خبرنگاران پلیس راه: لغزندگی موجب 60 سانحه جاده ای در همدان شد

به گزارش ورزش من و تو، همدان- خبرنگاران- رییس پلیس راه استان همدان گفت: یخ زدن سطح آسفالت و لغزندگی جاده موجب 60 سانحه جاده ای در کمتر از سه ساعت در جاده های برون شهری این استان شد.

خبرنگاران پلیس راه: لغزندگی موجب 60 سانحه جاده ای در همدان شد

سرهنگ رضا عزیزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران بیان نمود: ریزش برف از بامداد روز گذشته در بیشتر نقاط استان آغاز شد و تا پاسی از روز ادامه داشت و با ورود به ساعت پایانی پنج شنبه گذشته شاهد برودت هوا و یخ زدگی سطح جاده بودیم.

وی اضافه کرد: یخ زدگی سطح جاده به صورت نقطه به نقطه و مقطعی بوده یعنی راننده با عبور از سطح خشک جاده به یکباره به یک سطح لغزنده رسیده که به علت سرعت بالا و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، خودرو واژگون یا از جهت اصلی خارج شده همچنین احتمال برخورد با دیگر خودروهای عبوری نیز وجود داشت.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: روزانه به طور میانگین حدود 20 سانحه در جهتهای برون شهری این استان رخ می دهد اما شب گذشته از ساعت 19 تا 21 و 30 دقیقه، در کمتر از سه ساعت این آمار با سه برابر افزایش به 60 سانحه رانندگی رسید.

سرهنگ عزیزی از رانندگان خواست با توجه به خیس و لغزنده بودن سطح جاده از تردد و مسافرت های غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ورود به جاده های این استان به طور حتم تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وی بررسی شرایط ایمنی خودرو شامل سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاکن ها، شیشه شور، چراغ ها، آج دار بودن لاستیک ها را پیش از به حرکت درآوردن خودرو امری ضروری دانست.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اساس بررسی های عوامل پلیس راه، تنها 70 درصدی خودروهای عبوری از جهتهای کوهستانی این استان دارای زنجیر چرخ بودند و شماری از رانندگان نیز با وجود به همراه داشتن زنجیر چرخ مهارت بستن آن را نداشتند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: هم اینک همه جهتهای ارتباطی همدان باز بوده و تردد در آن جریان دارد و شاهد یخ زدگی سطح جاده و کولاک زمینی برف در گردنه اسدآباد، جهت همدان- ملایر، همدان- اراک، گردنه گرین هستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1465

به "خبرنگاران پلیس راه: لغزندگی موجب 60 سانحه جاده ای در همدان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلیس راه: لغزندگی موجب 60 سانحه جاده ای در همدان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید