسپرس در مطلبی در این باره آورده است: دکتر شارو دات آرورا، متخصص کووید-19 که با مرکز خدمات پزشکی در موسسه علوم پزشکی آسیایی همکاری می نماید، گفته است که متوجه شیوع درد عضلانی به عنوان یکی از بزرگترین علائم این بیماری در موج های اخیر پاندمی شده است.

وی می گوید: هرچند ویروس کرونای تازه که به ابتلای انسان به کووید-19 منجر می گردد، سیستم تنفسی و ریه ها را درگیر می نماید با این حال، اثرات ابتلا به این ویروس به همین جا ختم نمی گردد و نتایج چند مطالعه نشان می دهد که درد های عضلانی نیز یکی از عوارض شایع این بیماری به ویژه در خصوص سویه اومیکرون هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیزِرت نیوز، مطالعات نیز نشان داده اند که 63 درصد بیمارانی که به سویه دلتا مبتلا شده اند و 42 درصد بیمارانی که اومیکرون گرفته اند از کمردرد به عنوان عارضه اصلی نام برده اند.

بنابر جزئیات این مطالعه، پس از ابتلا به عفونت ناشی از سویه امیکرون، بیمار در سه ناحیه مختلف از بدن احساس درد بیشتری دارد که شامل سردرد، کمردرد و درد های عضلانی می گردد و مردم این روز ها بیشتر از بروز این درد ها شکایت دارند.

به گفته متخصصان، هرچند کمردرد و درد های عضلانی برای کووید-19 عوارضی تازه محسوب نمی شوند، اما مبتلایان به اومیکرون بیشتر با کمردرد درگیر هستند و کمتر حس بویایی و چشایی خود را از دست داده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2008

به "شایع ترین عارضه کووید در همه گیری اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایع ترین عارضه کووید در همه گیری اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید